5 روش برای نظم دادن به دکور اتاق ها

written by ویدا نورمحمدیان 22 فروردین 1399
پنج روش استفاده از رنگ برای نظم دادن به دکور اتاق ها

نامرتبی و درهمی خانه از مشکلات روزانه به حساب می آید. اما همیشه بهم ریختگی وسایل نیستند که خانه را نامرتب می کند. گاهی دکوراسیون شلوغ و چیدمان وسایل زیاد باعث حس بی نظمی می شوند. در ادامه شما را با پنج روش ساده برای نظم دادن به دکور اتاق ها آشنا می کنیم.

پنج روش برای نظم دادن به دکور اتاق ها

رنگ مورد نظر را برای بزرگترین شی اتاق در نظر بگیرید

نظم دادن به دکور اتاق ها - زندگی بانوی شهر

می توانید یک رنگ خاص را برای یکی از مبلمانی که داخل اتاق قرار گرفته است در نظر بگیرید. مثلا در این دکور سعی شده تا از رنگ خاکستری برای مبلمان استفاده شود. هرچند شما می توانید حتی این شی را رنگی تر و جذاب تر نیز در نظر بگیرید تا بیشتر خودش را نمایان کند استفاده از رنگ ها راهی برای نظم دادن به دکور اتاق ها است.

آثار هنری را داخل قاب قرار دهید

نظم دادن به دکور اتاق ها - زندگی بانوی شهر

قاب ها از جمله اشیائی هستند که باعث می شوند فضا مرتب و منظم دیده شود. اگر می خواهید کمی هنری تر کار کنید می توانید قاب هایی که تضاد رنگی آنها با اثر هنری داخلشان زیادتر است را انتخاب کنید و آنها را روی دیواری که باز هم رنگ متفاوت تری دارد بیاویزید. مثلا دیواری که رنگ تیره یا مشکی دارد و قاب هایی که رنگ سفید بیشتر در آنها به چشم می خورد.

در و پنجره ها را با رنگ خاص از دیوار جدا کنید

نظم دادن به دکور اتاق ها - زندگی بانوی شهر

این که در از دیوار جدا به نظر برسد به زیبایی و نظم دادن به دکور اتاقها کمک می کند. اگر در حال حاضر اتاقتان طوریست که دیوار و در آن یک رنگ است این بار یک رنگ زیبا و جذاب را برای در ورودی اتاق در نظر بگیرید تا تفاوت آن را به خوبی مشاهده کنید.

برای دیوارها یک رنگ انتخاب کنید

نظم دادن به دکور اتاق ها - زندگی بانوی شهر

خیلی ها دوست دارند از کاغذ دیواری های طرح دار و رنگارنگ برای دیوار اتاق هایشان استفاده کنند اما اگر شما دوست دارید اتاق خلوت تر به نظر برسد از یک رنگ استفاده کنید چرا که کاغذدیواری های طرح دار باعث می شوند فضای اتاق شلوغ به نظر برسد.

استفاده از رنگ های هم خانواده برای نظم دادن  به دکور اتاق ها

نظم دادن به دکور اتاق ها - زندگی بانوی شهر

اینکه رنگ های به کار رفته در دکور اتاق از یک گروه رنگ باشند باعث می شود چشم شما از تماشای رنگ های متفاوت خسته نشود و باعث نشود احساس کنید نظم در اتاق وجود ندارد. می توانید رنگ های گرم را با هم و رنگ های سرد را با هم استفاده کنید.

مطالعه مقاله ۷ نکته برای بهتر کردن دکور اتاق ها پیشنهاد میشود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه