غذاهایی که بمب انرژی هستند

written by کیانا میرحقانی 12 خرداد 1396
غذاهایی که بمب انرژی هستند

آیا شما از آن دسته هستید که عصرها انرژی خود را از دست می دهید و احساس خستگی و ضعف می کنید؟ یا در طول یک جلسه کاری چنان انرژی خود را از دست می دهید که خوابتان می گیرد؟

با خوردن غذای خوب و مقوی و دوری کردن از خوردنی های مضر می توانید سطح انرژی خود را تا سطح زیادی بالا ببرید و از این طریق زندگی فعال تر و پر جنب و جوش تری داشته باشید.

خوردن برای با انرژی بودن

ما نیاز داریم قند خون خود را با خوردن غذاهای مناسب ثابت نگه داریم. وقتی گلوکوز خون پایین می آید ما احساس خستگی و ضعف می کنیم. همچنین بالا بردن ناگهانی قند خون، به معنی پایین آمدن ناگهانی آن هم هست.

بالا و پایین بردن پی در پی قند خون، با خوردن شیرینی جات یا کافئین نهایتا منجر به خستگی مضمن می شود.

اگر می خواهید در چرخ و فلک بالا و پایین شدن قند خون اسیر نشوید، اولین حرکت این است که در هر وعده به میزان کافی پروتئین دریافت کنید.

تخم مرغ

غذاهایی که بمب انرژی هستند - زندگی بانوی شهر

تخم مرغ با دارا بودن ویتامین B  به متابولیسم انرژی یا دریافت انرژی از غذا ها کمک می کند. همچنین این ویتامین برای ساخت گلبول های قرمز بدن ضروری هستند. هر تخم مرغ میزان بالایی پروتئین دارد ( 8 گرم در هر یک ) این میزان پروتئین، تخم مرغ را صبحانه ای ایده آل می کند که تا نهار سطح قند خون شما را حفظ خواهد کرد.

دانه ها

غذاهایی که بمب انرژی هستند

همه ی انواع دانه ها دارای پروتئین و انواع خوبی از کربوهیدرات های دیر جذب هستند که باعث حفظ انرژی در طول روز می شوند. هم چنین آهن موجود در دانه ها برای داشتن گلبول های قرمز سالم و تولید انرژی ضروری است. مواد معدنی مثل منیزیم، کلسیم و پتاسیم در متابولیسم انرژی، تاثیر به سزایی دارند. در نهایت این دانه ها حاوی مقدار زیادی ویتامین B  هستند که جذب انرژی از مواد خوراکی را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگی تازه با سس انار

غلات کامل

غذاهایی که بمب انرژی هستند

غلات کامل دارای ویتامین B  فراوان، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر هستند. درست است که کربوهیدرات می تواند قند خون را افزایش دهد، اما کربوهیدرات های پیچیده مثل کینوا، برنج قهوه ای و بلغور، به علت ساختاری که دارند می توانند سطح انرژی را در طول روز بالا نگه دارند.

بادام

غذاهایی که بمب انرژی هستند

بادام از لحاظ انرژی بی نظیر است، چرا که هر سه نوع درشت مغذی ها یعنی چربی، کربوهیدرات و پروتئین را دارد. تعادل بین این سه ماده می تواند انرژی بلند مدت را تامین کند. بادام خواص دیگری هم دارد. بادام حاوی ویتامینB  است که در موردش صحبت کردیم. همچنین منیزیم که تضمین کننده پایداری و استقامت در ورزش و فعالیت های بدنی است، به فراوانی در بادام یافت می شود.

ماهی

غذاهایی که بمب انرژی هستند

ماهی به خصوص برای ایجاد سطح انرژی پایدار بسیار مفید است. اولا ماهی سرشار از پروتئین و امگا 3 است که به مغز برای مصرف درست گلوکز یا همان قند از مواد غذایی کمک می کند و از این طریق عملکرد مغز را بهبود می بخشد. هر چه مغز بهتر کار کند شما احساس بهتری خواهید داشت و کمتر خسته می شوید.

با جای دادن این مواد غذایی در برنامه روزانه، سطح انرژی شما همیشه در حد بالا مانده و اکثر روزها سرحال و شاداب خواهید بود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه