5 روش آسان طبخ کلم بروکلی

written by بانوی شهر 13 دی 1396
5 روش آسان طبخ کلم بروکلی

بروکلی از جمله سبزیجاتیست که بهترین فصل آن پاییز و زمستان است و منبع خوب ویتامین c، فیبر و … بوده به همین دلیل مصرف آن برای بدن مفید است. در خرید و پخت کلم بروکلی باید به نکاتی توجه کرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد :

بهترین کلم بروکلی را بخرید!

طبخ کلم بروکلی - خوراکی های مفید

هنگام خرید باید دقت شود، کلم بروکلی رنگ سبز و یکنواخت داشته باشد و تاج آن متراکم و فشرده و نقاط تیره و قهوه ایی نداشته باشد. ساقه های کلم بروکلی باید قوی باشند، ساقه های نرم و شکسته نشانه ایی از بروکلی مانده است.

1 ) بخار پز کردن در مایکرویو

طبخ کلم بروکلی - خوراکی های مفید

کلم بروکلی را در یک ظرف غذا در مایکرویو قرار دهید و 2 – 3 قاشق آب به آن اضافه نمایید، روی ظرف را ببندید و داخل مایکرویو به مدت 3 – 4 دقیقه در دمای بالا  قرار دهید. چک کنید که بروکلی ها به خوبی نرم شده باشند. اگر بروکلی نرم دوست دارید، می تواند مدت بیشتری داخل مایکرویو نگه دارید.

2 ) بخار پز کردن با پایه

طبخ کلم بروکلی - خوراکی های مفید

یک صافی را روی کاسه ایی که داخل آن آب ریخته اید قرار دهید و کلم بروکلی را به صافی اضافه کنید. مطمئن شوید آب با بروکلی ها تماس ندارد. سپس در ظرف را روی آن قرار داده و کاسه را روی شعله قرار دهید تا به آرامی بخار پز شوند.

3 ) تفت دادن

طبخ کلم بروکلی - خوراکی های مفید

ابتدا کلم بروکلی ها را به خوبی شسته و خشک کنید. مقداری روغن یا کره داخل ماهیتابه ریخته و روی شعله بگذارید، تاج بروکلی ها را همراه با مقداری نمک به آن اضافه کنید. پس از 1 دقیقه ساقه ها را نیز اضافه نمایید و تا زمانی که رنگ بروکلی ها روشن شود تفت دهید.

بیشتر بخوانید:  مزایای شگفت انگیز کلم بروکلی را بشناسیم

4 ) کباب کردن

طبخ کلم بروکلی - خوراکی های مفید

فر را تا دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. بروکلی های کاملا خشک شده را به 2-3 قاشق روغن آغشته کنید و آنها را با یک ورقه ی فویل بپوشانید. به مدت 20 – 25 دقیقه داخل فر قرار دهید تا به خوبی کباب شوند.

5 ) شوک دادن گرمایی

طبخ کلم بروکلی - خوراکی های مفید

یک کاسه آب یخ آماده کنید و کنار اجاق گاز قرار دهید. ظرفی را از آب پر کنید و بگذارید تا بجوشد. سپس کلم بروکلی ها را به مدت 1-2 دقیقه داخل آب درحال جوش بگذارید و بعد آب کش کرده و داخل آب یخ بریزید و بعد از 1-2 دقیقه آب کش کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه