8 نکته که درباره استفاده از کانسیلر نمی دانید

written by ویدا نورمحمدیان 10 آبان 1396
8 نکته که درباره استفاده از کانسیلر نمی دانید

استفاده از کانسیلر گاهی اوقات می تواند پیچیده، و این محصول آرایشی معجزه آسا موجب آرایش نادرست و ناهمانگ گردد. اگر بدانید چطور به درستی از این محصول آرایشی استفاده کنید، آرایش صورت بهتر و پایدارتری خواهید داشت. نیاز است بدانید چه زمانی، از چه کانسیلر و با چه رنگی استفاده کنید. برای یافتن پاسخ درست، 8 نکته که درباره استفاده از کانسیلر نمی دانید را با شما در میان می گذاریم.

ابتدا کانسیلر بزنید سپس کرم پودر

درباره اینکه ترتیب استفاده از کانسیلر و کرم پودر به چه صورت باشد نظرات مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند باید پیش از کرم پودر کانسیلر زد و برخی دیگر پیشنهاد می کنند کانسیلر را پس از کرم پودر بزنید. باید بدانید که هر دو صحیح است، اما ما به شما پیشنهاد می کنیم پیش از استفاده از کرم پودر به کمک کانسیلر لکه ها و ناهماهنگی های موجود روی صورت را پاک کنید تا پس از زدن کرم پودر  آرایش یکدست و هماهنگ شود.

گاهی از کانسیلر سبز استفاده کنید

اگر روی صورت لکه های قرمز رنگ دارید نظیر لک جوش یا زخم، با استفاده از کانسیلر سبز به خوبی می توانید روی آنها را بپوشانید، کار این کانسیلر خنثی کردن رنگ قرمز روی پوست است. کانسیلر سبز، قبل از اعمال کرم پودر، لکه های روی پوست را می پوشاند تا آرایش صورت یکدست شود.

کانسیلر زرد نیز به کارتان می آید

استفاده از کانسیلر زرد رنگ برای یکسان کردن رنگ پوست است، اگر پوست صورت طوریست که در جایی تیره تر از جای دیگر است به کمک کانسیلر زرد این سطوح را یکرنگ کنید.

از پودرهای سبک روی کانسیلر استفاده کنید

اگر می خواهید از پنکیک برای آرایش استفاده کنید از پودرهای سبک استفاده کنید. بخصوص برای زیر چشم.

استفاده از کانسیلر - مد و زیبایی

از براش بزرگ و پرمو برای یکدست کردن پودر پنکیک روی صورت استفاده کنید.

کانسیلر را یک درجه روشن تر از کرم پودر انتخاب کنید

برای اینکه هماهنگی بیشتری بین کانسیلر و کرم پودر ایجاد کنید و حرفه ای تر آرایش کنید بهتر است کانسیلری انتخاب کنید که یک درجه از کرم پودر روشن تر است. اینکار موجب می شود زمانیکه کانسیلر را روی لکه های تیره روی پوست می زنید به خوبی آنها را پوشانده و در کنار کرم پودر هماهنگی رنگی داشته باشد. اگر از رنگی که خیلی روشن تر یا تیره تر است استفاده کنید هماهنگی بین آرایش از بین می رود و ممکن است جاهایی که با کانسیلر می پوشانید به وضوح مشخص باشند.

می توانید از کانسیلر بعنوان پرایمر نیز استفاده کنید

هیچ چیز به اندازه یک پرایمر خوب نمی تواند آرایش چشم شما را ثابت نگه دارد ، بخصوص اگر می خواهید آرایش مدت زیادی پشت چشم باقی بماند. در بسیاری از مواقع کانسیلر نیز می تواند همین نقش را ایفا کند. کانسیلر بخاطر استحکامی که دارد می تواند مدت ها روی پوست ثابت بماند و بعنوان یک بیس خوب برای سایه چشم شما عمل کند. علاوه بر اینها قرار گرفتن کانسیلر زیر رنگ سایه چشم باعث می شود رنگ آن شاداب و براق تر به نظر برسد.

همیشه از اسفنج استفاده کنید

استفاده از کانسیلر - مد و زیبایی

 

استفاده از کانسیلر - مد و زیبایی

برای اینکه کانسیلر را به خوبی روی پوست اعمال کنید، بخصوص برای زیر چشم، از اسفنج برای پخش کردن آن استفاده کنید. کانسیلر را بصورت چند نقطه با فاصله زیر چشم بزنید و با اسفنج آن را پخش کنید تا روشنی ایجاد شده زیر چشمها یکسان و یکدست شود.

از کانسیلر برای برطرف کردن ایرادات آرایش استفاده کنید

برای تمیز کاری نهایی آرایش ، کانسیلر به خوبی به کمک می آید. وقتی آرایش تمام شد جاهایی که ایراد یا ناهماهنگی وجود دارد را با کانسیلر پوشش دهید تا آرایشتان یکدست شود.

از حالا به بعد و با در نظر گرفتن این نکات به درستی از کانسیلر استفاده کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید