5 سفید کننده پوست با مواد طبیعی

written by ویدا نورمحمدیان 11 اردیبهشت 1397
5 روشن کننده پوست با مواد طبیعی

همه دوست دارند پوستی بی نقص و زیبا داشته باشند اما گاهی مواردی نظیر قرار گرفتن در برابر نور خورشید، آلودگی های طبیعی، حساسیت های دارویی، خشکی پوست، استرس، سبک زندگی ناسالم، رادیکال های آزاد و حتی استفاده از محصولات آرایشی که با نوع پوست سازگار نیستند، موجب تیرگی پوست می گردد. خیلیها در بازار دنبال انواع کرم سفید کننده پوست می گردند در حالیکه می توان در خانه روشن کننده پوست طبیعی ساخت. بانوی شهر در این مطلب 5 سفید کننده پوست که می توانید در خانه تهیه کنید را به شما معرفی می کنیم.

با استفاده از سفید کننده پوست با مواد طبیعی می توانید به پوستی شاداب و سرحال برسید و در عین حال هزینه کمتری صرف خرید انواع کرم سفید کننده پوست کرده باشید.

1 ) ماست

روشن کننده پوست - شادابی و سلامتی

ماست خواص بسیاری برای پوست دارد، وجود اسید لاکتیک – که خاصیت سفید کنندگی دارد – در ماست باعث می شود به یک روشن کننده پوست طبیعی خارق العاده تبدیل شود. به چند روش می توانید از ماست برای تهیه کرم سفید کننده پوست استفاده کنید.

  • ماست را به طور مستقیم روی پوست بمالید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را یکبار در روز و به مدت چند هفته تکرار کنید تا به پوستی شفاف و سفید برسید.
  • با ترکیب عسل و ماست می توانید یک کرم سفید کننده پوست طبیعی بسازید. یک قاشق غذاخوری ماست را با نصف قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و آن را روی صورت و گردن بزنید. پس از 10 الی 15 دقیقه آن را بشویید. حداقل به مدت یک هفته روزی یکبار این کار را انجام دهید تا به پوستی روشن برسید.
  • روشن کننده پوست طبیعی لیمو، جو و ماست را نیز امتحان کنید. با ترکیب این سه ماده به یک کرم سفید کننده پوست طبیعی می رسید. از این ماسک بدست آمده می توانید برای چرب کردن پوست و همچنین داشتن پوستی روشن استفاده کنید.

2 ) پرتقال

روشن کننده پوست - شادابی و سلامتی

یکی از مهم ترین موادی که برای مراقبت از پوست به آن نیاز داریم ویتامین C است، که مقدار کافی از آن را می توانید در پرتقال بیابید. علاوه بر اینها پرتقال خاصیت روشن کنندگی دارد که می تواند به سفید شدن پوست کمک کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف آب پرتقال طبیعی می تواند به طور کلی بر شکل و شفافیت پوست تاثیر بگذارید. اما با روش های مختلف دیگری نیز می توانید از پرتقال بعنوان سفید کننده پوست استفاده کنید.

  • دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با مقداری زردچوبه ترکیب کنید. محلول به دست آمده را قبل از خواب روی صورت و گردن بزنید. از این محلول می توانید برای روشن کردن پوست دست و پا نیز استفاده کنید. پس از 20 الی 30 دقیقه آن را بشویید. اینکار را هرروز انجام دهید.
  • از پوست پرتقال می توانید بعنوان یک ماده طبیعی روشن کننده پوست استفاده کنید. پوست پرتقال را خشک کرده و به پودر تبدیل کنید. یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کرده تا به یک کرم سفید کننده پوست عالی برسید. این ترکیب را روی پوست بمالید و پس از 15 الی 20 دقیقه بشویید. این کار کمک می کند لکه ها به مرور زمان از بین برود. این کار را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید اما بیش از این پیشنهاد نمی شود.

3 ) آرد گندم

روشن کننده پوست - شادابی و سلامتی

آرد گندم یکی از بهترین مواد روشن کننده پوست است که می توانید به راحتی با استفاده از آن ماسک سفید کننده پوست تهیه کنید. آرد گندم دارای خواص متعددی برای سلامتی پوست است. با استفاده از این ماده می توانید چربی طبیعی پوست را به آن برگردانید و پوستی شفاف و سفید داشته باشید.

  • مقداری آرد گندم را با آب یا روغن گل رز ترکیب کرده تا به یک محلول خمیری شکل برسید. سپس آن را روی پوست صورت یا حتی دست و پا بمالید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس با آب بشویید.

4 ) عسل

روشن کننده پوست - شادابی و سلامتی

عسل یک ماده سفید کننده پوست است و می تواند رطوبت و چربی طبیعی به پوست هدیه دهد. همانطور که گفتیم خشکی پوست یکی از دلایل اصلی ناهمسان شدن رنگ پوست است. خواص آنتی باکتریال عسل می تواند به از بین رفتن جای زخم یا لکه های روی پوست کمک کند.

  • مقداری عسل طبیعی روی پوست صورت بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند، سپس با آب ولرم آن را بشویید. این کار باعث می شود سلول های مرده پوست از بین رفته و پوست روشن تر و سرحال تر شود. این کار را روزی یکبار انجام دهید.
  • برای تهیه ماسک سفید کننده پوست ، یک قاشق چایخوری عسل را با مقداری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری پودر شیر و نصف قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کنید. محلول به دست آمده را به آرامی روی پوست صورت بمالید و بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

5 ) لیمو

روشن کننده پوست - شادابی و سلامتی

اسید طبیعی موجود در لیمو بعنوان یک روشن کننده پوست طبیعی عمل می کند، علاوه بر اینها وجود ویتامین C در لیمو به رشد سلول های جدید کمک می کند که موجب می شود پوست روشن تر و سرحال تر گردد. همچنین لیمو یک آنتی اکسیدان بسیار خوب برای پوست به شمار می رود.

  • با یک تکه پنبه به آرامی آب لیمو را مستقیما روی پوست بمالید یا لیمو و پوست آن را مستقیما روی پوست صورت بمالید و بگذارید آبلیمو به خورد پوست برود، پس از یک ساعت صورت را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.
  • سه قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه ترکیب کرده، سپس آن را روی پوست بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند و سپس بشویید. این کار را روزی یکبار انجام دهید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه