نکاتی برای مقابله با افسردگی فصلی

written by ویدا نورمحمدیان 7 آبان 1396
نکاتی برای مقابله با افسردگی فصلی

فصل سرما فرا رسیده است، تغییر رنگها، تغییر فصل و شرایط آب و هوا ممکن است بر روحیه افراد تاثیر گذاشته و موجب احساس افسردگی شود. اما برای مقابله با افسردگی فصلی روش هایی وجود دارد، علاوه بر اینکه می توانید با رعایت این نکات در فصل های سردکاری کنید دچار افسردگی فصلی نشوید، بلکه مواد غذایی نیز وجود دارد که با قرار دادن آنها در رژیم غذایی خود می توانید به از بین رفتن احساس افسردگی فصلی کمک کنید.

نیازهای اولیه تان را برطرف کنید

افسردگی فصلی - شادابی و سلامتی

به خوبی بخوابید، تغذیه مناسب داشته باشید، ورزش کنید و نوشیدن آب را در فصل سرد فراموش نکنید. اینها باعث می شوند ذهن شما سرزنده و سالم باقی بماند، اگر ذهنی ناآرام و خسته داشته باشید نمی توانید با احساسات بدی که همراه با افسردگی فصلی ممکن است به سراغ شما بیاید، مبارزه کنید.

با دیگران در ارتباط بمانید

افسردگی فصلی - شادابی و سلامتی

وقتی هوا سرد می شود کمتر از خانه بیرون می رویم و همین ممکن است موجب شود با افراد کمتری ملاقات کنیم. با دوستانتان در ارتباط بمانید و اگر فصل سرد موجب می شود نتوانید در کافه یا رستوران و فضای باز یکدیگر را ببینید برنامه ریزی کنید تا در زمانهای خاص به خانه یکدیگر رفته و با یکدیگر در ارتباط بمانید.

هر روز از خودتان بپرسید: “چه چیزی باعث می شود امروز حال بهتری داشته باشم”

افسردگی فصلی - شادابی و سلامتی

شاید شما به استراحت بیشتر، تحرک بیشتر یا غذا خوردن احتیاج دارید. اگر احساس کردید افسرده شده اید ابتدا برای خود لیستی از کارهایی که باعث حس بهتر می شود، تهیه کنید. هر روز کاری را که دوست دارید و خوشحالتان می کند انجام دهید.

با خودتان مهربان باشید

افسردگی فصلی - شادابی و سلامتی

این کار کمی سخت تر به نظر می رسد، وقتی تمام احساسات و تفکرات منفی به سراغ ما می آیند، سخت است با خودمان مهربان باشیم اما همین مبارزه با احساسات منفی و مثبت به شما کمک می کند افسردگی فصلی را پشت سر بگذارید. نباید بگذارید احساسات منفی بر شما چیره شوند.

با دیگران درباره احساساتی که دارید صحبت کنید

افسردگی فصلی - شادابی و سلامتی

این طبیعیست با تغییر فصل دچار تغییر در احساسات شوید و افسردگی فصلی به سراغتان بیاید. درباره آن با دوستان صحبت کنید تا حداقل اطرافیان رفتار شما را بیشتر درک کنند. صحبت کردن می تواند کمک به داشتن احساس بهتر کند.

به خانه رنگ اضافه کنید

افسردگی فصلی - شادابی و سلامتی

احساسات منفی و افسردگی فصلی همیشه درون شما نیست، گاهی یک تغییر کوچک ولی چشمگیر در محیط اطراف می تواند افسردگی را برطرف کند. وقتی تصمیم می گیرید رنگهای بیشتری به خانه خود اضافه کنید باعث می شود روحیه بهتری بگیرید. دکوراسیون خانه را تغییر دهید تا احساس بهتری داشته باشید.

نفس بکشید

افسردگی فصلی - شادابی و سلامتی

شاید برایتان عجیب باشد که چطور نفس کشیدن می تواند به بهتر شدن حال شما کمک کند اما باید به شما بگوییم که درست نفس کشیدن به خوبی می تواند روح و جسم شما را درمان کند. اگر احساس نگرانی می کنید، استرس دارید یا دچار پریشانی هستید سعی کنید در جایی ساکت بنشینید، چشمانتان را ببندید و به هیچ چیز فکر نکنید، به آرامی نفسی عمیق از بینی بکشید و آن را از دهان خارج کنید. این کار باعث می شود آرامش بیشتری درونتان احساس کنید. ورزش یوگا می تواند در این شرایط بسیار موثر باشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه