لایه برداری پوست با مواد طبیعی

written by بانوی شهر 5 دی 1395
“لایه برداری پوست با مواد طبیعی” is locked لایه برداری پوست با مواد طبیعی

در لایه برداری پوست، سلول های مرده و قدیمی پوست از بین می روند و این عمل باعث می شود که پوست شما صاف تر و شفاف تر شود. لایه برداری پوست به روش های مختلفی صورت می گیرد، از جمله روش های مکانیکی، شیمیایی یا با مواد طبیعی

اگر می خواهید پوستی زیباتر داشته باشید حتما مرحله لایه برداری پوست را از یاد نبرید. حتما نیاز نیست این کار برای شما پرهزینه باشد، شما می توانید با این چند روش خانگی و با استفاده از مواد طبیعی برای پاکسازی پوست  و انجام لایه برداری از پوستتان اقدام کنید، با این روش شاید فقط یکبار در سال نیاز داشته باشید که برای میکرودرم صورت به پزشک مراجعه کنید.

1 ) جوش شیرین :

جوش شیرین به راحتی در دسترس است و در بسیاری از آشپزخانه ها می توان آن را یافت. علاوه بر اینکه این ماده برای کنترل بو بسیار مفید است، می تواند همانند یک اسکراب مفید برای صورت و بدن عمل کند.

لایه برداری پوست - شادابی و سلامتی

این پودر می تواند سلول های مرده پوست را لایه برداری کند و پوستی صیقلی در زیر آن به نمایش بگذارد. این پودر می تواند یک لایه بردار خانگی مفید باشد که در انواع ماسک صورت می توانید آن را استفاده کنید.

2 ) شکر : 

یکی از قوی ترین لایه بردارهای طبیعی شکر است. اما شکر چون کمی سفت و سخت به نظر می رسد شاید بهتر باشد آن را برای صورت استفاده نکنید اما برای لایه برداری پوست دست و پا بهترین عملکرد را خواهد داشت. با ترکیب شکر، روغن انگور یا روغن نارگیل می توانید یک شوینده مفید برای دستانتان تهیه کنید که هم پوستی نرم داشته باشید هم از شر پوست مرده  خلاص شوید.

بیشتر بخوانید:  هشت نوع خوراکی برای داشتن زندگی ای سالمتر و طولانی تر

لایه برداری پوست - شادابی و سلامتی

3 ) آرد جو :

آرد جو یک لایه بردار قوی و ارزان است. این ماده نه تنها می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد بلکه برای پوست نیز بسیار مغذی است و همانند یک ضد التهاب برای پوست عمل می کند. ماسک صورت آرد جو می تواند برای پوست های حساس مفید باشد و آنها را نرم، صاف و مرطوب کند.

4 ) آب لیمو :

آب لیمو به خوبی منافذ روی پوست را تمیز کرده و پوست را روشن می کند. برای بهتر عمل کردن این مایع روی پوست بخصوص پوست دست و پا می توانید آن را با شکر ترکیب کنید.

لایه برداری پوست - شادابی و سلامتی

با استفاده از این لایه بردار های طبیعی و کم هزینه پوستی سالم و شفاف خواهید داشت.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه