مواردی که برای داشتن صورتی سالم و شفاف باید رعایت کنید

written by بانوی شهر 23 فروردین 1396
مواردی که برای داشتن صورتی سالم و شفاف باید رعایت کنید

داشتن صورتی سالم و شفاف یکی از دغدغه های همه ما می باشد، اما مواردی  وجود دارد، که ما با رعایت نکردن آنها یا استفاده بیش از حد از آنها به پوست صورت صدمه می زنیم. بد نیست که با برخی اشتباهات که ممکن است در محافظت از پوست صورت انجام دهید آشنا شوید تا این بار با رعایت این موارد به سلامت پوست کمک بیشتری کنید.

  • خانه را بدون کرم ضد آفتاب ترک نکنید

داشتن صورتی سالم و شفاف - شادابی و سلامتی

این مورد یکی از مهم ترین مواردیست که بارها به آن اشاره شده است. کرم ضد آفتاب چه در روزهای آفتابی، چه روزهای برفی و ابری مورد نیاز است چرا که این کرم ها از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کنند. قدم اول در محافظت از پوست استفاده از یک کرم ضد آفتاب خوب و مفید با توجه به نوع پوست می باشد.

  • بیش از یک محصول جدید را در آن واحد روی پوست امتحان نکنید

داشتن صورتی سالم و شفاف - شادابی و سلامتی

اگر می خواهید محصول جدیدی را امتحان کنید و ببینید آیا پوستتان با کرم جدید که تبلیغ می کنند سازگار است یا خیر فقط همان محصول را امتحان کنید. اگر بخواهید همزمان دو محصول جدید را روی پوست امتحان کنید پوست صورت شما با ترکیبات نا آشنای بیشتری مواجه می شود و این احتمال که آسیب بیشتری ببیند و شما اصلا متوجه نشوید که پوست با کدام محصول سازگارتر است بیشتر می شود.

  • بیش از حد صورت را نشویید و بیش از حد لایه برداری نکنید

داشتن صورتی سالم و شفاف - شادابی و سلامتی

برخی از افراد فکر می کنند اگر کاری را بیشتر انجام دهند جواب بهتری می گیرند، آنها روزی 4 بار صورتشان را می شویند، صبح و شب از پوست صورت لایه برداری می کنند یا سعی می کنند برای مقابله با جوش های صورت، بیش از حد روی آنها کرم بزنند. تنها کاری که این افراد با صورتشان می کنند خشک تر کردن و حساس تر کردن آن است و در نهایت مشکلی که در صدد برطرف کردن آن بودند بدتر می شود. این را بدانید که استفاده بیش از حد از این محصولات هیچ کمکی به بهتر شدن پوست شما نمی کند. باید به آنها زمان داد و از مصرف بی رویه محصولات بهداشتی پوست اجتناب کرد. بهتر است پیش از استفاده بیش از حد از هر محصول به نکات مصرفی که روی جعبه آن نوشته شده دقت کنید تا ببینید چند بار در روز یا هفته باید از این محصول استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

  • نکته ای برای افرادی که عینک می زنند : حتما قبل از استفاده از عینک، همه جای آن را تمیز کنید

داشتن صورتی سالم و شفاف - شادابی و سلامتی

درست است که عینک شاید دائم روی چشمتان است و فکر می کنید هیچ آلودگی ندارد اما عینک نیز همانند وسایل دیگر در معرض آلودگی قرار می گیرد و در قسمت های مختلف آن مانند دسته ها  و بخصوص قسمتی که روی بینی قرار می گیرد، می تواند دارای باکتری، چربی و انواع آلودگی های دیگر باشد. بنابراین اگر شما آن را تمیز نکنید با برخورد به پوست صورت این آلودگی را منتقل می کنید و به مرور زمان در قسمت هایی که عینک با صورت برخورد دارد دچار حساسیت، خارش یا بوجود آمدن جوش می شوید. پس بهتر است پیش از بوجود آمدن چنین مشکلی در نقطه ای خاص از پوست صورت، عینک را تمیز کنید تا احتمال بروز چنین مشکلی را به حداقل برسانید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه