چگونه مو را بدون اتو صاف کنیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 23 اردیبهشت 1397
چگونه مو را بدون اتو صاف کنیم؟

آن دسته از افرادی که به طور طبیعی موهای فر یا وز دارند، از اتوی مو به عنوان اصلی ترین وسیله برای صاف کردن موها استفاده می کنند و می توان گفت اتوکشیدن مو یکی از سریع ترین روش ها برای رسیدن به موهای صاف است، هرچند استفاده مکرر از اتومو به موها آسیب رسانده و آن را خشک و شکننده می کند. حتی اگر از اسپری یا سرم های محافظ در برابر حرارت نیز استفاده کنید باز هم موها در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد خشک شده و حالت طبیعی خود را از دست می دهند. سعی کنید هر چند روز یکبار را بدون اتوکشیدن مو سپری کنید و به موها این فرصت را دهید تا کمی نفس کشیده و خود را ترمیم کند. بانوی شهر به شما روشی را پیشنهاد می کند که بدون اتوکشیدن مو بتوانید موهای صافی داشته باشید.

 برای اینکار به وسایل زیر نیاز دارید :

  • شامپو صاف کننده مو یا شامپو کراتینه 
  • نرم کننده موی قوی
  • حوله میکروفیبر
  • سرم آنتی فریز (Anti-Frizz serum)
  • بیگودی بزرگ
  • سنجاق سر
  • اسپری موی ضد رطوبت (Anti-humidity hairspray)

با این روش بدون اینکه موهایتان حرارت ببیند می توانید آن را صاف کنید. این کار زمان بیشتری نسبت به اتوکشیدن مو می برد بنابراین باید کمی صبور باشید در عوض میزان آسیبی که به مو می رسد را به حداقل برسانید.

1 ) مو را با شامپوی صاف کننده یا شامپوکراتینه بشویید. شامپو کراتینه به صاف شدن موهایتان کمک کند. همچنین وجود روغن آرگان در شامپو باعث تقویت کوتیکل های مو شده و موجب می شود حالت مو دوام بیشتری داشته باشد.

2 ) نرم کننده مو را به مدت 5 دقیقه روی سر نگه داشته و سپس بشویید. از نرم کننده ای استفاده کنید که پایه مواد آن روغن باشد که حالت بهتری به مو بدهد.

صاف کردن مو - مد زیبایی

3 ) از حوله میکروفیبر برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید. خشک کردن مو با حوله میکروفیبر باعث می شود رطوبت موجود در مو بدون اینکه مو خشک و شکننده شود از بین برود.

4 ) مقدار کمی سرم موی ضد وز یا Anti-Frizz به ساقه و انتهای مو بزنید.

صاف کردن مو - مد زیبایی

5 ) مو را با یک شانه با دندانه های عریض شانه بزنید تا هم گره موها باز شود هم موادی که استفاده کرده اید در همه قسمت ها پخش شود.

صاف کردن مو - مد زیبایی

6 ) بیگودی بزرگ را از پایین به سمت بالای سر بپیچید. برای بهتر صاف شدن مو از بیگودی 5 یا 7 سانتی استفاده کنید.

7 ) از سنجاق برای محکم کردن بیگودی ها استفاده کنید. معمولا موهای ضخیم تر و پرتر احتیاج به سنجاق بیشتری برای نگهداری بیگودی دارند.

8 ) پس از اینکه کل مو را با بیگودی پیچیدید بگذارید در هوای آزاد به خودی خود خشک شود. برای اینکه وز نشود باید بگذارید تمام رطوبت مو از بین برود.

9 ) پس از خشک شدن کامل مو بیگودی ها را باز کنید و به آرامی مو را با یک شانه دندانه درشت شانه بزنید تا کاملا صاف شود.

10 ) اسپری موی ضد رطوبت را با فاصله از سرگرفته و به ساقه مو بزنید تا در حالت خود باقی بمانند.

صاف کردن مو - مد زیبایی

نکته : موهای ضخیم تر و بلندتر معمولا مدت زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند به همین دلیل پیشنهاد می شود شب مو را بپیچید تا زمان کافی برای خشک شدن داشته باشد و در زمان شما نیز صرفه جویی شود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه