چگونه سلولیت پا، ران و باسن را از بین بریم؟

written by هستی پورمرز 10 اردیبهشت 1397
چگونه سلولیت پا، ران و باسن را از بین بریم؟

سلولیت یا تجمع چربی، حدود 80 درصد خانم ها را مبتلا می‌کند. رژیم غذایی ضعیف، عدم فعالیت فیزیکی، تغییرات هورمونی، ژنتیک و چربی کلی بدن دلایل اصلی گودی‌های زشت روی پوست هستند. خانم ها غالباً این چربی‌های اضافی را در ناحیه ران و باسن ذخیره می‌کنند. خوشبختانه، راه های زیادی برای خلاصی از این چربی‌های اضافی و یا به بیانی سلولیت پا وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

روش های درمان سلولیت پا

تغییر رژیم غذایی

سلولیت - زندگی بانوی شهر

تغییر رژیم غذایی شرایط پوست را بهبود می‌بخشد و از پیدایش سلولیت پا در آینده جلوگیری می‌کند. سلولیت غالباً در اثر انباشته شدن چربی‌ها و سموم حاصل از رژیم غذایی ناسالم، که انعطاف پذیری پوست را کاهش می‌دهند و جریان خون را کند می‌کنند، ایجاد می‌شود.

رژیم غذایی آلکالین یا قلیایی را که شامل سبزیجات و میوه‌های تازه است، دنبال کنید. همچنین، پروتئین‌های با کیفیت بالا، چربی‌های سالم، و حبوبات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

حذف بعضی مواد غذایی

کربوهیدرات های ساده مانند آرد سفید، شکر و غذاهای فرآوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید. برخی از مطالعات نشان داده است که کافئین می‌تواند انواع سلولیت از جمله سلولیت پا را بدتر کند. چراکه، جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت های پوستی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بنابراین، مصرف کافئین، نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را محدود کنید. همچنین، از مصرف دخانیات و الکل – که هر دو باعث ایجاد سم در بدن می‌شوند، اجتناب کنید.

استفاده از دوش آب سرد و گرم، و برس خشک

سلولیت - زندگی بانوی شهر

برای به حداقل رساندن سلولیت قسمت های مورد نظر را 2 الی 3 دقیقه با آب گرم، و سپس، 2 الی 3 دقیقه با آب سرد حمام دهید. اینکار جریان خون را بهبود بخشیده و بازسازی سلولی را تحریک و متابولیسم بدن را فعال می‌کند.

شانه کردن خشک هم یک روش قدیمی برای تقویت جریان خون و بهبود کیفیت پوست است. از شانه‌های طبیعی برای ماساژ قسمت های سلولیت زده استفاده کنید. اینکار گردش خون را بهبود بخشیده و گره‌های لنفاوی را تحریک می‌کند و یک لایه برداری نرم محسوب می شود. بهتر آنست که قسمت های مبتلا به سلولیت را سه بار در هفته و هر بار به مدت 5 دقیقه و درست قبل از دوش گرفتن، شانه کنید.

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب بدن را پاکسازی کرده و سموم و چربی را از بین می برد و در نهایت، سلولیت را در نقاط بدن کاهش می‌دهد. آب همچنین می‌تواند قدرت کلاژن و بافت های همبند در پوست را تقویت، و پوست را سفت‌تر کند. این کار نیز به نوبه خود، ظاهر چروکیده کلاژن را کاهش داده و ظاهر زیباتری را در قسمت های مبتلا به سلولیت ایجاد می‌کند. مقدار آب مفید برای انسان در روز، 8 الی 9 لیوان آب است.

تمرینات کاردیو

تمرینات قلبی عروقی، از طریق بالا بردن ضربان قلب و متابولیسم، چربی تمام بدن را می‌سوزاند. تمرینات کاردیوی شدید مانند دویدن، دوچرخه سواری، کوهنوردی، شنا، و یا آیروبیک بهترین سلاح‌های ورزشی برای مبارزه با انواع سلولیت از جمله سلولیت پا هستند. ورزش های کاردیو وقتی با تمرینات قدرتی زیر ترکیب می‌شوند به شما کمک می‌کند تا سریعتر از شر این چربی ها خلاص شوید. این تمرینات را 5 روز در هفته انجام دهید.

ورزشهای قدرتی و تمرینات وزنه

از آنجا که سلولیت در بافتهای همبند ایجاد می شود، تمرینات وزنه می‌تواند بافت را بازسازی کرده و سلولیت را برطرف کند. افزایش توده‌های عضلانی، بافت های همبند را سفت‌تر می کند و گودی‌های پوستی را کاهش می دهد. از طرفی، تمرینات وزنه سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و متابولیسم سریعتر باعث می‌شود بدن کالری بیشتری بسوزاند. در اینجا به بهترین‌ها ورزش ها برای خلاصی از سلولیت اشاره می‌کنیم:

اسپلیت اسکوات (Split Squats)

سلولیت - زندگی بانوی شهر

حالت شروع: سکویی به ارتفاع 25 الی 30 سانتی‌متر پیدا کنید و روی آن بایستید.

  • پرش کنید و روی زمین فرود بیایید.
  • در حالت اسکوات قرار بگیرید.
  • پرش کنید و روی سکو قرار بگیرید.
  • این حرکت را 3ست 12 تایی، تکرار کنید.

پرش اسکوات سومو (Sumo Jump Squats)

سلولیت - زندگی بانوی شهر

حالت شروع:  پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و انگشتان پا را کمی به سمت بالا بلند کنید. در طول این تمرین، باید سر را بالا و پشت را صاف نگه دارید.

  • زانوها و باسن را خم کرده و بالا تنه را پایین بیاورید. دستها را مقابل بدن به هم گره بزنید.
  • زاویه بین پا و ران باید کمتراز 90 درجه باشد. اکنون، دستها باید زمین را لمس کنند.
  • تا جاییکه می‌توانید به سمت بالا پرش کنید و به حالت شروع پایین بیایید.
  • این حرکت را 3ست 12 تایی، تکرار کنید.

اسکوات هالتر (Barbell Squats)

سلولیت - زندگی بانوی شهر

حالت شروع: هالتر را درست تا ارتفاع زیر شانه قرار دهید. وقتی ارتفاع مناسب را انتخاب کردید، زیر هالتر قرار بگیرید و آن را به درستی روی پشت قرار دهید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، انگشتان پا کمی به طرف بالا باشند. مستقیماً جلو را نگاه کنید. در عین حال، کمر را باید صاف نگه دارید.

  • هرگز نگذارید زانوها جلوتر از انگشتان پا قرار بگیرند. پاشنه همیشه باید چسبیده به زمین باشد.
  • با خم کردن آهسته زانوها و باسن حرکت را شروع کنید. تا زمانیکه زاویه بین ران و پا کمتر از 90 درجه می‌شود، پایین بروید.
  • این حرکت را 3ست 15 تا 20 تایی، تکرار کنید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه