نکات آرایشی برای انواع رنگ مو

written by سمیرامیس نوروزی 27 دی 1395
نکات آرایشی برای انواع رنگ مو

یک آرایش خوب قدرت این را دارد که تمام ایرادات چهره را بپوشاند و زیبایی های آن را بیشتر به نمایش بگذارد. اما باید این را نیز بدانید، برای داشتن یک آرایش کامل و زیبا، فقط دنبال کردن مد روز کافی نیست بلکه باید رنگ هایی را انتخاب کنید که به خوبی بارنگ موهایتان نیز هماهنگی داشته باشد.

چه رنگ مویتان طبیعی باشد چه آن را رنگ کرده باشید، این مهم است که به طیف رنگ مویتان دقت کنید تا بتوانید آرایشی مناسب تر داشته باشید. یک آرایش اشتباه باعث می شود نه تنها آرایش زیبا جلوه نکند بلکه زیبایی مدل و رنگ موهایتان را نیز از بین می برد. این دو به یکدیگر متصلند، و باید به خوبی به هر دو دقت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

به این نکات هنگام آرایش کردن دقت داشته باشید.

1 ) رنگ موی تیره یا مشکی :

آرایشی مناسب این طیف رنگ مو است که روی یک قسمت از چهره تمرکز داشته باشد و سایر قسمت ها آرایش ملایمی داشته باشد. معمولا با این رنگ مو، آرایش چشم ها را تیره می کنند. رنگ موی تیره دست شما را برای انتخاب رنگ سایه چشم باز می گذارد.

آرایش چشم تیره همراه با رژ لب روشن و حتی بیرنگ و رژ گونه هلویی می تواند ترکیب مناسبی باشد. افرادی که موهای تیره با پوست روشن دارند بیشتر از رنگ های شرابی و آبی در آرایش استفاده می کنند. رنگ های گرم همانند برنزی، سرخابی، بنفش و قهوه ای نیز برای آرایش چشم این رنگ مو و پوست مناسب است. همراه با این رنگ مو و پوست روشن می توانید رژ لب های قرمز جیغ و یا زرشکی نیز استفاده کنید.

انواع رنگ مو - مد و زیبایی

2 ) رنگ موی روشن یا بلوند :

افرادی که رنگ موی روشنی دارند باید با دقت بیشتری آرایش کنند تا در نهایت با یک چهره رنگ و رو رفته مواجه نشوند. رنگ های ملایم و پاستلی در کنار رنگ موی روشن ترکیب خوبی هستند.

اگر پوست خیلی روشنی دارید، روی پیشانی، گونه ها و چانه تان را کمی برنزه کنید اما خیلی تیره نکنید، می توانید از رژ گونه هلویی برای گرم تر شدن رنگ پوستتان کمک بگیرید. می توانید از رنگهای صورتی یا عاجی نیز برای سایه چشمتان استفاده کنید و برای تکمیل آن روی گونه هایتان، رنگ صورتی بزنید. رنگهای خاکستری و آبی نیز رنگهای مناسب این رنگ مو هستند. در کنار این رنگ مو می توانید رژ لب های قهوه ای یا بیرنگ را انتخاب کنید. چشمانتان را خیلی زیاد آرایش نکنید. ریمل قهوه ای نیز می تواند انتخاب خوبی برای آرایش چشم باشد.

انواع رنگ مو - مد و زیبایی

3 ) رنگ موی قهوه ای متوسط :

از آنجایی که رنگ موی شما به اندازه رنگ مشکی یا قهوه ای سوخته تیره نیست، شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و چشمتان همخوانی داشته باشد. کمی برنز ه کننده به صورتتان بزنید و در آرایش صورت تان از رنگ های هلویی یا صورتی استفاده کنید. برنز ه کننده می تواند به صورت شما درخشش بدهد و رژ گونه هلویی نیز پوست شما را بازتر و روشن تر می کند.

به دنبال رنگهای طبیعی و بیرنگ نروید بلکه بهتر است برای رژ لبتان از رنگهایی که طیف قرمز – نارنجی دارند استفاده کنید. خط چشم قهوه ای و ریمل مشکی آرایش خوبی را برای شما ایجاد می کنند.

انواع رنگ مو - مد و زیبایی

4 ) رنگ موی عسلی :

برای اینکه چهره ای طبیعی داشته باشید، سایه چشم روشن با تناژ طلایی بزنید تا چشمانتان را درخشان و باز نشان دهد. از رژ گونه هلویی استفاده کنید. برای چشمانتان خط چشم قهوه ای یا بنفش یا سبز تیره را به کار ببرید تا چشمانتان درخشش بیشتری بگیرند. روی لبتان از رنگهای صورتی کمرنگ استفاده کنید و برق لب بزنید تا درخشندگی آن بیشتر شود. اگر پوست برنزه ای دارید می توانید برای آرایش شب از رنگ های آبی کمک بگیرد.

انواع رنگ مو - مد و زیبایی

5 ) رنگ موی کاراملی :

در حالیکه رنگ طلایی قهوه ای موهای کاراملی به خوبی رنگ پوست تیره را باز می کند، اما از سوی دیگر می تواند پوست های روشن را رنگ پریده نشان دهد. اگر پوست شما روشن است از آرایشی که آن را روشن تر و رنگ پریده تر نشان می دهد بپرهیزید. شما می توانید از سایه های رنگ قهوه ای، بژ یا خاکستری و مداد چشم قهوه ای استفاده کنید. با انتخاب رژ گونه های طیف رنگی صورتی کمی به چهره تان درخشش بیشتری بدهید. از کرم پودرهای روشن استفاده نکنید. شما همچنین می توانید از رژ لب صورتی ملایم همراه برق لب نیز استفاده کنید.

انواع رنگ مو - مد و زیبایی

6 ) رنگ موی قرمز :

رنگ موی قرمز تیره همانند قرمز آلبالویی در کنار رنگ های طبیعی یا بیرنگ به خوبی جلوه می کنند. شما می توانید از سایه های طیف صورتی نیز استفاده کنید. بهتر است تمرکز آرایشتان را روی چشمانتان بگذارید و لبتان را رنگی روشن و یا بیرنگ بزنید. این بدین معنا نیست که رنگ آرایش چشمتان را با رنگ موهایتان یکی کنید. می توانید از آرایش چشم چند رنگ استفاده کنید تا چشمانتان بیشتر خودشان را نشان دهند. می توانید برای آرایش صورت رنگی را انتخاب کنید که در تضاد با رنگ موهایتان باشد.

انواع رنگ مو - مد و زیبایی

7 ) رنگ موی بنفش :

رنگ موی بنفش رنگی فانتزی برای موها است و می تواند تیره یا روشن باشد. شما نیز با توجه به تیرگی یا روشن آن آرایش کنید.از آرایش چشم چند رنگ استفاده کنید تا چشمانتان عمق بیشتری بگیرند. اگر موهایتان بنفش تیره است از رنگ های روشن برای آرایش استفاده کنید. اگررنگ موهایتان بنفش روشن تر است از رنگهای تیره کمک بگیرید.

انواع رنگ مو - مد و زیبایی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

1 دیدگاه

بی نام 8 مهر 1396 - 1:13 ق.ظ

سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست
اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

Reply

بدون دیدگاه