برای افزایش طول عمر چه باید کرد؟

written by یلدا صدر 23 مهر 1398
افزایش طول عمر

چند تغییر ساده در زندگی می تواند باعث شود سال های بیشتری را زندگی کنید! تحقیقات نشان داده است تنها چهار عادت بد مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، ورزش نکردن و نخوردن میوه و سبزی می تواند شما را به سمت مرگ زود هنگام ( تا 12 سال زودتر) پیش ببرد! اما سوال اینجاست انجام چه کارهایی باعث افزایش طول عمر میشود؟

بانوی شهر در این مقاله عادت هایی ساده و کوچک را با شما به اشتراک میگذارد تا با رعایت آنها سالم تر زندگی کنید.

این عادات را به زندگی تان اضافه کنید تا هم ظاهر و هم درونی جوان داشته باشید!

6 عادت سالم برای افزایش طول عمر را بشناسید

زیادی غذا نخورید

اگر می خواهید تا 100 سال عمر کنید، قبل از سیر شدن دست از خوردن بکشید. تحقیقات نشان داده است پیرترین ژاپنی ها وقتی 80% سیر می شوند دست از خوردن می کشند. محدود کردن کالری تولید T3، که باعث کند شدن متابولیسم و افزایش روند پیری می شود را کاهش می دهد.

تلویزیون را خاموش کنید

تحقیقی در سال 2010 نشان می دهد کسانی که بیش از 4 ساعت در روز تلویزیون نگاه می کنند، 46% بیشتر از کسانی که کمتر از دوساعت در روز پای تلویزیون هستند، احتمال دارد به هر دلیلی بمیرند!  هر یک ساعتی که بیشتر تلویزیون نگاه کنید خطر مرگ به طور کل 11% و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی 18% افزایش پیدا می کند. با کاهش تماشای تلویزیون برای افزایش طول عمر و داشتن زندگی سالم گامی مهم بردارید.

برای داشتن زندگی سرشار از سلامتی خواندن مقاله 7گام موثر برای داشتن سبک زندگی سالم پیشنهاد می کنیم.

از نور خورشید دوری کنید

دوری از نور خورشید نه تنها خطر ابتلا به سرطان پوست را به شدت کاهش می دهد، بلکه باعث می شود پوست از چروک و لکه و شلی زود هنگام در امان بماند. هیچ وقت برای اضافه کردن ضد آفتاب به عادت های روزانه تان دیر نیست.

برای افزایش طول عمر خود، بیرون بروید

تحقیقات نشان می دهد بدون شبکه ی مستحکمی از دوستان و خانواده، شما در خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستید. تنهایی می تواند به اندازه ی کلسترول بالا یا سیگار کشیدن برای سلامتی تان مضر باشد. تنهایی به خصوص افراد سالمندی که مستعد افسردگی هستند را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای افزایش طول عمر میوه و سبزی بخورید

دریافت کمتر از سه وعده میوه و سبزی در روز از سلامتی شما می کاهد. میوه ها و سبزیجات به عنوان غذاهای مقوی سرشار از فیبر و ویتامین، می توانند خطر ابتلای شما به امراض قلبی را تا 76% کاهش دهند و باعث افزایش طول عمر شما شوند.

بر تندرستی تمرکز کنید

تا جایی که می دانیم ورزش روزانه نزدیک ترین راه به چشمه ی جوانی است! تحقیقی در سال 2008 نشان می دهد ورزش های با شدت بالا (مثل دویدن) می تواند تا 4 سال به عمر شما اضافه کند. البته که این یافته با در نظر گرفتن اثرات مثبت ورزش روی قلب، مغز و متابولیسم اصلا عجیب به نظر نمی رسد.

حتی ورزش های ملایم تر، مثل 30 دقیقه پیاده روی در روز می تواند کاهش بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه