لیفت صورت چیست؟

written by ژاله نوذری 15 تیر 1397
لیفت صورت چیست؟

با پیشرفت علم  پزشکی و افزایش طول عمر انسان تقاضای جراحی های زیبایی افزایش یافته است. برخی از جراحی های پلاستیک یا زیبایی برای رفع مشکلات مادرزادی و غیرعادی صورت می گیرد در حالی که بعضی دیگر (جراحی ضد پیری) برای بهبود ظاهری چهره و بدن و درکل جوان سازی انجام می شود. بانوی شهر شما را با نوع خاصی از این جوانسازی صورت به نام لیفت صورت آشنا می سازد.

برخی از مشکلات موجود در چهره با افزایش سن عبارتند از: چین و چروک، لک های سنی، کاهش حجم و تضعیف بافت چهره. افرادی که پوست ضخیم تری دارند روند فرسودگی و پیری در چهره شان زودتر نمایان می شود. پوست ساکنین آسیا معمولا ضخیم تر از غربی ها است. در نتیجه، افتادگی پوست با افزایش سن، به جای چروک شدن، مشکل عمده ای است که در آسیا وجود دارد. به همین خاطر متقاضیان بسیاری به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. عمل لیفت یکی از روش هایی است که برای رفع افتادگی پوست صورت می گیرد.

لیفت صورت باعث می شود چهره شخص از آنچه که هست ۵ تا ۱۰ سال جوانتر شود. عمل لیفت صورت و یا کشش پوست صورت معمولاً برای افرادی بین سنین40 تا 60  سال انجام می‌شود. البته این عمل در هر سنی قابل اجراست. به شکل کلی در این عمل صورت، چربی های اضافی برداشته ، عضلات زیرین سفت می شود و پوست صورت و گردن نیز کشیده خواهد شد که تمامی این کارها نشانه های افزایش سن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

لیفت صورت - شادابی و سلامتی

علل انجام لیفت صورت

افتادگی و تغییر پوست صورت بارزترین دلیلی است که اشخاص برای لیفت صورت مراجعه می کنند. افتادگی و تغییر پوست به عوامل شایعی بستگی دارد از جمله :

  • افزایش سن
  • کاهش وزن
  • استفاده از سیگار
  • استفاده از الکل
  • برخورد مستقیم با نور آفتاب به مدت زیاد
  • وراثت

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر گرفته شود انتظار افراد از جراحی لیفت صورت می باشد. کسانی که گمان می کنند این جراحی می تواند افتادگی پلک یا ابرو را از بین ببرد بدانند این جراحی این گونه مشکلات را برطرف نمی کند و نیاز به روند دیگری وجود دارد.

در ابتدا در رابطه با جراحی لیفت صورت و نتایج آن اطلاعات کافی به دست بیاورید و سپس اقدام به این عمل کنید.

برش هایی که در جراحی لیفت صورت ایجاد می شود بستگی به نوع عمل شما خواهد داشت. در صورتی که جراحی مینی (Mini Lifting) برای فرد انجام بگیرد، برش ها کوچک تر بوده و طول کمتری دارند اما در جراحی لیفت صورت کلاسیک که برای صورت های با پوست های افتاده که آسیب دیدگی زیادی دارند برش ها بزرگ تر هستند. هر چقدر که این برش ها بزرگ تر باشند، جراح مسلط تر بوده و دسترسی بیشتری خواهد داشت و می تواند تغییرات بیشتری ایجاد کند. برش ها معمولا از کنار گوش آغاز و تا پشت گوش ادامه پیدا می کند.

لیفت صورت - شادابی و سلامتی

جالب است بدانید که در این عمل هیچ گاه نتایج یکسانی برای افراد بدست نمی آید و علت این امر عوامل فردیست که در هر شخص متفاوت بوده و در نتیجه ی عمل بسیار موثر است. برای رسیدن به نتیجه نهایی فرد باید حداقل چند هفته منتظر بماند که به مرور زمان در ماه های بعد از عمل تغییرات جزئی دیگری نیز قابل مشاهده خواهد بود.

ناگفته نماند که عمل لیفتینگ صورت بعد از ۱۰ سال با بالا رفتن سن ممکن است به تکرار نیاز داشته باشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه