رژیم غذایی هومیوپاتی چیست؟

written by ویدا نورمحمدیان 6 مهر 1397
رژیم غذایی هومیوپاتی چیست؟

اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلاتیست که امروزه گریبانگیر بسیاری از افراد است و به دنبال آن افراد زیادی برای لاغری و کاهش وزن، سراغ داروها و رژیم­ های غذایی مختلف می­روند، هرچند همه آن­ها کارساز نیست و اگر این کار، تحت نظر پزشک و مشاور تغذیه انجام نشود، ممکن است خطراتی نیز بهمراه داشته باشد. در این بین روشی نوین برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد که با نام هومیوپاتی شناخته شده است، رژیم غذایی هومیوپاتی یک روش لاغری است که عوارض جانبی نداشته و نیازی نیست سختی زیادی برای رعایت آن بکشید. بانوی شهر تجربیات هومیوپتی را با بازگو می کند.

هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی یکی از روش­های درمانی است که در حیطه طب مکمل قرار می­گیرد و امروزه در دنیا بسیار گسترش یافته است. از این طب در زمینه ­های مختلف از جمله افسردگی و درمان بیماری­ های مختلفی استفاده می­شود. یکی از توانمندی­ های طب هومیوپاتی به اصلاح رژیم غذایی باز می­گردد که بر اساس آن رژیم­های لاغری متعددی برای درمان چاقی ارائه شده است که در آن از دارو استفاده نمی­شود.

رژیم غذایی هومیوپاتی روشی برای درمان چاقی

رژیم غذایی هومیوپاتی ، یک روش لاغری طبیعی است که عوارض جانبی ندارد. ساختار این روش لاغری طوریست که با رعایت فرمول مدیریت وزن هومیوپاتی می­توانید خیلی سریع وزن کم کنید. در حقیقت رژیم غذایی هومیوپاتی مانند یک معجزه برای افرادیست که اضافه وزن دارند. این روش لاغری روی تغذیه صحیح، ورزش و رفتار مناسب تاکید دارد و معتقد است با رعایت این موارد می­توان بدون نیاز به دارو وزن کم کنید.

بیشتر بخوانید:  روزه داری متناوب روشی موثر برای لاغری و کاهش توده چربی

روش هومیوپاتی

برای اینکه هر هفته 500 گرم وزن کم کنید باید هر روز 500 کالری بیشتر بسوزانید. (در هر نیم کیلو چربی 3500 کالری وجود دارد). یعنی اگر روزی 2500 کالری می­خورید، آن را به روزی 1500 کالری برسانید و هفته ای یک کیلوگرم وزن کم کنید. برای اینکه به این هدف برسید باید سبک زندگی را به این شکل تغییر دهید : کمتر بخور و تحرک بیشتری داشته باش.

در این سبک زندگی جدید باید این موارد را مد نظر داشته باشید :

  • میوه­ها و سبزیجات سبز مواد غذایی کم کالری هستند، بنابراین افرادی که اضافه وزن دارند باید مرتب از این موادغذایی مصرف کنند.
  • نمک زیاد را کنار بگذارید. نمک می­تواند یکی از فاکتورهای بالارفتن وزن بدن باشد.
  • لبنیات همچون پنیر و کره باید کنار گذاشته شوند چرا که سرشار از چربی هستند. همچنین گوشت و غذاهای غیر از سبزیجات نیز باید کنار بگذارید.
  • ادویه­ جات مثل فلفل سیاه، دارچین و زنجبیل نیز از جمله موادی هستند که برای کاهش وزن مناسبند و میتوانید آن­ها را به طرق مختلف در غذا استفاده کنید.
  • ورزش کردن بخش مهمی از برنامه کاهش وزن در رژیم غذایی هومیوپاتی است. ورزش موجب می­شود کالری­ های ذخیره شده در بدن به شکل چربی سریع­تر مصرف شوند. همچنین باعث کاهش استرس و ریلکس شدن ماهیچه ­ها می­شود. برای شروع می­توانید فقط پیاده روی کنید و در مراحل بعد به ورزش­ های سنگین­ تر نظیر دویدن یا شنا بپردازید.
  • شربت آبلیمو یکی از بهترین نوشیدنی ­ها برای کاهش وزن است. مقداری لیمو را با آب گرم ترکیب و برای شیرین شدن آن از عسل استفاده کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح با معده خالی بنوشید.
  • میزان پروتئینی که هر روز مصرف می­کنید یادداشت کنید. مثلا مقدار برنجی که در طول روز میخورید نباید بیشتر از یک مشت دست باشد.
  • کلم یکی از موثرترین موادغذایی برای کاهش وزن است. این سبزی مانع تبدیل شدن قند و کربوهیدراتها به چربی می­شود. بنابراین یک قدم موثر برای کاهش وزن به شمار می رود. کلم را به صورت خام یا پخته بخورید هر دو تاثیر یکسانی دارند.
  • عسل طبیعی را جایگزین شکر کنید.
بیشتر بخوانید:  چند نمونه ناهار رژیمی ساده و خوشمزه

برای اینکه رژیم غذایی هومیوپاتی بیشتر روی شما اثر بگذارد، در کنار رعایت کردن این رژیم به ورزش روزانه نیز بپردازید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه