رژیم غذایی صحیح برای داشتن شکم صاف و سیکس پک

written by ویدا نورمحمدیان 19 شهریور 1397
رژیم غذایی صحیح برای داشتن شکم صاف و سیکس پک

اصطلاحی وجود دارد که می­گوید”شکم شما در آشپزخانه شکل می­گیرد” و این کاملا صحیح است. در حقیقت می­توان اینچنین گفت که با ورزش کردن و باشگاه رفتن شکمی زیبا می­سازید که در آشپزخانه­ شکل خود را حفظ کرده یا از دست می­دهد! برای داشتن سیکس پک و صاف قانونی وجود دارد، 80 درصد فرم شکم شما به تغذیه بستگی دارد و حرکات ورزشی شکم فقط 20 درصد آن را به خود اختصاص می­ دهد. اگر مدتهاست ورزش می­ کنید و نتیجه­ مطلوب نمی­ گیرید، باید بدانید رژیم غذایی صحیح دنبال نمی­ کنید. رژیم غذایی صحیح برای داشتن شکم صاف و سیکس پک شامل غذاهایی می­شود که باید بخورید و غذاهایی که باید آنها را کنار بگذارید.

غذاهایی که باید بخورید تا شکم صاف و سیکس پک داشته باشید

پروتئین

پروتئین

برای داشتن شکم عضله ای باید پروتئین را در رژیم غذایی خود داشته باشید، سفیده تخم مرغ، سینه مرغ و ماهی گزینه های خوبی هستند. پروتئین چربی سوزی را بالا برده و موجب می شود شکم صاف و عضلانی شود. هرچقدر چربی­های بدن بیشتر از بین بروند عضلات بیشتر خودشان را نشان داده و زودتر به سیکس پک می­رسید.

آجیل

آجیل

چربی ­ها کلید کاهش وزن هستند، به شرطی که چربی سالم (اشباع نشده) را به جای چربی ناسالم (اشباع شده) استفاده کنید. آجیل ­ها از جمله بادام زمینی، بادام هندی و گردو، بهترین منبع چربی سالم و امگا3 هستند. هرچند باید در مصرف آنها دقت کنید چرا که کالری فراوانی دارند. مصرف روزانه خود را به ¼ فنجان محدود کنید.

بیشتر بخوانید:  روزه داری متناوب روشی موثر برای لاغری و کاهش توده چربی

ماست

ماست

یکی دیگر از موادغذایی که می­تواند به شما کمک کند تا سیکس پک داشته باشید ماست است. ماست حاوی پروبیوتیک نوعی باکتری سالم که به هضم غذا کمک می کند – است. ماست همچنین سرشار از کلسیم است که این قابلیت آن موجب می­شود بدن بهتر بتواند چربی های اضافه را از بین ببرد. ماست ­های شیرین و ترکیبی را کنار بگذارید و ماست کم چرب یا ماست یونانی را جایگزین کنید. از آنجایی که ماست­ یونانی پروتئین زیادی دارد می تواند یک اسنک ایده­ آل برای بعد از ورزش باشد. ماست یونانی را با توت فرنگی ترکیب و بعد از ورزش میل کنید.

توت ها

توت ها

توت ها نفخ شکم را از بین می­برند. این دانه های کوچک قرمز و خوشمزه سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. فیبر موجب می شود احساس سیری کنید و دائم به دنبال غذا خوردن نباشید، آنتی اکسیدان ها نیز بر جریان خون تاثیر مثبت گذاشته، باعث می شوند نتیجه بهتری از ورزش بگیرید.

کینوا

کینوا

پیش از اینکه بیشتر به این ماده مغذی بپردازیم این نکته را بگوییم که کربوهیدرات­ های سفید دشمن شکم صاف هستند. آنها قند خون را بالا میبرند بدون اینکه کالری کاملی داشته باشند. اما کینوا متفاوت است. این ماده غذایی یکی از بهترین مواد برای کاهش وزن و داشتن شکم صاف و سیکس پک است. این ماده غذایی مغذی سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین هایB و کربوهیدرات­های مرکب است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که محصولات غلات کامل می­خورند شکم صاف تری نسبت به افرادی دارند که نان سفید می خورند. بنابراین برای داشتن سیکس پک، برنج سفید را کنار بگذارید. از کینوا می­توانید در انواع سالاد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه 3 شام رژیمی سالم

چای سبز

چای سبز

برای صاف شدن شکم و بیرون آمدن سیکس پک، چای سبز به برنامه غذایی خود وارد کنید. چای سبز خاصیت چربی سوزی دارد و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است.

برای داشتن شکم صاف و سیکس پک این غذاها را نخورید

برنج سفید – همانطور که به آن اشاره شد برنج اولین چیزیست که برای داشتن سیکس پک Six Pack باید کنار بگذارید. برنج از جمله موادغذایی است که کربوهیدرات بالایی دارد و سریع در اندام شما تاثیر می­گذارد.

فست فود – شاید اصلا نیاز به گفتن نباشد در هر حال برای داشتن تغذیه سالم باید با فست فود خداحافظی کنید.

شکر و هر ماده غذایی که شکر فراوانی دارد. از جمله نوشیدنی­های شیرین ، نوشابه، شیرینی، سس سالاد، سس گوجه فرنگی و انواع شکلات. هنگام خرید موادغذایی شیرین به لیبل آنها دقت کنید و آنهایی را انتخاب کنید که شکر کمتری دارند.

در کنار رعایت کردن این رژیم غذایی برای داشتن شکم صاف و سیکس پک حتما ورزش کنید. حرکات ورزشی شکم برای تسریع این تغییر لازم و اجباری است.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

1 دیدگاه

غذای ایرانی 21 شهریور 1397 - 4:30 ب.ظ

ممنون ویدا خانوم
بسیار مطلب جذاب و مفیدی بود

Reply

بدون دیدگاه