روش های درمان زخم های صورت

written by بانوی شهر 6 اسفند 1395
روش های درمان زخم های صورت

زخم های روی صورت معمولا به شکل لکه های تیره دیده می شوند حتی زمانی که کاملا درمان شده اند اما گاهی لکه ها و اثرات آنها را روی صورت می بینیم. این زخم ها ممکن است خارش داشته یا دردناک باشند. روش های متعددی برای درمان و کاهش اثر زخم روی صورت وجود دارد، مهم نیست کدام روش را برای از بین بردن این آثار زخم انتخاب می کنید اما این را به یاد داشته باشید که همیشه پوستتان را تمیز و مرطوب نگه دارید و هربار از خانه بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید چرا که نورآفتاب باعث می شود روند بهبود پوست کند شود.

اگر عمق زخمی که روی پوست است زیاد باشد شاید نیاز به جراحی وجود داشته باشد. درمان هایی نظیر لیزر پوست نیز در برخی مواقع کارساز خواهد بود. پیش از آنکه بخواهید هر یک از این روش های درمانی را امتحان کنید حتما با پزشک مشورت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را با هزینه مناسب انتخاب کنید.

زخم های ضورت - شادابی و سلامتی

یکی از محصولاتی که به کمرنگ شدن و از بین رفتن آثار زخم روی صورت کمک می کند روغن بایو اویل ( Bio-Oil ) است. بایو اویل به دلیل داشتن ویتامین های A و E می تواند به بهترین شکل کمک کند آثار زخم روی صورت کمرنگ شود. برای زخم هایی که قدیمی هستند، بایو اویل را به صورت دایره ای روی زخم و اطراف آن بمالید، این کار را روزانه دوبار و حداقل به مدت سه ماه انجام دهید. زخم هایی که جدید تر هستند زودتر درمان می شوند اما باید بگذارید زخم آنها خشک شود. روغن را روی زخم باز نزنید. بایو اویل اختصاصا برای کمرنگ کردن آثار زخم ساخته شده است و در واقع زخم ها را درمان نمی کند.

بیشتر بخوانید:  اگر به مدت 7 روز با معده خالی سیر بخورید، این اتفاقی است که برای بدن می افتد

علاوه بر محصولات کارخانه ای که مخصوص درمان چنین اشکالات پوستی تهیه شده اند، برخی هنوز معتقدند بهترین روش، استفاده از درمان های طبیعی است. با استفاده ازبرخی مواد طبیعی نیز می توانید به کاهش اثر زخم روی پوست کمک کنید :

  • ویتامین E : یکی از بهترین روش های کاهش اثر زخم روی پوست بدون اینکه بخواهید از روش هایی نظیر جراحی استفاده کنید، استفاده از ویتامین E است. این ویتامین که یکی از ترکیبات مهم موجود در روغن بایو اویل نیز می باشد، یک نوع آنتی اکسیدان است که می تواند تا عمیق ترین لایه های پوست نفوذ کرده و به درمان پوست کمک کند. همزمان، این ویتامین باعث تولید کلاژن شده و کشش و سلامت پوست را نیز افزایش می دهد.
  • پیاز :

زخم های ضورت - شادابی و سلامتی

شیره موجود در پیاز خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری دارد که این دو به پروسه درمان پوست کمک می کند. فقط کافیست کمی مایع موجود در پیاز را از آن خارج کرده و روی پوست بمالید تا تغییر را متوجه شوید.

  • عسل :

زخم های ضورت - شادابی و سلامتی

عسل یکی دیگر از محصولات طبیعی است که خاصیت ضد باکتری دارد و التهاب پوست را کاهش می دهد. علاوه بر اینها می تواند به مرطوب شدن پوست کمک کرده و اگر پوست در اثر زخم ایجاد شده خارش داشته باشد، عسل این خارش را نیز کاهش می دهد.

  • ژل آلوئه ورا :

زخم های ضورت - شادابی و سلامتی

ژل آلوئه ورا یک درمانگر طبیعی برای کاهش شکل و اثر زخم ها روی پوست است به خصوص زخم هایی که به تازگی ایجاد شده اند. ژل آلوئه ورا را روزی دوبار روی جای زخم بمالید تا سریع تر نتیجه بگیرید.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه