دکور اتاق با رنگهای سرد

written by بانوی شهر 9 آذر 1396
دکور اتاق با رنگهای سرد

سمتی از چرخه رنگ که شامل رنگهای سبز، بنفش، آبی و ترکیب این رنگها می شود را با عنوان رنگهای سرد می شناسند.استفاده این رنگها در دکور خانه، فواید متعددی دارد. این رنگها معمولا باعث می شوند تنفس آرام تر شود، عضله ها ریلکس شوند، فشار خون و دمای بدن نیز کاهش یابد و در کل رنگهایی هستند که باعث می شوند شما احساس آرامش بیشتری داشته باشید. این رنگها با توجه به نوع و میزان استفاده در دکور خانه می توانند، روی بدن شما تاثیر بگذارند.

نکاتی برای استفاده از رنگهای سرد در دکوراسیون خانه

  • رنگهای سرد که می توان آبی را سردسته آنها دانست ما را یاد آسمان، آب یا به طور معمول هر چیز آرامبخشی می اندازد، بنابراین می توانند گزینه خوبی برای اتاق خواب یا هر اطاقی از خانه که می خواهید آرامش بیشتری داشته باشید، باشند.
  • رنگهای سرد و روشن فضا را بازتر نشان می دهند بنابراین می توانند انتخاب خوبی برای اتاق های کوچک باشند. این رنگها باعث می شوند یک اتاق که نور کافی ندارد روشن تر به نظر برسد.
  • بهتر است اگر میخواهید مقدار زیادی از این رنگ را در دکور اتاق استفاده کنید کنار آن رنگهای طبیعی یا گرم به کار بگیرید تا یکدیگر را تکمیل کنند.
  • برای ترکیب کردن رنگهای سرد با رنگهای گرم، بهترین کار این است که از رنگهایی که در چرخه رنگ رو به روی رنگ انتخابی شما قرار می گیرند استفاده کنید. می توانید یک رنگ سرد را با دو رنگ گرم ترکیب کنید. مثلا تعادل رنگ بنفش را با رنگ گرم و روشن زرد یا نارنجی برقرار کنید.
  • رنگهای سرد می توانند فضای اتاق را رسمی تر نشان دهند. معمولا در دکورهای مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که گفته شد با ترکیب این رنگها با رنگ گرم، می توانید فضای اتاق را از حالت رسمی خارج کنید. همچنین اضافه کردن کمی رنگ گرم به فضای اتاق باعث می شود اتاق سرد و بی روح به نظر نرسد.
  • رنگهای سفید، مشکی، خاکستری و تمام رنگهایی که از دسته رنگ های خنثی هستند به خوبی در کنار رنگ های سرد کارایی دارند و با توجه به طیف رنگی که در اتاق مورد استفاده قرار می گیرد این رنگ های خنثی به رنگ سرد یا گرم تبدیل می شوند.
  • این را نیز در نظر داشته باشید زمانی که درباره به کارگیری رنگها صحبت می کنیم، قوانین گفته شده درباره انتخاب رنگ فقط نقش یک راهنما برای شما دارند، در دکور اتاق شما، عوامل دیگری از جمله نور و وسایل داخل آن نقش به سزایی دارند. شما باید در نهایت همه این موارد را کنار یکدیگر قرار دهید تا بتوانید بهترین رنگ را برای اتاقتان انتخاب کنید.

 می توانید از این تصاویر برای ترکیب رنگهای سرد در دکوراسیون خانه ایده بگیرید :

دکور اتاق با رنگهای سرد - زندگی بانوی شهر

دکور اتاق با رنگهای سرد - زندگی بانوی شهر

دکور اتاق با رنگهای سرد - زندگی بانوی شهر

دکور اتاق با رنگهای سرد - زندگی بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه