لوازم آرایشی که نباید با یکدیگر به اشتراک بگذارید

written by بانوی شهر 10 آذر 1395
لوازم آرایشی که نباید با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

حتما شما هم بارها دیده اید دوست صمیمی تان رژ لب خوشرنگی را از کیفش بیرون آورده و شما از او خواسته اید تا شما هم آن را امتحان کنید. اما حقیقت این است که نه شما و نه دوستتان نباید این کار را انجام دهید، مگر اینکه پیش از استفاده، از دستمال های الکلی برای پاک کردن آن استفاده کنید. حقیقت این است، حتی اگر کسی به طور واضح سرماخوردگی نداشته باشد اما هنوز ممکن است ویروسی را با خود حمل کند که این ممکن است از طریق لوازم آرایشی که به شما قرض می دهد به شما نیز منتقل شود. بنابراین بهتر است این بار پیش از اینکه از کسی بخواهید لوازم آرایشی اش را در اختیار شما قرار دهد، یا کسی از شما این درخواست را بکند، بدانید چه لوازمی را نباید با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

never-share-these-beauty-products1-banooyeshahr

1 ) هر محصول آرایشی که در قوطی باشد.

اگر کرم های شب و روز، کرم دور چشم، کرم پودر یا هر محصول آرایشی دیگر شما داخل ظرف یا قوطی است که برای استفاده از آن باید انگشتتان را داخل ظرف ببرید، بهتر است 1 ) دستانتان را پیش از استفاده از این محصولات بشویید و 2 ) این محصول را فقط خودتان استفاده کنید و با دیگری به اشتراک نگذارید. اگر کرم یا محصول مورد استفاده شما به باکتری آغشته شود شما نیز با مالیدن آن به صورتتان، پوستتان را در معرض آلودگی و باکتری قرار می دهید. این را در نظر داشته باشید که بدن شما 60 درصد آنچه به روی پوستتان می مالید را جذب می کند.

Woman applying mascara on eyelashes

2 ) ریمل :

چشم شما ، لایه های محافظتی که پوستتان دارد را ندارد، بنابراین اگر ریمل مورد علاقه شما به ویروس یا هر باکتری آلوده شود، شما با ریمل زدن به راحتی آن را به چشمانتان منتقل می کنید و ممکن است به بیماری های چشمی مبتلا شوید.

3 ) پوشش دهنده های پرسی :

 

never-share-these-beauty-products3-banooyeshahr

پودرهای خشک به اندازه محصولاتی که تر هستند باکتری را در خود نگه نمی دارند، اما این بدین معنا نیست که نمی توانند باعث انتقال باکتری از شخصی به شخص دیگر شوند، بخصوص زمانی که شما از یک اسفنج برای پوشش دهی های دور لب یا چشمانتان استفاده می کنید. اگر خواستید این نوع لوازم آرایش را با کسی به اشتراک بگذارید، بهتر است به روی پودر با یک اسپری کمی الکل بپاشید و از دوستتان بخواهید از یک براش تمیز استفاده کند.

never-share-these-beauty-products4-banooyeshahr

4 ) رژ لب :

به اشتراک نگذاشتن رژلب ها کمی سخت است! اگر عادت به استفاده از رژ لب کسی دارید یا نمی توانید به کسی نه بگویید، همیشه در کیفتان دستمال های الکلی یا اسپری الکی داشته باشید تا پیش از استفاده، آنها را تمیز کنید. در هر حال بهتر است که رژ لبتان را با کسی به اشتراک نگذارید تا مانع انتقال هر نوع ویروس یا بیماری از شخصی به شخص دیگر شوید.

never-share-these-beauty-products5-banooyeshahr

5 ) برق لب :

هر بار که یک برق لب یا رژ مایع را استفاده می کنید کمی هوا وارد آن می شود، و اگر این محصول را با کسی به اشتراک بگذارید و باکتری وارد ظرف شود به مرور زمان در آنجا رشد می کند. شاید در حال حاضر این محصولات باکتری را که خودتان ناقل آن هستید داشته باشند و شما با استفاده آن چیزی متوجه نشوید اما اگر باکتری و آلودگی را که از شخصی دیگر منتقل می شود وارد ظرف این نوع محصولات کنید، با استفاده از آنها ممکن است به بیماری یا آلودگی های دیگر مبتلا شوید.

never-share-these-beauty-products6-banooyeshahr

 

6 ) سایه های کرمی :

این نوع سایه ها نسبت به سایه هایی که پودری هستند بیشتر در خطر آلودگی می باشند. پس بهتر است که این سایه ها را با دوستانتان به اشتراک نگذارید، بخصوص زمانیکه برای اعمال آنها روی صورتتان باید از انگشتانتان استفاده کنید.

never-share-these-beauty-products7-banooyeshahr

7 ) قلم ها و براش های آرایشی :

در حالیکه جوش ها بیشتر در اثر شرایط درونی بدن رخ می دهند، اما شما در صورت استفاده از براس شخص دیگری، باعث تشدید آن خواهید شد. تنها راه سالم استفاده از براش اشتراکی این است که آن وسیله را با اسپری الکی کاملا تمیز کنید تا باکتری های آن از بین بروند. هر چند، در هر حال لازم است بدانید قلم های آرایشی را چطور و هر چند وقت یکبار تمیز کنید.

never-share-these-beauty-products9-banooyeshahr

8 ) براس های پاک کننده صورت : 

این دسته از لوازم به یک دلیل در دسته بندی لوازم محافظتی شخصی قرار می گیرند، چرا که نباید با دیگری به اشتراک گذاشته شوند. به این فکر کنید با این وسیله چه میزان چربی، سلول مرده، باکتری و آلودگی از روی پوستتان تمیز می کنید. آیا می خواهید تمامی اینها را با استفاده از پاک کننده صورت شخص دیگری به روی پوستتان باز گردانید؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه