برگهای انجیر : درمانی برای کلسترول، دیابت، و تری‌گلیسیرید

written by یلدا صدر 14 اسفند 1396
برگهای انجیر: درمانی برای کلسترول، دیابت، و تری‌گلیسیرید

بسیاری از مردم در سراسر جهان در حال مبارزه با نوسانات  کلسترول، دیابت، و تری‌گلیسیرید هستند. نگه داشتن این فاکتورها در سطح سالم از طریق مصرف غذاهای سالم و اتخاذ یک سبک زندگی فعال بسیار حائز اهمیت است.

خبر خوب اینکه گیاهان زیادی با فواید درمانی وجود دارند که می‌توانند در مبارزه با این بیماری‌ها به شما کمک کنند. این گیاهان قرنهاست که در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل بی‌خطر بودن و تاثیرگذاری آنها، درمانهای طبیعی هر روز رواج بیشتری در جهان پیدا می‌کنند.

بانوی شهر تحقیقات انجام شده روی انجیر و برگهای آن که  برای درمان دیابت، کلسترول، و تری‌گلیسیرید تاثیر دارند را بررسی می کند.

نقش انجیر در مبارزه با دیابت، تری‌گلیسیرید‌ و کلسترول

انجیر نه تنها خوشمزه، بلکه با خواص دارویی فراوانی نیز همراه است. علاوه‌ براین، برگهای انجیر با فواید باورنکردنی همراه هستند و در درمان برخی از بیماری‌ها بسیار موثر عمل می‌کنند. به برخی از فواید انجیر و برگ های آن نگاهی بیاندازیم :

  • درمان دیابت

برگهای انجیر حاوی مقادیر بالای انسولین هستند. برای بهره‌مندی از فواید آنها، آب گرفته شده از این برگها را مصرف کنید. کافیست برگها را در آب آشامیدنی جوشانده و بگذارید 15 دقیقه سرد شود و سپس آن را میل نمایید. اگر دمنوش را دوست ندارید با کمی عسل یا چوب دارچین مزه آن را بهتر کنید.

برگهای انجیر - زندگی بانوی شهر

  • متعادل کردن تری‌گلیسیرید

نوسان در سطح تری‌گلیسیرید‌ها غالباً در اثر بیماری‌های کلیوی، اختلالات لیپیدی ژنتیکی و کم‌کاری تیروئید ایجاد می‌شود. برای اطمینان از نگه داشتن تری‌گلیسیرید در سطح سالم، باید دم کرده برگهای انجیر را بصورت روزانه مصرف کنید علاوه‌براین، این چای، وزن اضافی بدن را گرفته و خطر بیماری‌های قلبی را به حداقل می‌رساند.

برگهای انجیر - زندگی بانوی شهر

  • درمان زخم

اگر از زخم معده رنج می‌برید، برگهای انجیر می‌تواند به داد شما برسد. کافیست برگها را جویده و آب ایجاد شده در دهان را قورت دهید تا زخم معده شما برطرف شود. فراموش نکنید برگها را بشویید.

  • درمان یبوست

انجیر سرشار از فیبر است که نقشی کلیدی در درمان یبوست ایفا می‌کند. گذشته از این، انجیر به نگه داشتن سطح سالم کلسترول کمک کرده و در عین حال عملکرد دستگاه گوارش را نیز بهبود می‌بخشد. برخی از مشکلات هاضمه که می‌توان آنها را از طریق انجیر درمان کرد عبارتند از ریفلاکس، سوزش سر دل و گاستریت. با توجه به تمام موارد گفته شده، وارد کردن انجیر در رژیم غذایی مهم است تا بتوان از فواید این میوه شگفت‌انگیز برای سلامتی بهره‌مند شد.

دیگر فواید انجیر

بنابر گزارش وبسایت Natural news، برگهای انجیر را می‌توان در بسیاری از درمانهای خانگی بکار برد و از فواید آن برای درمان بیماری‌هایی مانند برونشیت بهره‌ گرفت. علاوه براین، برگهای انجیر در پیشگیری از مشکلات قلبی – عروقی، استرس اکسیداتیو، و فشار خون بالا مفید هستند.

عوارض جانبی و احتیاط‌ها

میوه‌ی انجیر، خشک یا تازه، اگر به مقدار متعادل خورده شود، برای بسیاری از افراد بی‌خطر هستند. با این وجود، لاتکس انجیر (شیره گرفته شده از درخت)، وقتی به مقدار زیاد مصرف شود، در برخی از افراد باعث خونریزی در مسیر گوارشی خواهد شد. استفاده موضعی از برگ انجیر روی پوست، می‌تواند حساسیت پوستی در برابر آفتاب را افزایش دهد. اگر پوست حساس دارید، از تماس با میوه انجیر خودداری کنید؛ چراکه می‌تواند باعث خارش شود.

نتیجه گیری

ممکن است از طعم خوشمزه انجیر یا برگهای آن لذت نبرید؛ اما فواید باورنکردنی این گیاه برای سلامتی بدن، آنقدر زیاد است که نمی‌توان به راحتی از آنها گذشت. این گیاه در سلامت کلی بدن بسیار موثر است و نباید لحظه‌ای در مصرف آن درنگ کرد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه