تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن با کمترین هزینه

written by بانوی شهر 25 اسفند 1396
تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن با کمترین هزینه

حتما برای شما نیز پیش آمده که در اتاق نشیمن خانه تان نشسته اید و احساس می کنید، چیزی درست نیست! یا فکر می کنید اتاقی که در آن هستید خالی است و شما باید برای دکور کردن آن لوازم بیشتری خریداری کنید. یا شاید هم مجلات مختلفی را ورق زده اید و اجناس زیادی را انتخاب کرده اید اما بودجه کمی برای خرید همه آنها دارید.

حال که به ایام نوروز نزدیک میشویم، بیشتر خانم های ایرانی مشغول خانه تکانی و تغییر دکوراسیون منازل هستند بانوی شهر به شما چند روش ساده برای تغییر دکور اتاق نشیمن را با هزینه ای کم پیشنهاد میدهد، تا اتاقی زیبا و متفاوت داشته باشید.

باید این موضوع را بدانید که برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن نیازی ندارید همه وسایل را عوض کنید یا لوازم گران بخرید. شما فقط باید بدانید چه چیزی را تغییر دهید و چه کارهایی را انجام دهید.

از بالش یا کوسن هایی که کنار مبلمانتان دارید شروع کنید

اینکه بخواهید اتاقتان را خیلی یکدست و یک رنگ دکور کنید خیلی قدیمی به نظر می رسد. سبک همرنگ بودن کوسن ها با رنگ مبلمان چیزیست که شاید بیشتر به دهه هشتاد یا نود بازگردد. امروزه شما می توانید از این زندان آزاد شده و تنوع بیشتری به این اشیا بدهید. برای کوسن ها رنگ یا طرحی متضاد با رنگ مبلمانتان انتخاب کنید. با این کار می توانید تغییری چشمگیر به اتاق بدهید که خسته کننده به نظر نرسد.

اتاق نشیمن - زندگی بانوی شهر

بهار را به داخل خانه بیاورید

گیاهان سرسبز به خوبی می توانند به اتاق شما رنگ بدهند. ما نمی خواهیم شما اتاق نشیمن را شبیه به یک گلخانه کنید اما اضافه کردن چند گلدان و گیاه به این فضا، سرزندگی و شادابی بیشتری به اتاق می بخشد.

اتاق نشیمن - زندگی بانوی شهر

روی نور اتاق نشیمن تمرکز کنید

نور اتاق در زیباتر شدن آن نقش بسزایی دارد. شما در ابتدا می خواهید با نوری که به اتاق می دهید دکور و طرحی که به آن داده اید را نشان دهید. اگر اتاق پذیرایی شما طوری است که می توانید از نور طبیعی بیشتری بهره مند شوید، خیلی خوب است، اما در هر حال شما در اتاقتان نیاز به یک لوستر دارید که هم به اتاقتان نور ببخشد و هم در دکوراسیون اتاق نقشی داشته باشد.

اتاق نشیمن - زندگی بانوی شهر

به لوسترهای سقفی بسنده نکنید

همانطور که گفته شد، نور در اتاق نشیمن بسیار مهم است. نورهای چند لایه به شما اطمینان می دهند که به میزان کافی در اتاق نور دارید و این مساله دست شما را باز می گذارد که برای مناسبت های مختلف یا با توجه به روز یا شب بودن، نور فضا را انتخاب کنید. پس در این حالت می توانید در کنار لوسترهای زیبایی که از سقف آویزان کرده اید از لامپ های معمولی نیز استفاده کنید که هر گاه نیاز بود هر دو را روشن کنید و هر گاه نیاز نبود از یکی از این دو نور استفاده کنید. کم و زیاد کردن نور می تواند در تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن تاثیر بسزایی داشته باشد.

اتاق نشیمن - زندگی بانوی شهر

به اتاق پذیرایی رنگ بدهید

می توانید از رنگ های هم خانواده برای دکور کردن اتاق استفاده کنید. بهتر است از یک پالت رنگ برای دکور کردن اتاق پذیرایی استفاده کنید این باعث می شود هر بار که به اتاق نگاه می کنید همه چیز با هم همخوانی داشته باشد به جای اینکه با هر بار نگاه کردن به اتاق تعداد زیادی رنگ ببینید و برای خرید لوازم جدید دائم به این فکر کنید این رنگ با رنگ اتاق همخوانی دارد یا نه. یا رنگ های به کار رفته در قالی یا مبلمان را مد نظر قرار بدهید و با توجه به رنگهای آنها وسایل را انتخاب کنید. مثلا اگر رومبلی شما چند رنگ یا طرح دار است یک رنگ را مد نظر بگیرید و وسایل را بر اساس آن انتخاب کنید. اگر این کار را نکرده اید با اضافه کردن چند وسیله همرنگ مبل، به اتاق می توانید به طرز چشمگیری فضای اتاق پذیرایی را عوض کنید.

اتاق نشیمن - زندگی بانوی شهر

از چند طرح مختلف استفاده کنید

ترکیب چند طرح در کنار هم میتواند به اتاق شما شخصیت و بعد بیشتری بدهد. این خوب است که فقط به یک طرح بسنده نکنید اما این بدین معنا نیست که از همه طرح ها باید در کنار هم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نباید اتاق را طوری دکور کنید که شلوغ به نظر برسد. فقط کافیست طرح هایی را انتخاب کنید که در کنار هم زیبا به نظر برسند.طرحی که می خواهید به اتاق اضافه کنید می تواند کنف های هندی، طرح گیاهان، چرم یا حتی خز باشد.

اتاق نشیمن - زندگی بانوی شهر

به یاد داشته باشید، فقط مبل برای نشستن ساخته نشده است

شاید بتوان گفت مبلمان نقش اساسی در اتاق نشیمن دارند اما همیشه ممکن نیست مبلمانی بخرید که هشت نفر را در خود جای بدهد. با توجه به فضایی که دارید می توانید از امکانات دیگری در کنار مبلمان استفاده کنید همانند نیمکت، صندلی های جعبه ای یا صندلی های بدون دسته. این صندلی ها خیلی کم جا هستند و به راحتی می توانید آنها را جا به جا کنید. بنابراین این بار که تعداد زیادی میهمان برایتان آمد می توانید از این صندلی ها برای نشستن استفاده کنید و چهره ای جدید به اتاق نشیمن بدهید.

اتاق نشیمن - زندگی بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه