راهنمای سفر به یونان و اخذ ویزا

written by ویدا نورمحمدیان 12 شهریور 1397
راهنمای سفر به یونان و اخذ ویزا

یونان کشوریست که آن را مهد تمدن اروپا می دانند، جایی که به هر سمت آن نگاه کنید، آثار باستانی چندین هزارساله خواهید یافت. علاوه بر اینها یونان را بخاطر غذاهای دریایی، جزایر زیبا، ساختمان های سفید گچی، مردمی گرم و مهماندوست، خورشید تابان و سواحل آرام دریای مدیترانه نیز می شناسند. سفر به یونان در بیشتر فصل های سال خاطره انگیز و به یاد ماندنی است.

مقاصد گردشگری یونان

شهر آتن پایتخت یونان و دروازه ورود گردشگران به این کشور است. آتن صاحب یکی از محبوب ترین سازه های باستانی جهان یعنی آکروپلیس است. علاوه بر اینها چندین موزه مهم، شهر قدیمی زیبا و تماشایی و شبهای زنده و پرشوری دارد. آتن را می توان محبوب ترین مقصد گردشگری برای سفر به یونان دانست.

نگاهی به جاذبه های گردشگری آتن

آکروپلیس

آکروپلیس

آکروپلیس

همانطور که گفته شد آکروپلیس محبوب ترین جاذبه گردشگری یونان که در پایتخت آن یعنی آتن واقع شده است. آکروپلیس به یونانی به معنای شهری در بلندی، در مرتفع ترین نقطه و 150 متر بالاتر از سطح دریا برفراز شهر آتن واقع شده است. اکروپلیس در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و برای مردم یونان یک نماد ملی محسوب می شود.

موزه آکروپلیس

موزه آکروپلیس

موزه آکروپلیس

موزه آکروپلیس، که درآن آثاری از عصر برنز یونان تا بیزانس و روم یافت می شود، اصلی ترین موزه شهر است. در اینجا بیش از 4000 آثارباستانی یونان به نمایش گذاشته شده است.

معبد زئوس

معبد زئوس

معبد زئوس

معبد زئوس از دیگر آثار باستانی آتن که در فاصله 500 متری جنوب شرقی آکروپلیس واقع شده است. معبد زئوس معبدی شش گوش با سنگهای آهکی بزرگ است که ستون هایی عظیم آنها را احاطه کرده اند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای سفر به شادترین کشورهای دنیا

آنافیوتیکا (Anafiotika)

آنافیوتیکا (Anafiotika)

آنافیوتیکا (Anafiotika)

آنافیوتیکا یک دهکده کوچک باستانی در حومه شهر آتن است که در شمال شرقی آکروپلیس قرار دارد. رستورانها با برنامه های شبانه در این محل طرفداران زیادی دارد.

فُروم رومی و برج بادها (Roman Forum and Tower of the Winds)

فُروم رومی و برج بادها

فُروم رومی و برج بادها

فروم رومی در واقع بازار بزرگ رومیان در گذشته بوده که به دستور جولیوس سزار ساخته شده است. اگرچه این سازه امروزه بسیار کوچک تر از آن چیزیست که در گذشته بود، اما همچنان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آتن به شمار می رود که بازدیدکنندگان بسیاری را هنگام سفر به یونان به سوی خود می کشاند.

استادیوم المپیک (Panathenaic Stadium)

استادیوم المپیک

استادیوم پاناتنایک که به استادیوم المپیک آتن نیز مشهور است یکی دیگر از جاذبه های تاریخی آتن، استادیومی چند منظوره و تنها استادیوم جهان، که کاملا از سنگ مرمر ساخته شده است.

علاوه بر جاذبه های تاریخی که بخش عظیمی از شهر آتن را به خود اختصاص داده اند، موزه های متعدد و کلیساهای دیدنی بسیاری نیز در این شهر وجود دارند که از جمله نقاط دیدنی شهر محسوب می شوند. از آنها می توان به موزه شهر آتن،که مربوط به تاریخ میشود، موزه آلات موسیقی که در آن آلات موسیقی محبوب یونان از قرن 18 تا به امروز به نمایش گذاشته شده، موزه تاریخ و فرهنگ یونان که در آن مجموعه ای از اشیا مربوط به دوره های مختلف تاریخ این کشور به نمایش گذاشته شده است، اشاره کرد.

هرچند آتن تنها مقصد گردشگری یونان نیست و بسیاری از گردشگران برای لذت بردن از فصل تابستان به جزایر این کشور سفر می کنند.

جزایر یونان

تعداد جزایر یونان بسیار زیاد بوده و اگر کوچک ترین تا بزرگترین جزیره آن را بشمارید، تعدادشان به بیش از 1200 جزیره میرسد. هرچند همه این جزایر مسکونی و قابل تردد نبوده و از بین هزاران جزیره ای که متعلق به کشور یونان است، حدود 200  عدد مسکونی هستند. بانوی شهر به معرفی برخی از محبوب ترین جزایر یونان می پردازد.

بیشتر بخوانید:  معنی جدید سفر!!

کِرِت (Crete)

کِرِت (Crete)

کِرِت (Crete)

کرت، بزرگترین و مشهورترین جزیره یونان و پنجمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. کرت بخاطر دریا و سواحل زیبایش از محبوب ترین مقاصد گردشگری هنگام سفر به یونان به شمار می رود. علاوه بر اینها در این جزیره همچنان سازه های باستانی رومی و ترکی دیده می شود که این جزیره را به یک جزیره تاریخی محبوب در یونان مبدل ساخته است. کرت که مساحت آن از کل کشور قبرس بزرگتر بوده، دو فرودگاه و تعداد زیادی شهر و دهات کوچک دارد. وجود هتلهای بزرگ و ریزُرتها این جزیره را برای سفرهای خانوادگی همراه با کودکان محبوب کرده است.

سانتورینی (Santorini)

سانتورینی (Santorini)

سانتورینی (Santorini)

نام جزیره سانتورینی همیشه در میان جزایر یونان می درخشد. سانتورینی یک جزیره آتشفشانی با خانه های سفید و گنبدهای آبی از جمله محبوب ترین دیدنی های دنیا به حساب می آیند. در ده “ای یا – Oia ” سانتورینی یکی از زیباترین غروب های خورشید را می توانی یافت. منطقه دیدنی سنتورینی سنگ فرش بوده و عبورو مرور برای ماشین ممنوع است. همچنین به علت تپه ای بودن حرکت کالسکه در این نقطه عملا ناممکن است. به همین دلیل این جزیره منطقه مناسبی برای سفر با کودکان نمی باشد. هرچند سواحل با شنهای رنگی و غذای دریایی بی نظیر، این منطقه را جزو محبوبترین نقاط گردشگری دنیا قرار داده است.

رودس (Rhodes)

رودس (Rhodes)

رودس (Rhodes)

رودس یکی دیگر از محبوب ترین جزایر یونان است که محبوبیت خود را مدیون سواحل و آثار باستانی و شهری که از قرون وسطی به جای مانده، است. رودس آب و هوای معتدلی دارد و همین موجب می شود هنگام سفر به یونان به یک مقصد محبوب تابستانی برای بسیاری از گردشگران تبدیل شود. جزیره رودس تاریخ بسیار طویل و متنوعی دارد.

میکونوس (Mykonos)

میکونوس (Mykonos)

میکونوس (Mykonos)

میکونوس از جزایر یونان و در دریای اژه واقع شده است. میکونوس را با نام “جزیره بادها” میشناسند. با وجود آب و هوای مدیترانه ای که دارد در فصل تابستان دمای آن بالاتر از 28 درجه نمی رسد و معمولا بادهای ملایمی در این فصل می وزد که روزهای آفتابی را در میکونوس لذتبخش می سازد و شبها را خنک نگه میدارد. میکونوس بخاطر سواحل آرام و شبهای زنده ای که در شهر قدیمی در جریان است، شهرت زیادی به دست آورده است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با صربستان و جاذبه های گردشگری بلگراد

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای یونان

اخذ ویزای یونان

یونان جزو کشورهایی است که برای سفر به آن ویزای شنگن نیاز دارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای یونان به شرح زیر است :

  • شناسنامه
  • گذرنامه دارای اعتبار به همراه گذرنامه قبلی (ارائه فتوکپی صفحه‌هایی از گذرنامه که روادید شینگن در آن درج شده الزامی است)
  • نامه رسمی بانک مبنی بر وضعیت حساب بانکی متقاضی در سه ماه گذشته (به زبان انگلیسی)
  • عکس رنگی جدید با ابعاد ۴.۵*۳.۵ سانتی‌متر
  • گواهی اشتغال به کار (برای کارمندان)
  • گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانش آموزان و دانشجویان)
  • لیست بیمه کارمندی
  • حکم بازنشستگی (برای بازنشستگان)
  • رزرو بلیط و هتل
  • بیمه نامه مسافرتی معتبر با اعتبار ۳۰,۰۰۰ یورو
  • کلیه متقاضیان می‌توانند تا سه ماه پیش از تاریخ سفر برای دریافت ویزا اقدام کنند. حداقل مدت زمان لازم برای بررسی مدارک و صدور ویزا از جانب سفارت ۲ هفته است.

سفر به یونان بدون ویزا

در چند سال اخیر یک شرکت دارای کشتی‌های تفریحی یونانی به نام Celestyal Cruise توانسته مجوزهایی را بگیرد که بر اساس آنها گردشگران یونانی و ترکیه‌ای با این کشتی وارد آب‌های یونان شده و شب‌ها در کشتی اقامت کنند و روزها تحت عنوان گشت‌های چند ساعته پا به خشکی بگذارند.

گردشگران معمولا از کشور ترکیه سوار کشتی شده  و آژانس‌های ایرانی به دلیل تعهد سنگینی که به شرکت یونانی می‌دهند چک تضمینی ۱۰ میلیون تومانی از هر گردشگر می‌گیرند، در این سفر در پاسپورت گردشگران مهر و ویزای شنگن درج نمیشود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه