8 خوراکی ضد التهاب را بشناسید

written by ناهید پورمرز 16 اسفند 1397
8 خوراکی ضد التهاب را بشناسید

التهاب حتی در زندگی روزمره بر اساس مسائل متفاوت برای اعضای مختلف بدن امکان دارد که پیش بیاید. اگر دچار التهاب شدید، از این خوراکیهای خوشمزه برای کمک به برطرف شدن التهاب استفاده کنید. بانوی شهر شما را با هشت خوراکی ضد التهاب آشنا می کند.

چای سبز و سیاه

چای سبز و سیاه

چای، سرشار از آنتی‌اکسیدان و فلاونوئید است که مانع از تخریب سلولی می‌شود. تخریب سلولی می‌تواند شرایطی همچون آرتروز را ایجاد کند. تحقیقات نشان داده است که چای همچنین حاوی ماده‌ای ضد التهاب است. پس بهتراست یک لیوان چای سبز را برای صبحانه فراموش نکنید.

کلم بروکلی

این سبزی حاوی ویتامین‌های C و K، فولات، فیبر، و آنتی‌اکسیدان است. کلم بروکلی سرشار از سولفورفان است که از طریق کاهش سطح سیتوکین‌ها، با التهاب مبارزه می‌کند. دیگر سبزیجات سرشار از سولفورفان عبارتند از: کلم، کلم بوک چوی، گل کلم، جوانه‌های کلم بروکلی، و …

برای کاهش درد ناشی از التهاب مطالعه مقاله 10 غذای ضد التهاب برای کاهش درد را پیشنهاد می کنیم.

ماهی

کلم بروکلی

ماهی‌های چرب مانند سالمون، قزل‌آلا و آنچوی (Anchovies) همراه با گردو، تخم کتان و تخم کدو، روغن زیتون، و روغن کانولا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که آنها را تبدیل به آنتی‌اکسیدان های قوی کرده است. مطالعه‌ای که در دانشگاه پیتسبورگ انجام شده است نشان می‌دهد افرادیکه از درد کمر و گردن رنج می‌برند، اگر به مدت سه ماه مکمل اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنند، درد آنها به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد. ماهی‌های چرب را دو بار در هفته مصرف کنید و برای کاهش درد، مصرف روزانه مکمل امگا 3 را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

پروتئین سویا

محققان دانشگاه اوکلاهاما دریافته‌اند که افراد مبتلا به آرتروز، به ویژه مردان، که در روز حدود 40 گرم پروتئین سویا مصرف می‌کنند، در مقایسه با بقیه افراد، درد کمتری را تحمل کرده و آسانتر حرکت می‌کنند. تحقیقی دیگر، نشان می‌دهد که مصرف سویا با کاهش التهاب در خانمها در ارتباط است. بنابراین، این مقدار پروتئین سویای خالص در روز، و یا اضافه کردن پودر پروتئین سویا به اسموتی صبحانه می‌تواند نقش مهمی را در سلامتی ایفا کند. مصرف دانه سویا، توفو، و شیر سویا نیز یکی دیگر از گزینه‌های مصرف این غذاهای‌های مفید هستند.

قارچ

قارچ

تحقیقات نشان داده است که قارچ حاوی ترکیبات متنوعی است، از جمله فنلوها و دیگر آنتی اکسیدانها که به کاهش التهاب کمک می‌کنند. نوع بخصوصی از قارچ که  lion’s mane نام دارد، می‌تواند در کاهش التهاب نیز نقش داشته باشد.

کلم ترش

سلامتی معده با التهاب مرتبط است. بنابراین، غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش، ماست، و کیمچی، بخشی از یک رژیم غذایی ضد التهاب هستند. تحقیقات نشان داده است که این غذاها می‌توانند فشار خون را پایین آوردند؛ اگرچه به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است و حاوی ترکیباتی است که از میان آنها می‌توان کاروتنوئیدها، توکوفرول‌ها نام برد که می‌توانند بدن را در مقابل التهاب محافظت کنند و همچنین، خطر سرطان را کاهش دهند.

لوبیا

برخی از رژیم‌های غذایی ضدالتهابی ادعا می‌کنند که لوبیا نمی‌تواند مانعی در برابر التهاب باشد. با این وجود، بر اساس گزارش U.S. News & World Report، تحقیقات نشان داده است که لوبیا سرشار از منیزیم است که یک ماده ضد التهاب قوی به شمار می‌آید. بنیاد آرتروز نیز می‌گوید لوبیا می‌تواند شاخص التهاب در خون را کاهش دهد. بهترین لوبیاها برای مبارزه با التهاب، لوبیاهای قرمز، لوبیا قرمز جگری، و لوبیا چیتی هستند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه