ایده هایی خلاق برای دکوراسیون خانه های کوچک

written by ویدا نورمحمدیان 25 شهریور 1396
ایده هایی خلاق برای دکوراسیون خانه های کوچک

هیچکس از داشتن خانه ای بزرگ با مبلمانی شیک و حیاطی وسیع بدش نمی آید اما اگر موقعیت چنین خانه ای را نداشته باشیم باز هم با استفاده از ایده های جذاب و کمی خلاقیت می توان دکوراسیون خانه های کوچک خود را طوری انجام دهیم که به یک خانه لوکس و راحت تبدیل شود.

1 ) از مبلمان کوچک تر استفاده کنید

دکوراسیون خانه های کوچک - زندگی بانوی شهر

با توجه به سایز اتاق نیشمن مبلمان انتخاب کنید، قرار دادن مبلمان بزرگ و پر زرق و برق در فضای کوچک باعث می شود جلوه آن از بین برود. بهتر است برای دکوراسیون خانه های کوچک خود از مبلمان کوچک تر استفاده کنید. مبلمانی انتخاب کنید که فضای کمتری را اشغال کند. نگران نباشید همیشه این به معنای بی ارزش شدن وسیله ای که می خرید نیست بلکه می توانید یک دست مبل شیک و مدرن با اندازه های جمع و جور تهیه کنید. وجود مبلمان کوچک در اتاق باعث می شود فضای اتاق بزرگتر دیده شود.

2 ) از رنگ های چشمگیر در دکوراسیون خانه های کوچک  استفاده کنید

دکوراسیون خانه های کوچک - زندگی بانوی شهر

در هر رنگی که تصورش را بکنید یک روانشناسی خاص وجود دارد. رنگهای ملایم معمولا چهره فضا را سوت و کور می کند، در حالیکه وسایل رنگی باعث می شود در فضا احساس مدرن تری داشته باشید. هرچند این به معنای استفاده از رنگهای تیره برای دکوراسیون خانه های کوچک نیست. از رنگ های زنده استفاده کنید رنگ هایی که در کنار مبلمانتان هم خودشان بدرخشند هم وسایل چیده شده در اتاق را به خوبی نشان دهند. برای مثال، برای اتاق خواب و یا آشپزخانه رنگهایی نظیر آبی، نارنجی، رنگهای خانواده بنفش و ارغوانی می توانند ایده های خوبی باشند.

بیشتر بخوانید:  اشتباهات متداول در دکور خانه و راههای جلوگیری از آنها

3 ) از آینه برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کنید

دکوراسیون خانه های کوچک - زندگی بانوی شهر

در دکوراسیون خانه های کوچک آینه نقش مهمی ایفا می کند، مثلا می توانید در مسیر درب ورودی خانه یک آینه بزرگ قرار دهید یا یک آینه کوچک به دیوار کنار اتاق نشیمن بیاویزید، با این کار باعث می شوید فضای منعکس شده در آینه بزرگتر دیده شوند. همه اینها در کنار هم موجب می شوند خانه شما بزرگتر به نظر برسد. آینه هم فضا را بزرگ نمایش می دهد هم با منعکس کردن نور موجب روشن تر شدن فضای خانه می گردد.

 4 ) از فضای اتاق ها نهایت استفاده را ببرید

دکوراسیون خانه های کوچک - زندگی بانوی شهر

تا جای ممکن از فضای موجود در خانه استفاده کنید. مثلا می توانید از کمد دیواری استفاده کنید که از سقف تا کف یک سوی دیوار را به خود اختصاص دهد. در این نوع کمد وسایل زیادی جای می گیرد و اگر کمی خلاق باشید می توانید با تزیینات دلنشین، فضای خانه را گرمتر کنید.

5 ) از فضای زیر پلکان در دکوراسیون خانه های کوچک استفاده کنید

دکوراسیون خانه های کوچک - زندگی بانوی شهر

همانطور که در مورد قبل گفته شد باید تا جایی که می توانید از فضای خانه استفاده کنید. یکی از این قسمت ها که معمولا به آن توجهی نمی شود زیر پلکان است. اگر خانه طوریست که به یک طبقه یا نیم طبقه پله می خورد می توانید از فضای زیر پله ها به نفع خود استفاده کنید. اگر پلکان در نزدیکی درب ورود هستند فضای زیر پلکان می تواند جایی مناسب برای قرار دادن کفش ها باشد، اگر پلکان نزدیک به اتاق خواب است می توانید از این فضا به عنوان کمدهای کشویی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  چهار دکور لوکس برای اتاق خواب

6 ) از لامپ های آویزان از سقف یا لامپ های دیواری استفاده کنید

دکوراسیون خانه های کوچک - زندگی بانوی شهر

برای اینکه فضای بیشتری را خالی نگه دارید و اتاق خیلی شلوغ به نظر نرسد از لامپ های کوچک آویزان از سقف به جای لوسترهای پرزرق و برق استفاده کنید. لامپ های دیواری نیز می توانند در عین جمع و جور بودن به خوبی به فضای  دکوراسیون خانه های کوچک شما نور بدهد.

7 ) از وسایل جادار کمک بگیرید.

دکوراسیون خانه های کوچک - زندگی بانوی شهر

در عین حال که می توانید از فضای خانه کمک بگیرید می توانید از وسایلی استفاده کنید که به نوعی چند کاره هستند، مانند مبلمانی که میز آنها کشو دارد، تختخواب هایی که زیر آنها کشو دارد یا مبل های تختخواب شو برای مواقعی که می خواهید فضای اتاق خواب شما در طول روز خلوت باشد.

این را در نظر داشته باشید، همه ما طراح دکوراسیون خانه بدنیا نیامده ایم و ممکن است تصمیمات نه چندان خوبی برای دکور خانه بگیریم، اما همیشه می توانید اشتباه خود را جبران کنید و علمی تر با دکوراسیون خانه خود برخورد کنید. چه خانه شما یک خانه لوکس و بزرگ باشد چه خانه ای نقلی و کوچک، چیدمان درست وسایل اولین چیزیست که به خانه شما شخصیت می بخشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه