فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟

written by ویدا نورمحمدیان 3 مرداد 1397
فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟

فنگ شویی یک فلسفه و فن باستانی در چین است که برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمانهای مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت و انرژی داشته باشد. عناصر پنج گانه چینی که شامل آب، باد، خاک، آتش و فلز می شوند، نقش مهمی در فنگ شویی ایفا می کنند. بانوی شهر توضیح می دهد که فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد.

در دکوراسیون و چیدمان منزل کمک گرفتن از فنگ شویی می تواند کارساز باشد. در حقیقت در فنگ شویی این ایده مطرح می شود که خانه آینه چیزیست که درون فرد وجود دارد. هدف فنگ شویی این است که محیط اطراف را طوری بچینیم که انرژی ما به آن منتقل شده و از آن انرژی بگیریم. اما چطور این کار ممکن است؟

باید دقت داشته باشیم که چه چیزی را کجا می گذاریم، اتاق ها را چطور میچینیم و چطور از فضایی که در اختیارمان قرار گرفته استفاده می کنیم. همه چیز در اطراف ما انرژی دارد حتی کوچک ترین اشیا، فنگ شویی کمک می کند کاری کنید انرژی تک تک آنها در خانه پخش شود.

فنگ شویی در چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

فنگ شویی چیدمان مبلمان

فنگ شویی چیدمان مبلمان

مبلمان را کجا قرار دهیم؟

در فنگ شویی ایده آل ترین مکان برای قرار گرفتن مبلمان دورترین دیوار نسبت به ورودی خانه است، در حالیکه نمایی از در نیز دیده شود. بهتر است یک فاصله چند سانتی متری بین دیوار و مبلمان در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:  استفاده از کاغذ دیواری در دکور خانه

اگر دیواری نداشتید که مبلمان را کنارش قرار دهید یک کنسول که روی آن چراغ قرار میدهید، پشت مبل بگذارید. یک آینه رو بروی مبل قرار دهید که با نشستن روی مبل بتوانید پشت را ببینید. این باعث می شود احساس کنید از شما محافظت می شود.

مبلمان چقدر باید به یکدیگر نزدیک باشند؟

هیچ قانونی در فنگ شویی درباره فاصله مبلمان از هم وجود ندارد اما اگر می خواهید فضای گرمتر و دوستانه تری داشته باشید مبلمان را نزدیک به هم بچینید. این بدین معنا نیست که مبلها به هم چسبیده و درهم چیده شود. در هر حال باید نظم را در چنین چیدمانی رعایت کنید.

مبلمان باید طوری چیده شود که هنگام قدم زدن در محیط با آنها برخورد نکنید. اصلا خوب نیست هنگام ورود به خانه از پشت مبل رد شوید یا برای رفتن به اتاقی دیگر از میان آنها گذر کنید.

فنگ شویی چیدمان مبلمان

فنگ شویی چیدمان مبلمان

میز جلوی مبل چه شکلی باشد؟

در فنگ شویی سعی می شود از بوجود آمدن زاویه های سخت جلوگیری شود بنابراین معمولا بهتر است از میز گرد یا بیضی به جا میز مربع و مستطیل استفاده شود. شکل دایره بخاطر نداشتن زاویه می تواند انرژی را خیلی راحت تر در فضا پخش کند. هرچند گفته می شود میزهای گرد بهتر هستند اما در نهایت برای اینکه هارمونی در فضای اتاق وجود داشته باشد استفاده از اشکال مختلف در دکوراسیون خانه مهم است و باعث می شود تعادل در اتاق نشیمن برقرار شود. اشکال مربع نشانگر زمین، مستطیل نشانگر خاک، سه گوش آتش و گرد نمایانگر فلز است.

بیشتر بخوانید:  چگونه از گل در دکور خانه استفاده کنیم؟

فنگ شویی و نقش پنجره ها

وقتی صحبت از پنجره های اتاق نشیمن به میان می آید بسیاری از افراد به انتخاب یک پرده مناسب فکر می کند. اما برخی علاقه مند هستند پرده نداشته باشد و راحت بتوانند فضای بیرون اتاق را ببینند. در نظر داشته باشید اگر اتاق نشیمن پنجره بزرگی دارد که رو به درب ورودی قرار گرفته است نداشتن پرده باعث می شود انرژی موجود در فضای اتاق خیلی سریع از پنجره بیرون برود بنابراین استفاده از پرده کمک میکند از انرژی موجود در محیط خانه بیشترین استفاده را ببرید.

فنگ شویی چیدمان جلومبلی

در فنگ شویی دو نوع فضا در خانه وجود دارد ، فضاهای خصوصی ( که به آن یین –Yin- گفته می شود ) مانند اتاق خواب و فضاهای عمومی ( که به آن ینگ –Yang- گفته می شود ) مثل اتاق نشیمن. قرار گرفتن تلویزیون در فضای عمومی خانه صحیح است. تلویزیون معمولا نقطه کانونی اتاق است که همه دور آن نشسته و به آن خیره می شوند اما اگر می خواهید محیط اتاق، محلی برای گردهمایی های خانوادگی شود، تلویزیون را در نقطه کانونی قرار ندهید و آن را در جایی که کمتر مرکز توجه است روی دیوار نصب کنید.

فنگ شویی چیدمان مبلمان

نور نیز در فنگ شویی نقش مهمی دارد. جایی از خانه را تاریک باقی نگذارید، نور انرژی را فعال می کند، روشنایی اتاق نشیمن را طوری انتخاب کنید که بتواند فضای بیشتری را روشن کند.

فنگ شویی چیدمان مبلمان

اگر چه انتخاب رنگ در اتاق کاملا سلیقه ای است اما در نظر داشته باشید در فنگ شویی بهتر است رنگی انتخاب کنید که در عین آرامش به فضا انرژی ببخشد. رنگ هایی مثل آبی و بادمجانی برای فضاهای عمومی  مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:  چگونه برای اتاق نشیمن مبل راحتی انتخاب کنیم؟

هنگام چیدن اشیاء کوچک تر نظیر گلدان یا دکوری ها، چیزی که بیشتر دوست دارید را جلوی چشم بگذارید. وقتی وارد اتاق می شوید و چیزی را می بینید که برایتان خاطره خوشی دارد و خوشحالتان می کند، این انرژی در فضا نیز پخش می شود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه