سوپ هویج و زنجبیل

written by بانوی شهر 22 بهمن 1395
سوپ هویج و زنجبیل

آسان ترین و چربی سوزترین سوپ قرن!

سوپ کم کالری زنجبیل و هویج، به کسانی که کالری ها را می شمارند پیشنهاد می شود و آنقدر مفید است که بهتر است هر چه زودتر آن را به بدنتان تقدیم کنید!

سوپ هویج و زنجبیل - دست پخت بانوی شهر

سوپ هویج و زنجبیل - دست پخت بانوی شهر

این سوپ سالم خوشمزه، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و کالری کمی دارد. زنجبیل نیازی به معرفی ندارد، از تسکین درد، بالا بردن متابولیسم، چربی سوزی و قطع شدن آبریزش بینی بگیرید تا درمان تهوع و کاهش نفخ از آثار مصرف زنجبیل است. مصرف همزمان فلفل قرمز و زنجبیل ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. هویج، شیرین و خوشمزه  و از بین برنده یبوست است. هویج منبع غنی بتاکاروتن می باشد. بتا کاروتن مسئول رنگ نارنجی هویج است. هرچه بتا کاروتن زیاد تر باشد، هویج نارنجی تر می شود. بتا کاروتن پیش ساز ویتامین A است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، ریه و لوله گوارشی حائز اهمیت است. بنابراین ترکیب هویج و زنجبیل و مصرف این دو با هم به ویژه در روزهای سرد زمستان فواید بسیاری دارد.

5 دقیقه زمان آماده سازی مواد اولیه و 5 دقیقه زمان پخت برای سوپ هویج و زنجبیل در نظر بگیرید.

 مواد لازم برای تهیه سوپ هویج و زنجبیل :

  • 3 عدد هویج بزرگ
  • 1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده
  • 1 قاشق چایخوری زردچوبه
  • کمی پودر فلفل قرمز
  • 20 گرم نان تمام غله
  • یک قاشق غذا خوری خامه
  • 200 میلی لیتر آب

طرز تهیه سوپ هویج و زنجبیل :  

سوپ هویج و زنجبیل - دست پخت بانوی شهر

پوست هویج ها را بکنید و آنها را ریز ریز خرد کنید و به همراه زنجبیل، زردچوبه، فلفل قرمز، نان، خامه و آب درون مخلوط کن برقی بریزید و کاملاً تا زمانیکه به بافت نرم و لطیف و یک دستی برسید با هم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را به قابلمه منتقل کنید و بگذارید تا به جوش برسد و کمی قل بخورد. از این راحتتر نمی شد، سوپ آماده است!  می توانید رویش کمی فلفل قرمز و خامه بریزید و از این سوپ هویج و زنجبیل خوشرنگ و خوشمزه و کم کالری لذت ببرید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه