خوابیدن با موهای خیس چه مضراتی دارد؟

written by بانوی شهر 6 فروردین 1396
خوابیدن با موهای خیس چه مضراتی دارد؟

پس از پایان یک روز طولانی، دوش آب گرم چیزیست که بسیاری از ما برای خلاص شدن از خستگی روزانه به آن احتیاج داریم. اما اشتباهی که بسیاری از افراد انجام می دهند اینست که بلافاصله بعد از حمام رفتن، با موهای خیس به خواب می روند. آیا تا به حال به آسیب هایی که با اینکار به موهایتان می زنید فکر کرده اید؟ چرا که خوابیدن با موهای خیس آنطور که فکر می کنید کار ساده و بی خطری نیست.

اولین نتیجه منفی خوابیدن با موهای خیس جنبه زیبایی دارد : شما نمی توانید تصور کنید صبح با چه ظاهری بیدار خواهید شد. حتی اگر بخواهید صبح پس از بیدار شدن موهایتان را درست کنید با مشکل زیادی برای حالت دادن آن مواجه خواهید شد، در غیر این صورت نیز موهایتان موج های نامرتب خواهد داشت یا به سمتی که خوابیده اید صاف شده است.

اگر با موی خیس بخوابید صبح روز بعد برای حالت دادن آن باید دوباره آن را خیس و خشک کنید تا شکلی که گرفته است را از دست بدهد که این کار قطعا برای شما وقت گیر خواهد بود.

هرچند خوابیدن با موهای خیس ، اثرات منفی خود را خیلی سریع روی موهایتان نشان نمی دهد اما به مرور زمان باعث شکننده شدن مو می شود، چرا که موهای شما زمانیکه خیس هستند در ضعیف ترین حالتشان قرار دارند و همین باعث می شود شکسته شدن و آسیب دیدن آنها خیلی سریع تر صورت بگیرد. اگر موهای خیستان را با یک کش از پشت ببندید بیشترین آسیب را به آنها وارد می کنید.

اما اگر واقعا مجبورید با موهای خیس بخوابید، چند روش ساده وجود دارد که باعث می شود صدمه دیدن موهایتان به حداقل برسد. اولین راه اینست : در صورتیکه روبالشی شما از جنس پنبه است آن را با روبالشی ابریشمی یا ساتن تعویض کنید. ابریشم سطح صاف تری دارد بنابراین موهایتان روی آن خیلی ساییده نمی شود و کمتر احتمال شکسته شدن ساقه مو وجود دارد.

راه حل دوم اینست که وقتی خواستید با موهای خیس به تختخواب بروید، موهایتان را رو به پایین قرار دهید، برای این کار می توانید بافت خیلی شلی روی موهایتان داشته باشید که مطمئن شوید تا صبح موهایتان بدون حرکت اضافی در حالتی که می خواهید باقی می ماند. بعلاوه باید کش سرهای نرم را جایگزین کش سرهای سفت و خشک کنید تا در شب به مو فشاری وارد نشود.

در نهایت، اگر می خواهید با موهای خیس به تختخواب بروید، مهم ترین قانون این است که هیچوقت فراموش نکنید سرم مو یا موس مو و محصولات مخصوص محافظت از مو را استفاده کنید. این محصولات باعث می شوند صبح روز بعد موهایتان حالت بهتری داشته باشد و دچار گره خوردگی های درهم نشده باشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه