ریشه ای که 98% سلول های سرطانی را تنها در دو روز از بین می برد!

written by بانوی شهر 25 دی 1395
ریشه ای که 98% سلول های سرطانی را تنها در دو روز از بین می برد!

از زمان باستان تاکنون، انسان ها در سراسر جهان، پیوسته از قاصدک ( کاسنی زرد ) بخاطر فوایدی که دارد، استفاده کرده اند. با این وجود، توانایی این گیاه در از بین بردن سلولهای سرطانی، برجسته ترین فایده آن تا کنون بوده است. کشف این علف هرز هرجایی با پتانسیل معالجه سرطان، هیجان قابل توجهی را در میان محققان علوم پزشکی برانگیخته است.

قاصدک سیستم ایمنی و گردش خون را تقویت می کند و در درمان سرطان ریه، پروستات، و انواع دیگر سرطان ها سهم قابل ملاحظه ای دارد. استفاده از این ریشه مقوی بعنوان درمانی برای سرطان نتایج بهتری را در مقایسه با شیمی درمانی به دنبال داشته است.

به گفته یکی از پزشکان در مرکز سرطان منطقه ای ویندزور در انتاریو کانادا ( Windsor Regional Cancer Centre )، قاصدک در درمان سرطان کاملا مؤثر است. دکتر کارولین هام ( Carolyn Hamm ) میگوید که عصاره گرفته شده از ریشه قاصدک، تنها گزینه اثرگذار در درمان لوسمی میلوسیتیک حاد است. این نوع بخصوص از سرطان اغلب افراد سالخورده را هدف قرار می دهد. جان دی کارلوی 72 ساله، که زمانی یک بیمار سرطانی در بیمارستان بود، بعد از شکست تمام تلاش ها برای درمان وی، از بیمارستان به خانه فرستاده شد تا آخرین روزهای زندگی اش را در خانه سپری کند.

جان به خاطر آورد که به او توصیه شده بود دم کرده ریشه قاصدک بنوشد؛ ولو اینکه این توصیه آخرین تلاش برای رهایی او از بند سرطان نیز دانسته می شد. با این وجود، لوسمی جان تنها چهار ماه بعد وارد مرحله بهبودی شد. دکترها این تغییر ناگهانی را به نوشیدن دم کرده قاصدک در فواصل منظم نسبت دادند. بدیهیست که این گیاه می بایست بعنوان اولین گزینه در برنامه معالجه جان قرار میگرفت. مطالعات اخیر نشان داده است که عصاره ریشه قاصدک سریعاً روی سلولهای سرطانی تاثیر می گذارد. همان اثری که در جان شاهد آن بودیم.

بیشتر بخوانید:  آموزش تناسب اندام: اجزای یک برنامه جامع

بر اساس مطالعات انجام گرفته، سلولهای سرطانی در کمتر از 48 ساعت پس از تماس با عصاره قاصدک، از هم پاشیده می شوند. در واکنش به این از هم پاشیدگی، بدن با خوشحالی سلول های جدید سالم را جایگزین این سلولها می کند. مطالعات بیشتر به این نتیجه رسیده است که عصاره قاصدک دارای فواید ضد سرطانی در درمان سرطان سینه، کبد، روده بزرگ، ریه و پروستات است.

مسلماً مزه دم کرده ریشه قاصدک نباید به اندازه چای های دیگر مطبوع باشد. با این وجود، نداشتن عوارض جانبی این نقص را برطرف می کند. زندگی با عوارض جانبی رادیوتراپی و شیمی درمانی کار آسانی نیست.

درمان های مرسوم سرطان با از بین بردن تمام سلول ها از جمله سلول های سالم، به سیستم ایمنی بدن آسیب وارد می کنند. خوشبختانه، قاصدک برعکس این عمل می کند و تنها سلولهای ناسالم را هدف قرار می دهد و با اینکار سیستم ایمنی را تقویت میکند. دکتر هام هشدار می دهد که نوشیدن عصاره ممکن است اثراتی منفی روی عملکرد شیمی درمانی داشته باشد. به همین دلیل، مشورت با پزشک و مطلع ساختن او از غذاها یا مکمل هایی که بطور منظم مصرف می کنید، توصیه می شود.

حتی در صورت عدم ابتلا به سرطان، دم کرده عصاره قاصدک میتواند فواید چشمگیری برای سلامتی انسان داشته باشد. برای مثال، از طریق تحریک ترشح انسولین توسط پانکراس، میتواند به جنگ با دیابت برود. افزایش سطح انسولین در خون، سطح شکر در خون را که با دیابت در ارتباط است، ثابت نگه می دارد.

اگر به سم زدایی نیازدارید و یا از ناراحتی های گوارشی رنج می برید، دم کرده قاصدک همان چیزیست که به آن نیاز دارید. علاوه بر فیلتر کردن مواد شیمیایی و دیگر ناخالصی ها از خون، کبد با ترشح صفرا به دستگاه گوارش شما کمک میکند.

بیشتر بخوانید:  روش ساخت چند ماسک مو با عسل

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در قاصدک، کبد را تمیز کرده و آن را در حالت بهینه نگه میدارند. علاوه براین، قاصدک حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان و ویتامین C است که در مبارزه علیه عفونت های متعدد باکتریایی حیاتی هستند. عفونت های مجاری ادراری شایعترین نوع عفونت هستند. حال آنکه نوشیدن هر روزه ی دم کرده قاصدک، از بروز مجدد این نوع عفونت ها برای همیشه جلوگیری می کند.

اگرچه برگ های قاصدک کاملا تلخ است، اما اگر در جایی عاری از مواد شیمیایی بدست آیند، تمام قسمت های آن قابل خوردن است. این برگها حاوی مقادیر بالای فیبر بوده و برای سلامت روده بسیار ایده آل هستند. علاوه براین، رژیم غذایی با فیبر بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی، چاقی، سندرم روده تحریک پذیر را کاهش میدهد. برگهای قاصدک همچنین حاوی سطوح بالای ویتامین هستند و نوشیدن یک فنجان در روز مقدار ویتامین توصیه شده برای بدن را تامین می کند. این ماده مغذی حیاتی تضمین کننده بینایی خوب است و از پیری زود رس پوست نیز جلوگیری می کند.

نتیجه گیری :

بدیهی است که خوردن دم کرده، ریشه، ساقه و یا  برگ های قاصدک در طول روز میتواند با فواید بسیاری برای سلامتی بدن همراه باشد. با این وجود، مزه تلخ آن برای بیشتر افراد یک چالش است. سعی کنید قاصدک تلخ را با نوشیدنی های اسموتی صبحانه ترکیب کنید؛ در غیر اینصورت بلعیدن یک فنجان کامل تا حدودی غیرممکن می نماید. آن را با میوه مورد علاقه میل کنید تا مزه تلخ آن خنثی شود.

مقالات مرتبط را بخوانید

5 دیدگاه

احمدی 7 اسفند 1397 - 8:07 ب.ظ

سلام .بیمار سرطانی ما با مصرف ترکیبی چند گیاه که بهش داده بودن درمان قطعی شد .بااین شماره تماس بگیرین 09179557593

Reply
بیتا فرهادی 9 مرداد 1397 - 3:23 ق.ظ

سلام ممنون از مطالب امید بخش و مفید
پدر بنده دچار متاستاز پروستات به مثانه شده اند و 76 سال دارند .باید فاز جدید شیمی درمانی و شاید رادیو تراپی را شروع کنند.بدای گرفتن دستور مصرف قاصدک کجا مراجعه کنیم؟

Reply
بانوی شهر 17 مرداد 1397 - 10:45 ق.ظ

دوست عزیز با سلام پیشنهاد میکنیم برای رسیدن به نتیجه مثبت با پزشک مشورت نمایید.

Reply
فرخ 9 مرداد 1396 - 7:40 ب.ظ

توضیحات خیلی خوب بود ولی مقدار مصرف برگ یا ریشه قاصدک گفته نشده که این موضوع برای دوری از عوارض خیلی مهم است . من سرطان روده بزرگ دارم اما نمی دانم هر روز چه مقدار از آن استفاده بکنم که هم تاثیر داشته باشد و هم عوارض نیاورد .

Reply
بانوی شهر 15 مرداد 1396 - 2:19 ب.ظ

دوست عزیز

سلام

از اینکه با ما تماس گرفتید خوشحالیم، این مطلب ترجمه شده از وبسایت های معتبر خارجی می باشد که برروی مباحث مختلف از جمله بیماری های سرطانی مطالعه می کنند.

در رابطه با اثربخشی و فواید این گیاه، در از بین بردن سلول های سرطانی شکی نیست و کاملا اثبات شده می باشد.

پیشنهاد میشود با توجه به نوع، شدت وضعف بیماری، میزان، مدت زمان و نحوه استفاده از این گیاه توسط پزشکتان مشخص گردد.

با سپاس

Reply

بدون دیدگاه