ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان

written by بانوی شهر 15 آبان 1396

خلق یک تاثیر بزرگ در فضای کوچک اتاق خواب نوجوانان

صرف نظر از اندازه اتاق خواب، می‌توان برای نوجوانان اتاق خواب دلخواه آنها را با کمی خلاقیت آماده کرد. ایده‌های دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان در فضاهای کوچک، برای شما و فرزندانتان می تواند کارآمد باشد و فضای کوچک آنها را بزرگ جلوه خواهد داد.

1 ) روشهای ترکیب سبک‌های مختلف اتاق خواب نوجوانان را یاد بگیرید

اتاق خواب نوجوانان - زندگی بانوی شهر

اینکه فرزند شما یک اتاق خواب کوچک دارد، به این معنا نیست که نمی‌تواند یک سرویس خواب نوجوان زیبا و شیک برای رؤیاهای خود داشته باشد. بیشتر نوجوانان دکوراسیون‌های امروزی را که در یک فضای کوچک بسیار کاربردی است، ترجیح می‌دهند. با این وجود، اگر فرزند شما خواهان یک سبک سنتی‌تر یا عجیب‌ و غریب‌ است، این ایده‌ها جوابگو خواهند بود. اگر فرزند شما خواهان سبکهای مدرن است، الگوها و رنگهای بولد را برای او انتخاب کنید تا به خطوط روشن و امروزی اتاق جان بدهند. کمی ولخرجی و تزئینات گرانقیمت اشکالی ندارد.

 2 ) مبلمان‌های دو منظوره را انتخاب کنید

اتاق خواب نوجوانان - زندگی بانوی شهر

مبلمانی که بیش از چند کار را انجام می‌دهند، در اتاق ‌خواب نوجوانان بسیار کاربردی هستند. اگر فرزند شما تلویزیون داخل اتاقش دارد، بجای گذاشتن آن روی استند یا کمد، آن را به دیوار آویزان کنید. اگر یک کمد دیواری بزرگ در داخل اتاق خواب است، احتمالاً دیگر نیازی به دراور یا کمد لباس نباشد. لباسهای فصلی را در کشوی زیر تخت نگه دارید، و از قفسه‌های دیواری استفاده کنید.

کاناپه و تخت های روز اغلب در اتاق نوجوانان بسیار پرکاربرد هستند. درست است! فرزند شما هم احتمالا هر روز تخت خوابش را جمع نمی کند، اما وقتی می‌خواهد بنشیند، مجبور می‌شود روی مبل را مرتب کند. صرف نظر از اینکه آنها روی چه می‌خوابند، لازمست امکانات لازم را برای خواب فرزند نوجوان خود- که بدنی در حال رشد دارد- فراهم کنید.

بیشتر بخوانید:  دو نکته مهم در انتخاب سرویس خواب

 3 ) رنگهای شاد و جیغ را برای اتاق خواب نوجوانان با دقت انتخاب کنید

بیشتر نوجوانان رنگهای جیغ و بولد را ترجیح می‌دهند و هیچ دلیلی نیز برای نپذیرفتن رنگ مورد علاقه او در اتاق خوابش، حتی در یک فضای کوچک، وجود ندارد. با این وجود، در یک فضای کوچک می‌توان یک دنیا احساس خوب و لذت بخش خلق کرد. رنگ جیغ را روی یکی از دیوارها امتحان کنید و دیوارهای اطراف اتاق را کمی با هم هماهنگ کنید. کف اتاق، یک گزینه خوب برای رنگ آمیزی است. یک قالی رنگی تیره برای کف بسیار مناسب است. البته دیوار پنجم را هم فراموش نکنید. استفاده از طرح یا نقاشی دیواری در سقف یک عنصر سورپرایز کننده را به اتاق خواب کوچک اضافه می‌کند و به فرزند شما سوژه‌ای برای خیره شدن و رؤیا پردازی قبل از خوابیدن می‌دهد.

4 ) میز تحریر را فراموش کنید

اتاق خواب نوجوانان - زندگی بانوی شهر

بیشتر نوجوانان فکر می‌کنند به میز تحریر نیاز دارند. اما تجربه نشان داده است که آنها کمتر از میز تحریر استفاده می‌کنند. بسیاری از نوجوانان پنهانی ترجیح می‌دهند که روی تختخواب یا کف اتاق درس بخوانند. بنابراین، احساس نکنید مجبور هستید که یک میز تحریر برای آنها فراهم کنید. یک میز کامپیوتر کشویی کوچک که تبدیل به یک میز کناری می‌شود، می‌تواند نیاز آنها را برآورده کند. حتی امکان دارد به این نتیجه برسید که فرزند شما به هیچکدام از آنها نیاز ندارد.

5 ) فضای ذخیره سازی را به حداکثر برسانید

اتاق خواب نوجوانان - زندگی بانوی شهر

ذخیره‌سازی چیزیست که بیشتر نوجوانان به ویژه در فضاهای کوچک به آن نیاز مبرم دارند. با دراختیار داشتن فضای کافی برای جمع کردن وسایل، می‌توانند مانع بهم ریختگی اتاق شوند و و سایلی را که لازم ندارند، از دید مخفی سازند. برای این منظور سعی کنید از مبلمانی استفاده کنید که فضای ذخیره سازی را به حداکثر می‌رسانند؛ مانند میزهای که دارای قفسه یا دراور هستند؛ و یا تخت هایی که فضای ذخیره توکار در زیر دارند.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه