نکاتی که باید درباره لباس عروس بدانید

written by ویدا نورمحمدیان 18 اردیبهشت 1397
نکاتی که باید درباره لباس عروس بدانید

در بازار با انواع مدل های لباس عروس مواجه می شوید و گاهی انتخاب مدل دشوار می شود. هرچند هر کسی در ذهن خود تصویری از این لباس زیبا و به یاد ماندنی دارد ولی اگر همچنان مدل های مختلف لباس عروس در بازار شما را گیج می کند، بانوی شهر به نکاتی که باید درباره لباس عروس بدانید و مواردی که می تواند در انتخاب بهترین لباس عروس به شما کمک کند اشاره می کند.

در ابتدا چند نکته را برای خود یادداشت کنید.

  • می خواهید لباس شما چه قدی داشته باشد، بلند یا کوتاه؟
  • ترجیح می دهید لباس عروس شما چه مدل دامنی داشته باشد؟
  • می خواهید لباس عروستان دکلته باشد یا ترجیح می دهید لباسی پوشیده تر تن کنید؟
  • مدل آستین لباس عروستان را چطور ترجیح می دهید؟

شاید با پاسخ دادن به این سوالات تا حد زیادی به لباس دلخواه خود برسید. اما باید این را نیز در نظر داشته باشید که لباس دلخواه شما باید مناسب با نوع اندامتان انتخاب شود.

قد لباس عروس

لباس عروس کوتاه

لباس عروس - مد و زیبایی

بسته به اینکه عروسی شما در چه فصل و چه مکانی برگزار می شود و همچنین انتخاب شخصی، شاید یک لباس عروس کوتاه انتخاب مناسب شما باشد. اگر به دنبال یک پیراهن عروس کوتاه می گردید باید این نکته را در نظر داشته باشید، برای پوشیدن لباس عروس کوتاه پاهای زیبا داشته باشید. این مدل لباس برای فصل تابستان مناسب است.

لباس عروس بلند

لباس عروس - مد و زیبایی

این مدل معمولا تا روی زمین کشیده می شود و مدلی محبوب و پرطرفدار است. این مدل رسمی بوده و مناسب مجالس رسمی و بزرگ است.

لباس عروس - مد و زیبایی

لباس عروس - مد و زیبایی

لباس عروس - مد و زیبایی

مدل دامن لباس عروس باید با توجه به نظر شخصی و نوع اندام انتخاب شود. محبوب ترین آن را می توان مدل پفی یا به اصطلاح Ball Gown دانست که برای همه اندامها مناسب است و شما را مانند پرنسس های داستان های افسانه ای میسازد. اما باید بدانید چطور لباس عروس مناسب اندامتان انتخاب کنید.

نکته : برخلاف لباس عروسهایی که دامن پفی یا کلوش دارند، لباس عروسهای مدل ماهی یا مدل هایی که تنگ تر هستند، قدرت حرکت را از شما می گیرند. پس اگر دوست دارید در این شب به یاد ماندنی تحرک زیاد داشته باشید، مدل لباس عروستان را آزادتر انتخاب کنید.

طراحی پشت لباس عروس

پشت باز

لباس عروس - مد و زیبایی

بسیاری از عروس خانمها دوست دارند لباس دکلته یا بدون آستین تن کنند، بخصوص در فصل های گرم که پوشیدن لباس بسته، احساس گرما و خفگی یا استرس بیشتری می دهد. اگر دنبال مدل متفاوتی هستید و سرشانه و پشت قشنگی دارید، لباس پشت باز می تواند انتخاب زیرکانه ای باشد.

پشت بسته

لباس عروس - مد و زیبایی

در بسیاری از لباس های عروس، پشت لباس توری انتخاب می شود که این کار به جذابیت ان می افزاید و در عین حال باعث می شود همچنان خنک بمانید.

آستین لباس عروس

آستین بلند

لباس عروس - مد و زیبایی

لباس عروس - مد و زیبایی

لباس عروس - مد و زیبایی

پیراهن عروس آستین بلند نیز یکی از مدلهای جذاب برای عروسی است که می تواند برای هر مراسم عروسی مناسب باشد. برای زیباتر شدن این مدل پیراهن عروس، معمولا آستین ها را از جنس تور یا گیپور می دوزند. آستین لباس عروس هم مدل های خاص خودش را دارد، آستین کلوش، آستین تنگ یا آستین سه ربع. انتخاب لباس آستین بلند را برای مراسم در فضای سرد توصیه می کنیم.

بدون آستین

لباس عروس - مد و زیبایی

لباس عروس دکلته و بدون آستین از محبوب ترین مدل ها است. این لباس به شما این امکان را می دهد که گردنبند و گوشواره ها را بیشتر نمایان کنید. اما نکته ای که درباره این مدل لباس عروس وجود دارد این است که باید به حالت ایستادن و راه رفتن، دقت داشته باشید. اگر کمی خمیده بایستید در این مدل لباس خیلی بیشتر مشخص می شود.

آستین حلقه ای

لباس عروس - مد و زیبایی

آستین حلقه ای یا مدل کپ (Cap)، مدلیست که در آن آستین ها روی شانه را می پوشاند. این مدل معمولا تا روی گردن پوشیده و از جنس تور است. این لباس برای افرادی که نمی خواهند لباس خیلی باز بپوشند و در عین حال دوست دارند لباسی آزاد به تن داشته باشند مناسب است.

آستین ژولیت

لباس عروس - مد و زیبایی

مدل آستین ژولیت از آستین حلقه ای بلندتر و پفی است. این مدل لباس در دوره رنسانس ایتالیا رونق گرفت و نام آن بر اساس ژولیت، قهرمان داستان شکسپیر، انتخاب شده است.

لباس عروس یقه قایقی

لباس عروس - مد و زیبایی

مدل یقه قایقی مدلیست که در آن پیراهن عروس روی سرشانه ها آزاد و پس از آن یک آستین کوتاه یا بلند دارد.  با این مدل لباس عروس بهتر است از گوشواره های بزرگ استفاده کنید. در نظر داشته باشید این مدل یقه حرکات دست شما را محدود کرده و نمی توانید دستها را بالا ببرید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه