میکرودرم ابریژن چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

written by بانوی شهر 14 خرداد 1397
میکرودرم ابریژن چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

میکرودرم ابریژن یکی از تکنیک‌های آرایشی رایج است که اغلب مردم نام آن را شنیده‌اند با این حال اطلاعات دقیقی درباره‌ی آن ندارند. در این راهکار درمانی پزشک، با لایه برداری سطح خشک و سلول‌های مرده‌ی پوست فرایند درمان را آغاز می‌کند. “ماریا باری” به عنوان یک متخصص زیبایی در مرکز درماتولوژی “Union Square” معتقد است که دستگاه‌های میکرودرم در واقع با تکیه بر بخار منتشر شده از طریق کریستال‎های بسیار ریز، پوست را کاملا جلا می‌بخشند و موجب طراوت هرچه بیشتر آن می‌شوند. این در حالی است که در برخی تکنیک‌ها از سیستم ساکشن برای پاکسازی این سلول‌ها از روی پوست استفاده می‌شود.

توضیحات “ماریا باری” در ارتباط با میکرودرم ابریژن حاکی از این واقعیت است که بیمارانی که دارای خطوط ریز بر روی پوست صورتشان هستند یا رنگ دانه‌ها به صورت یکنواختی بر روی سطح پوست آنها منتشر نشده از بهترین مخاطب‌های این تکنیک محسوب می‌شوند در این بین اشخاصی که منافذ بسته زیادی بر روی پوستشان دارند بیش از سایر افراد می‌توانند از مزایای این روش درمانی بهره‌مند شوند.

میکرودرم ابریژن - شادابی و سلامتی

همچنین ” Heidi Waldrof ” به عنوان مدیر درماتولوژی و لیزر درمانی بیمارستان ” Mount Sinai ” نیویورک معتقد است که بیمارانی که از مشکل ملاسما رنج می‌برند و همچنین افرادی که از رتینوئیدهایی مانند Retin-A استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

در واقع در بیماران ملاسما، شاهد نوعی تجمع رنگ دانه در بافت‌ها هستیم که به دلیل ترکیبی از هرمون‌ها، نورماورا بنفش و التهاب ایجاد شده است.

در این میان یکی از تفاوت‌های بارز میان دستگاه‌های میکروردرم آبریژن موجود در مرکزهای تخصصی به نسبت دستگاه‌های خانگی این مهم است که دستگاه‌های مورد استفاده در مراکز تخصصی معمولا دارای موتورهای بزرگتر با قدرت بیشتری هستند، قدرت و پتانسیل بالای این دستگاه‌ها موجب می‌شود که به صورت عمیق‌تر لایه برداری کرده و به منافذ داخلی پوست نفوذ کنند.

دکتر باری در ادامه اشاره می‌کند که به دلیل بالا بودن هزینه‌های درمان تخصصی در میکرودرم ابریژن بهتر است از برخی داروها به صورت جانبی استفاده شود به این ترتیب فاصله‌ زمانی مورد نیاز در درمان حضوری میکرودرم افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که میزان و دفعات استفاده از این روش به صورت مستقیم با نیاز پوست شما و همچنین توان مالی شما بستگی دارد.

معمولا در روش‌های درمانی تخصصی که در مطب‌ها صورت می‌گیرند نوبت‌های ویزیت در فاصله زمانی 1 الی 2 ماهه زمانبندی می‌شود. در این بین اگر مایل باشید از روش‌های خانگی میکرودرم ابریژن استفاده کنید لازم است به صورت روزانه یا هفتگی از آن بهره مند شوید تا به نتیجه‌ی ملموس و قابل قبولی دست پیدا کنید.

میکرودرم ابریژن - شادابی و سلامتی

اگرچه مدنظر داشته باشید که لازم نیست نگرانی از بابت درد یا واکنش پوست خود به میکروابریژن داشته باشید، اگرچه ممکن است در چند ساعت نخست درمان پوست شما کمی حساس شده و ملتهب و قرمز رنگ شود. برای رفع این جریان پس از انجام درمان از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. والدورف معتقد است که نباید انتظار داشته باشید که نتایج درمانی میکرودرم ابریژن به لایه برداری‌های عمیق شیمیایی یا روش‌های لیزر فرکشنال شباهت داشته باشند. او در ادامه می‌گوید: میکرودرم ابریژن بسیار مناسب به شما کمک می‌کند تا پوستی صاف داشته باشید و در عین حال باعث می‌شود تا رنگ دانه‌ها به صورت یکدست و یکنواخت بر روی پوست شما مشاهده شوند. پاکسازی عمیق پوست از دیگر مزیت‌های این روش درمانی است. باید توجه داشته باشید که میکروابریژن تأثیری بر روی چروک‌های عمیق، لکه‌های تیره و قرمزی پوست نخواهد داشت و موجب رفع این مشکلات نخواهد شد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه