سه حرکت یوگا که به کاهش کمردرد کمک می کند

written by بانوی شهر 21 فروردین 1396
سه حرکت یوگا که به کاهش کمردرد کمک می کند

هیچکدام از ما با کمردرد غریبه نیستیم، کمردرد یکی از دردهاییست که دیر یا زود در اثر بد نشستن، زاید نشستن یا ورزش نکردن و موارد دیگر سراغ ما می آید. حتما شما هم می دانید کمردرد آدم را از پای در می آورد. تحقیقات نشان می دهد 80 درصد جمعیت بزرگسال جهان با کمردرد مواجه می شوند. پس این فقط شما نیستید که این مشکل را دارید. ولی شما می توانید به نحو دیگری به درمان این درد کمک کنید. بدون نیاز به خوردن قرص های مکرر می توانید کاری کنید که این درد کاهش یابد. فقط کمی زمان نیاز دارید تا بتوانید سلامتی را به بدنتان بازگردانید.

ما به شما سه حرکت یوگا را معرفی می کنیم که با انجام آنها می توانید در ابتدا از بوجود آمدن کمردرد جلوگیری کنید و یا اگر کمردرد دارید با انجام این حرکات به کاهش آن کمک کنید. پیش از انجام این حرکات به یاد داشته باشید که حین انجام حرکات یوگا حتما به درستی نفس بکشید، دم و بازدم مرتبی داشته باشید و هر حرکت را حداقل به مدت 15 ثانیه انجام دهید.

کاهش کمردرد - شادابی و سلامتی

این حرکت به حرکت هرمی معروف است.حرکات هرمی روی عضلات مرکزی و جانبی بدن شما تاثیر می گذارد. نقاطی که اکثر افراد در آنجا احساس کشیدگی می کنند. می توانید از تخت های یوگا استفاده کنید. آنها را زیر دست قرار دهید، اگر به این تخته ها دسترسی نداشتید چند کتاب روی هم قرار دهید تا به ارتفاع مورد نظر برسد. برای انجام این حرکت مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در حالیکه پاهایتان را کنار هم قرار داده اید به یک سمت بایستید.
  2. یکی از پاهایتان را دو یا سه قدم عقب ببرید. طوری بایستید که پاشنه پایی که عقب برده اید به زمین برخورد نکنید.
  3. به جلو خم شوید، دستانتان را روی تخته های یوگا یا کتاب هایی که چیده اید بگذارید و تا جایی که می توانید خودتان را به جلو خم کنید.
  4. دوباره بایستید و حالا پای دیگرتان را به همان حالت به عقب ببرید و این حرکت را تکرار کنید.

کاهش کمردرد - شادابی و سلامتی

اگر شغلتان طوری است که بیشتر وقتتان را پشت میز می گذرانید، احتمال اینکه عضلات پهلو و کمر شما خشک باشند زیاد است. عضلات بدن شما با توجه به زیاد نشستن خشک می شوند و به این حالت عادت می کنند.همین به مرور زمان باعث درد و گرفتگی در کمر می شود. برای برطرف کردن این درد می توانید این حرکات را انجام دهید. به این حرکت سگ سر پایین یا کوه نیز گفته می شود.

  1. پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید.
  2. از کمر خم شوید و دستها را به زمین برسانید. دستها را به اندازه عرض شانه بازنگه دارید.
  3. کل بالاتنه و سر را بین دو دست قرار دهید.سر همواره در امتداد ستون فقرات باشد. این کار را به شکلی انجام دهید که بالا تنه و پایین تنه یک 8 درست کند.
  4. در ابتدا روی انگشتان پا این حرکت را انجام دهید ولی زانوها را در همه حالت صاف نگه دارید.
  5. ایده آل این حرکت زمانی است که کف پاها روی زمین، پشت کاملا صاف و بدون قوزو سر کاملا بین دو دست و نزدیک زمین باشد.

کاهش کمردرد - شادابی و سلامتی

این حرکت کمی پیچیده تر و دشوارتر است بخصوص اگر شما بدن خشکی داشته باشید.بنابراین تا جایی که می توانید این کار را انجام دهید اما بیش از حد به خودتان فشار نیاورید چرا که ممکن است به بدن آسیب برسانید. به مرور زمان با تکرار این حرکت می توانید در آن خبره تر شوید و بدنتان نرم تر می شود.

  1. روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید. حتما سعی کنید که صاف بنشینید.
  2. یک پایتان را ( پای راست ) را به سمت مخالف ( چپ ) خم کنید و با دستتان آن را نگه دارید. بدین شکل که اگر پای راست را خم می کنید کف پا باید روی بازوی چپ قرار بگیرد.
  3. سعی کنید تعادلتان را نگه دارید و چند ثانیه پا را به همان حالت قرار دهید. بعد به آرامی پا را باز کنید و روی زمین بگذارید. این بار پای مخالف ( چپ ) را بلند کنید و همین حرکت را با پای چپ انجام دهید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه