چگونه از رنگ خاکستری در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

written by بانوی شهر 24 فروردین 1396
چگونه از رنگ خاکستری در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

اگرچه رنگ خاکستری رنگی خنثی است و خیلی ها ممکن است فکر کنند این رنگ روح ندارد اما بر خلاف این ایده از این رنگ در دکوراسیون خانه خیلی استفاده می شود. چیزی در این رنگ وجود دارد که آن را جذاب می کند. اما همانند همه رنگها این رنگ نیز طیف های مختلفی دارد، باید بدانیم از کدام رنگ خاکستری در فضای خانه استفاده کنیم و چطور کاری کنیم که این رنگ مکمل رنگهای دیگر اتاق باشد. با ما همراه باشید تا ببینید چطور می توانید از این رنگ به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

  • بقیه لوازمی که در اتاق دارید را در نظر بگیرید

رنگ خاکستری در دکوراسیون خانه -  زندگی بانوی شهر

قبل از اینکه بخواهید از رنگ خاکستری در فضای اتاق استفاده کنید ابتدا به وسایل داخل اتاق توجه کنید. اگر بیشتر آنها چوبی یا طرح چوب هستند بهتر است از رنگ خاکستری گرم یا تیره تر استفاده کنید. خاکستری که تیره تر باشد به خوبی رنگ های روشن را تکمیل می کند و با این رنگها هماهنگ می شود.

  • به حسی که این رنگ می خواهد ایجاد کند فکر کنید

رنگ خاکستری در دکوراسیون خانه -  زندگی بانوی شهر

اگر می خواهید اتاقتان حسی آرام را القا کند به دنبال رنگ روشن تر بروید اما اگر می خواهید اتاقتان درخشش بیشتری داشته باشد می توانید رنگ خاکستری تیره تر را انتخاب کنید.رنگ تیره تر باعث می شود سایر رنگهای به کار رفته در اتاق بیشتر نمایان شود و اگر شما می خواهید اینچنین باشد خاکستری تیره تر گزینه شماست.

  • به میزان نور اتاق توجه داشته باشید

رنگ خاکستری در دکوراسیون خانه -  زندگی بانوی شهر

اگر می خواهید رنگ دیوارها را به رنگ خاکستری تغییر دهید باید به نور اتاق توجه کافی داشته باشید. می دانید که رنگهای تیره، روشنی اتاق را می گیرند بنابراین اگر اتاقتان پنجره بزرگ یا نور کافی ندارد بهتر است دقت بیشتری در انتخاب رنگ داشته باشید. شما می توانید از فروشگاه، تستر رنگ های مختلف خاکستری را تهیه کنید و هر یک را در قسمت کوچک از دیوار امتحان کنید تا ببینید مناسب ترین آن کدام است.

  • از لوازمی استفاده کنید که مکمل رنگ خاکستری باشد

رنگ خاکستری در دکوراسیون خانه -  زندگی بانوی شهر

وقتی که مناسب ترین طیف رنگ خاکستری را انتخاب کردید حالا نوبت به استفاده از رنگهای کنار آن می شود. می توانید در کنار این رنگ خنثی رنگ زیبای صورتی، به کار بگیرید تا هم خنثی بودن رنگ خاکستری را تکمیل کند هم خودش به زیبایی در فضای اتاق بدرخشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه