برای زیباتر شدن صورت تان قبل از خواب این 5 کار را انجام دهید

written by بانوی شهر 1 دی 1395
برای زیباتر شدن صورتتان قبل از خواب این 5 کار را انجام دهید.

زیبای خفته دیگر یک داستان افسانه ای نیست ! همانند لوازم آرایشی مورد اعتمادتان که همیشه در زیباتر شدنتان به شما کمک می کنند، خواب نیز بهترین دوست شما در زیبایی است. زمانی که ما در خواب هستیم، سیستم عصبی “پاراسمپاتی” که مسئول استراحت و هضم غذا است این فرصت را دارد تا پوستمان را ترمیم کند. زمانیکه ما خواب کافی و راحت نداشته باشیم پوستمان در معرض خشک شدن و التهاب و همچنین کاهش ترمیم کلاژن قرار می گیرد. ( که به شکل چین و چروک پدید می آید. )

با اینکه هیچ جایگزینی برای خواب کافی وجود ندارد، اما ما در این مطلب به چند دستور پیش از رفتن به رختخواب اشاره می کنیم که به سلامت پوست و زیبایی صورت کمک می کنند. پس پیش از خواب این پنج مرحله را فراموش نکنید.

1 ) پوست صورتتان را کاملا پاک کنید.

 زیباترشدن صورت - شادی و سلامتی

پاک کردن آرایش روزانه از روی پوست از بایدهاست. با پاک کردن درست صورتتان، آلودگی و عرق را از پوست پاک می کنید و به پوست این فرصت را می دهید که طی شب به خودی خود درمان شود که این چند دلیل دارد. اول اینکه سرم ها و کرم های مرطوب کننده ای که پس از شستن به صورت می زنید در صورتیکه هیچ آرایشی روی پوست نباشد بهتر به پوستتان نفوذ می کنند. دوم، در طی روز پوست ما در معرض آلودگی های مختلفی است که می توانند در پوست ایجاد خشکی کنند و در نهایت منجر به پیر شدن پوست شوند. تمیز کردن پوست صورت در آخر روز به پوست فرصت تنفس می دهد. در نهایت خوابیدن با آرایش منجر به کسل شدن و خفگی پوست می شود.

بیشتر بخوانید:  درمان های خانگی برای بهبود ریزش مو

مطمئن شوید که صورتتان را به درستی می شویید. از آب خیلی داغ برای شستن صورتتان استفاده نکنید و اگر از لوازم آرایشی 24 ساعته یا ضد آب استفاده کرده اید دوبار صورتتان را بشویید. می توانید از پاک کننده های آرایشی یا روغن های ارگانیک همانند روغن آرگان  استفاده کنید و پوست را ماساژ دهید تا در صورتیکه آرایش زیادی روی پوست است با این کار پاک شود.

2 ) محصولات چند کاره روی پوستتان بزنید.

پس از پاک کردن پوست کرم ها یا محصولات مورد نظرتان را روی پوستتان بمالید. بیشتر ما نگرانی های پوستی متعددی داریم، مثلا پوستمان خشک است در عین حال می خواهیم از موادی به روی پوستمان استفاده کنیم که در جوانسازی پوست تاثیرگزار باشد، در برخی موارد شاید بخواهیم خطوطی که روی صورتمان افتاده یا لکه هایی که در اثر نور آفتاب روی صورتمان ایجاد شده را پاک کنیم، بنابراین شاید بهتر باشد تا از یک محصول برای همه این کارها استفاده کنید. معمولا محصولاتی که آنتی اکسیدان های غنی دارند هم برای جوان سازی پوست ، هم جوش ها و آکنه های روی پوست مفید هستند، آمینه پپتید ها نیز برای نرم کردن پوست و از بین بردن خطوط و سلول سازی پوست مناسب هستند. می توانید به دنبال محصولی بگردید که این ترکیبات را یکجا داشته باشد.

3 ) پوستتان را چرب و مرطوب نگه دارید.

زیباترشدن صورت - شادی و سلامتی

پس از پاک کردن پوست صورت و استفاده از محصول درمانی مورد نظر، پوست را با لوسیون، کرم یا روغن صورت مرطوب و چرب کنید. هرچند افرادی که پوست چرب تری دارند بهتر است از محصولات سبک تر استفاده کنند. اگر روغن مخصوص صورت دارید چند قطره از آن را با کرم مرطوب کننده ای که دارید ترکیب کنید و روی پوستتان بمالید.

بیشتر بخوانید:  10 دلیل برای نوشیدن هر روزه قهوه (قسمت اول)

4 ) کمی پوست صورتتان را ماساژ بدهید.

زیباترشدن صورت - شادی و سلامتی

ماساژ صوت مزایای زیادی دارد. از داشتن پوستی شفاف و درخشان گرفته تا کاهش پف و خطوط روی صورت، هیچ چیزی نیست که ماساژ صورت انجام ندهد. چند دقیقه ماساژ صورت شبها قبل از خواب باعث می شود تا محصولاتی که روی پوستتان زدید بهتر به داخل پوست نفوذ کنند. همچنین پوست ریلکس شده و استرس از آن دور می شود.

هر چند شما می توانید این مرحله را هر وقت که خواستید در کارهایتان قرار دهید اما بهترین زمان پس از استفاده از محصولات مرطوب کننده است. از محصولی استفاده کنید که به انگشتان اجازه دهد، به راحتی روی پوست حرکت کنند و با این کار احتمال صدمه زدن یا کشیدنی پوست حین ماساژ کم می شود.

5 ) سر و شقیقه هایتان را ماساژ دهید.

زیباترشدن صورت - شادی و سلامتی

پس از یک روز طولانی دچار سردرد شده اید؟ ماساژ سر و شقیقه می تواند به شما کمک کند. نه تنها این کار باعث می شود خواب بهتری داشته باشید بلکه در داشتن موهای سالم نیز می تواند مفید باشد. همانند ماساژ صورت، ماساژ سر و شقیقه ها ، باعث بالا رفتن جریان خون می شود که این مساله باعث می شود تا خون بیشتری به موها برسد و مو با پتانسیل بیشتری رشد کند.

فرقی نمی کند سرتان را با روغن ماساژ دهید یا بدون روغن ، هر چند ماساژ با روغن فایده بیشتری دارد اما شاید بهتر باشد این گزینه را پیش از شامپو زدن موهایتان امتحان کنید چرا که چرب شدن پوست سرتان ممکن است به روبالشی شما وارد شود و این آلودگی ممکن است بعدها به ضرر شما باشد.

مقالات مرتبط را بخوانید