روغن های طبیعی که برای مو مفید هستند را بشناسید

written by بانوی شهر 5 بهمن 1395
روغن های طبیعی که برای مو مفید هستند.

روغن های طبیعی، موهایتان را به خوبی چرب می کنند و به آن برق می بخشند، این مواد طبیعی کمک می کنند پوست سر به خوبی تغذیه شود و از خشکی مو و همچنین خرد شدن آن جلوگیری می کند. استفاده از روغن های طبیعی مناسب برای مو می تواند به رشد موها سرعت ببخشند و موها را سالم تر کنند. نیازی نیست حتما از محصولات آرایشی شیمیایی و گران قیمت استفاده کنید تا موهایی براق و شاداب داشته باشید.

برای اینکه هر یک از این روغن ها را روی مو بزنید ابتدا کمی مو و سرتان را ماساژ دهید و سپس روغن را که کمی گرم است به ساقه موها بزنید. درست همانطور که نرم کننده مو به سر می زنید. بهتر است یک کلاه حمام سرتان بگذارید و حداقل نیم ساعت صبر کنید سپس با یک شامپو که از مواد طبیعی تهیه شده است موها را بشویید.

1 ) روغن نارگیل :

روغن نارگیل یکی از قدرتمند ترین روغن ها در جهان است. این روغن نه تنها بوی خوبی دارد بلکه برای مو بسیار مفید است. روغن نارگیل دارای ویتامین E است که باعث می شود موهایتان مقاوم تر، ضخیم تر و براق تر شود. این روغن دارای اسیدهای لوریک و کاپریس است که ضد میکروب هستند، بدین معنا که باعث می شوند مو و پوست سرتان سلامت بیشتری داشته باشند و از خارش سر و ایجاد عفونت جلوگیری می کند.

روغن های طبیعی - شادابی و سلامتی

2 ) روغن آرگان :

روغن آرگان گران ترین روغن برای مو در این لیست است، اما ارزشش را دارد. این روغن نیز مقدار زیادی ویتامین E و امگا3 دارد، همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است، که اینها در کنار هم، برای موهای آسیب دیده، خشک و ضخیم مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:  چند روش آسان برای سفید کردن دندان

در بازار، محصولات متعددی برای پوست و مو وجود دارد که در آنها روغن آرگان به کار رفته است اما با استفاده مجزای این روغن روی مو نیز می توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

روغن های طبیعی - شادابی و سلامتی

3 ) روغن زیتون :

همان روغنی که برای درست کردن غذا یا سالاد استفاده می کنید می تواند ماده مفیدی برای چرب کردن مو و افزایش رشد آن باشد. سرتان را با مقداری روغن زیتون ماساژ دهید. این کار باعث می شود پوست سر سلامت بیشتری داشته باشد و با باکتری ها مقابله کند که در نتیجه آن موهایی نرم تر و صاف تر خواهید داشت.

روغن های طبیعی - شادابی و سلامتی

4 ) روغن دانه انار :

این روغن برای موهای نازک معجزه می کند. این روغن دارای اسیدهاییست که باعث می شوند موها ضخیم تر و براق به نظر برسند. این روغن همچنین محافظ خوبی در برابر صدماتی که مواد شیمیایی به مو زده اند می باشد.

روغن های طبیعی - شادابی و سلامتی

5 ) روغن گل رز :

موهای نازک، آلودگی و سم بیشتری را در خود نگه می دارد. روغن گل رز برای تمیز کردن مو بسیار مفید است. این روغن، ویتامین B، کلسیوم و آهن دارد. از این ماده هزاران سال است که بعنوان یک درمان برای موهای نازک و شکننده استفاده می شود، همچنین گفته می شوند تحقیقات نشان داده این روغن از سفید شدن زودرس مو نیز جلوگیری می کند.

روغن های طبیعی - شادابی و سلامتی

6 ) روغن آووکادو :

روغن آووکادو، همانند خود آووکادو، دارای پروتئین، چربی های سالم، آمینو اسید ها و ویتامین های A ،D ،E و B6 است. پروتئین موجود در این روغن باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود و از مجعد شدن و وز شدن مو جلوگیری می کند. روغن آووکادو بسیار قوی و سنگین است بنابراین بهترین تاثیر را روی موهای ضخیم و متوسط دارد.

بیشتر بخوانید:  درمانی برای رشد مو که پزشکان را متحیر کرد

روغن های طبیعی - شادابی و سلامتی

7 ) روغن جوجوبا :

روغن جوجوبا در حقیقت یک روغن نیست، این ماده یک موم مایع است که از یک درختچه بومی در جنوب غربی آمریکا گرفته می شود. جوجوبا مقدار زیادی ویتامین A ،E و D دارد و برای انواع مو مفید است. این ماده را می توان در بسیاری از شامپوها و محصولات طبیعی پوست و مو پیدا کرد. اما همانند روغن های دیگر، این روغن نیز وقتی به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد تاثیر بیشتری خواهد داشت.

روغن های طبیعی - شادابی و سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه