راه های درمان واریس پا را بشناسید

written by ژاله نوذری 15 دی 1397
درمان واریس پا

واریس پا بیماری است که می تواند همراه با درد همراه باشد. هرچند مهمترین اثر این بیماری ظاهریست. راههای درمان متفاوتی برای این بیماری وجود دارد. در صورت طولانی شدن و زیاد شدن رگهای واریسی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. بانوی شهر راه های درمان واریس پا را توضیح می دهد.

عمل جراحی

اگر وریدهای واریسی بزرگ باشند، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند. این عمل جراحی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در بیشتر موارد، بیمار بستری نمی شود و می تواند همان روز ترخیص می شود.

پیوند

این روش معمولاً به بستری در بیمارستان نیاز ندارد. انقباض و پیوند ممکن است گاهی باعث کبودی، خونریزی و درد شود. در موارد بسیار نادر، ترومبوز ورید عمقی وجود دارد. پس از جراحی، اکثر بیماران به 1-3 هفته برای بهبودی نیاز دارند. در طول زمان بازیابی جوراب های واریسی باید پوشیده می شوند.

اسکلروتراپی

در این روش یک ماده شیمیایی به وریدهای واریسی کوچک و متوسط تزریق می شود که آنها را می سوزاند و آنها را بسته می کند. چند هفته بعد، آنها باید محو شوند. ممکن است در یک ورید بیش از یک بار تزریق صورت گیرد.

درمان لیزیک

یک کاتتر به ورید بیمار وارد می شود. لیزری کوچک از طریق کاتتر رشته و در بالای ورید هدف قرار می گیرد. با استفاده از یک اسکن اولتراسوند، پزشک لیزر را به طور کامل تا رگ انجام می دهد، به تدریج تمام آن را می سوزاند و تمام می شود. این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود. ممکن است آسیب عصبی وجود داشته باشد که معمولا کوتاه مدت است.

بیشتر بخوانید:  واریس پا و دلایل به وجود آمدن آن چیست؟

حفظ آرامش و تمرین آرامسازی بدن

استرس و شرایط پزشکی خاص اغلب چرخه ای از بیماری ها را  تشکیل می دهند که برای رهایی از آن ها حفظ آرامش بسیار مهم است. انجام تمرین های آرام سازی بدن به تعادل گردش خون و در نتیجه کاهش واریس کمک می کند. هنگامی که احساس تنش می کنید، سعی کنید از زندگی روزمره خود لذت ببرید و کارهایی لذتبخش انجام دهید مثلاً تماشای یک فیلم شاد و یا رفتن خرید یا انجام ورزش هایی چون یوگا و یا مراقبه.

وضعیت بدنی

پاهای خود را بالا ببرید. راه خوبی برای تحریک گردش خون در بدن انجام این کار است به ویژه در قسمت های واریسی سعی کنید پاهای خود را بالاتر از قلب خود ببرید. شما می توانید این کار را با لمس کردن و استراحت کردن پاهای خود را بر روی دیوار یا تکیه به کوسن انجام دهید.

ورزش

ورزش و درمان واریس پا

هنگامی که از وریدهای واریسی رنج می برید، تمرینات ورزشی می توانند در از بی بردن آنان موثر واقع شوند. پیاده روی افراد مبتلا به واریس پا می تواند ناخوشایند، دردناک و یا تحریک کننده باشد، اما اگر بخواهید جریان خون مناسب را در رگ ها بازسازی کنید، انجام این کار لازم است. کلید اصلی رفع واریس پا ورزش کردن است.

استفاده از روغن های ضروری

روغن زیتون و درمان واریس پا

اگر وریدهای واریسی روی پاهایتان ظاهر شده است، می توانید آنها را با روغن های آرام بخش مانند گل رز یا روغن زیتون معمولی ماساژ دهید. این کار  می توانند برای کاهش درد ناشی از واریس موثر باشد، گردش خون را بهبود بخشد، به کبد کمک کنند و التهاب را کاهش دهد. شما می توانید این روغن ها را مستقیما روی پوست ماساژ دهید یا حتی آنها را در وان پر از آب گرم اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:  واریس پا و دلایل به وجود آمدن آن چیست؟

استفاده از جوراب های واریس

جوراب های واریس و درمان واریس پا

جوراب های فشرده واریس در درمان واریس پا بسیار مفیداند. این جوراب ها گردش خون شما را به آرامی با فشار دادن به پاها، تحریک و جریان خون افزایش و تورم و درد کاهش می یابد. شما باید از این جوراب ها در طول روز و در حین فعالیت های خود استفاده کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه