5 درمان خانگی برای از بین بردن رگهای واریسی

written by یلدا صدر 16 اسفند 1396
5 درمان خانگی برای از بین بردن رگهای واریسی

واریس زمانی ایجاد می‌شود که رگها بزرگتر از حالت عادی، نزدیک به سطح پوست ظاهر می‌شوند. واریس غالباً جلو و پشت ران و در اثر ضعیف شدن عملکرد رگها و دریچه‌هایی که جریان خون را تنظیم می‌کنند، پدیدار می‌شوند. حدود 25 درصد بانوان و 10 درصد آقایان در معرض این عارضه قرار دارند که ممکن است باعث ایجاد ناراحتی، درد، سوزش، و حتی احساس سوختگی در ناحیه شود. ظاهر زشت رگهای ترکیده نیز یکی دیگر از نگرانی‌های ناشی از این عارضه است.

در زیر به 5 درمان خانگی واریس اشاره می کنیم.

سرکه سیب : یک درمان افسانه‌ای برای رگهای واریسی

رگهای واریسی - شادابی و سلامتی

برای درمان رگهای واریسی می‌توان از سرکه سیب استفاده کرد. این ماده پاکسازی کننده بدن، یک درمان طبیعی برای بهبود جریان خون به روشی بی‌خطر و موثر است. وقتی خون به راحتی درون رگها جریان پیدا می‌کند، تورم رگها نیز ناپدید می‌شود. برای استفاده از سرکه سیب کافیست مقداری از این داروی طبیعی را روی قسمتهای مبتلا زده و ماساژ دهید. این کار را باید صبحها و شبها قبل از خواب انجام داد تا نتایج بهتری عاید شود. همچنین می‌توانید ترکیب سرکه سیب را با اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری در یک لیوان آب تهیه کرده و روزی دو بار از آن میل نمایید.

فلفل کاین : یک درمان معجزه‌گر

رگهای واریسی - شادابی و سلامتی

برای رگهای واریسی، فلفل کاین یک درمان معجزه‌گر است. فلفل کاین، که سرشار از بیوفلائونوئیدها و ویتامین C است، به طور شگفت‌انگیزی جریان خون را افزایش داده و به راحتی رگ های مسدود شده و متورم شده را به حالت اول برمی گرداند. یک قاشق چایخوری پودر فلفل کاین را به یک لیوان آب اضافه کنید و روزی سه بار از آن میل نمایید.

افزایش جریان خون با روغن زیتون

رگهای واریسی - شادابی و سلامتی

برای درمان رگهای واریس، لازمست جریان خون در قسمتهای مبتلا افزایش و بهبود پیدا کند. تنها از طریق ماساژ با روغن زیتون، می‌توان تورم، درد و التهاب را کاهش داد. مقادر مساوی ویتامین E و روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و کمی حرارت دهید.

نارون کوهی (witch hazel)

رگهای واریسی - شادابی و سلامتی

نارون کوهی نیز یکی از گیاهان قوی برای تقویت رگهای خونی و کاهش علائم واریس است. یک پارچه نرم را به نارون کوهی آغشته کرده و روی قسمتهای مبتلا قرار دهید. اینکار باید سه بار در روز انجام گیرد.

جعفری : سرشار از ویتامین C

رگهای واریسی - شادابی و سلامتی

جعفری یک درمان خانگی مؤثر برای از بین بردن رگهای واریسی و یک آنتی اکسیدان سرشار از ویتامین C است که به ترمیم و بازتولید سلولی کمک می‌کند و ترشح کلاژن را تحریک می‌کند. کافیست مقداری جعفری در یک فنجان آب بجوشانید؛ بگذارید سرد شود و آن را روی قسمتهای مبتلا قرار دهید. شما می‌توانید دو یا سه روش درمانی فوق را با هم ترکیب کرده تا از اثربخش بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

2 دیدگاه

Sn 19 مرداد 1397 - 6:56 ق.ظ

واقعا با این چیزا رگ‌ها از بین میره؟ یا اینا راه‌های پیشگیریه؟

Reply
بانوی شهر 22 مرداد 1397 - 1:34 ب.ظ

دوست عزیز سلام بله در صورت رعایت نکات ذکر شده از بین خواهند رفت.

Reply

بدون دیدگاه