برای مراقبت و نگهداری از موهای زبر و ضخیم چه باید کرد؟

written by بانوی شهر 24 آذر 1395

اگر شما هم موهایی زبر و ضخیم دارید و هنوز به دنبال راه حل برای بهبود آن هستید این روش ها می تواند به براق شدن، سبک شدن و نرم شدن موهایتان کمک کنند.

caring-for-thick-hair1-banooyeshahr

شستشو :

این نوع مو معمولا خشک تر است چرا که کمترین میزان روغن را دارد، این مو نیاز به شستشوی بیشتری دارد هفته ای حداقل دو بار موهایتان را بشویید و بهتر است از شامپوها و نرم کننده هایی استفاده کنید که روغن بیشتری داشته باشند نظیر شامپوهایی با روغن جوجوبا، روغن نارگیل یا آواکادو، چرا که این مواد باعث می شوند چربی موهای شما به میزان کافی بازگردد.

کوتاه کردن مو :

بهتر است افرادی که موهای زبر و ضخیمی دارند هر 12 هفته موهایشان را کمی کوتاه کنند، این کار باعث می شود کمی از حجم مو کم شود و موها سبک تر به نظر برسد. این را در نظر بگیرید که موهای کوتاهتر از شانه ها، روزانه نیازمند مراقبت و دقت بیشتری در مدل دهی هستند.

caring-for-thick-hair2-banooyeshahr

رنگ :

موهای ضخیم معمولا تیره هستند بنابراین رشد آنها کاملا مشهود است. شاید بهتر باشد در صورتیکه رشد سفیدی های موهایتان زیاد است هر 2 یا 4 هفته موهایتان را رنگ کنید یا در صورتیکه هایلایت دارید هر 6 الی 8 هفته این کار را انجام دهید. دقت داشته باشید که موهای ضخیم معمولا خشک هستند بنابراین بهتر است هر بار کمی روغن یا ماسک مرطوب کننده به موهایتان بزنید تا طراوت و تازگی رنگ موهایتان بیشتر شود.

مدل مو : 

برای مدل دادن به موهایتان یا حالت دادن آن بهتر است از کرم های حالت دهنده یا روغن استفاده کنید. از مقدار کم شروع کنید و اگر موهایتان بیشتر نیاز به این مواد داشت آنها را اضافه کنید. این کار باعث می شود موهای شما کمی چرب و براق شود و حالت بهتری به خود بگیرد.

caring-for-thick-hair3-banooyeshahr

خشک کردن مو :

خشک کردن و حالت دادن این نوع مو خیلی سخت است، اگر شب موهایتان را می شویید بهتر است همان موقع آن را سشوار نکشید. پس از حمام موهای مرطوبتان را در بالای سرتان ببندید و روز بعد آن را باز کرده و به چند قسمت تقسیم کنید و با فرصت با یک اتوی مو آن را صاف کنید. پس از انجام این کار اسپری مو بزنید تا موهایتان به همان حالت باقی بماند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه