فواید زرده تخم مرغ برای مو

written by بانوی شهر 7 آبان 1396

در بین تمامی درمان های خانگی برای رشد مو، زرده تخم مرغ از همه موثرتر است. چرا که میزان زیادی پروتئین و آمینو اسید دارد. موی انسان نیز از پروتئین و آمینو اسید تشکیل شده است که کمبود این دو ماده در بدن، روی آن تاثیر می گذارد و باعث ریزش مو، نازک شدن تارهای مو و ناسالم شدن مو می شود.

ویتامین A موجود در زرده تخم مرغ کمک می کند تا مو بهتر رشد کند و ضخیم تر شود. ویتامین E موجود در آن نیز از مو در برابر اشعه UV نور خورشید محافظت می کند. بنابراین زرده تخم مرغ می تواند بسیار برای مو مفید باشد.

چطور از زرده تخم مرغ روی موهایمان استفاده کنیم؟

چند روش مختلف برای این کار وجود دارد :

شستن مو با ترکیبی از زرده تخم مرغ

مواد مورد نیاز

  • زرده تخم مرغ
  • 3 قاشق غذاخوری عسل
  • 3 قاسق غذاخوری روغن زیتون
  • ماست (انتخابی)

زرده تخم مرغ - شادابی و سلامتی

با توجه به بلندی و ضخامت موهایتان تعداد زرده های تخم مرغ را خودتان انتخاب کنید. مواد را با هم ترکیب کنید و با محلول به دست آمده موهایتان را ماساژ دهید. (همانطور که شامپو می کنید) باید بگذارید این ترکیب روی مو به مدت یک ساعت و نیم بماند تا تاثیرش را بگذارد و سپس با آب خنک بشویید.

استفاده از زرده تخم مرغ بعنوان یک نرم کننده مو

زرده تخم مرغ یک ماده طبیعی برای نرم و براق کردن مو است. ترکیب زرده تخم مرغ و آلوئه ورا می تواند همانند یک نرم کننده با کیفیت روی موهایتان عمل کند.

برای این کار این دو ماده را با هم ترکیب کنید و روی موهایتان بمالید. بگذارید این ترکیب تا 20 دقیقه روی مو بماند و  سپس آن را بشویید.

استفاده از زرده تخم مرغ در ماسک مو

با ترکیب زرده تخم مرغ، عسل و روغن نارگیل می توانید یک ماسک موی مناسب برای درمان بسیاری از مشکلات موهایتان تهیه کنید. برای این کار مواد زیر مورد نیاز است :

  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی

روغن نارگیل را در دمای پایین بجوشانید. پس از اینکه کاملا” تبدیل به مایع شد با عسل ترکیب کنید، بهتر است به مدت دو دقیقه این دو ماده را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. زرده تخم مرغ را به این ترکیب اضافه کنید و دوباره قدری هم بزنید تا کاملا با هم حل شوند.

برای اعمال این ماسک  توجه داشته باشید که مو باید حتما” خشک باشد. ترکیب تخم مرغ، روغن نارگیل و عسل را روی موهایتان بمالید، موها و سرتان را به آرامی با این محلول ماساژ دهید. سعی کنید کل سر و موها را با این محلول بپوشانید. شاید بهتر باشد از کسی کمک بگیرید.

شما باید شب را با این ترکیب روی سرتان سپری کنید. پس روی موهایتان را با یک کلاه حمام یا پلاستیک بپوشانید. صبح روز بعد موهایتان را با آب گرم بشویید تا کاملا محلول از روی سرتان پاک شود.بهتر است از شامپو استفاده نکنید اما اگر احساس چربی روی سرتان داشتید از یک شامپوی معمولی استفاده کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید