ورزش هایی برای کم کردن وزن

written by کیانا میرحقانی 28 فروردین 1396
ورزش هایی برای کم کردن وزن

چه ورزشهایی بیشترین تاثیر را برای کم کردن وزن دارند؟ شاید شما هم در صدد کم کردن وزن هستید و به این فکر می کنید که چه حرکات و ورزشهایی را انجام دهید که سریع تر به نتیجه دلخواه برسید. اما مساله اینجاست که تنها یک ورزش یا یک حرکت ورزشی کافی نیست. باید به صورت روزانه ورزش هایی ترکیبی انجام دهید تا سریع تر و به بهترین شکل به نتیجه مورد نظربرسید.

  • ورزش ایروبیک برای کم کردن وزن

ورزش هایی برای کم کردن وزن - شادابی و سلامتی

بسیاری از نرمش هایی که باعث کم کردن وزن می شوند در ورزش ایروبیک وجود دارند. ایروبیک ورزشی قلبی عروقی است بدین معنا که حرکات ایروبیک باعث می شوند ضربان قلب شما بالاتر بروند که در نتیجه آن شما برای مدت زمان بیشتری می توانید عمیق نفس بکشید. دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری و پیاده روی نیز از جمله ورزش های قلبی عروقی هستند که می توانند در این راستا به شما کمک کنند.

فعالیت های ایروبیک یا قلبی عروقی یکی از اساسی ترین فعالیت هایی هستند که اگر به صورت روزانه انجام دهید سریع تر به هدفتان که کم کردن وزن است می رسید. چرا که این حرکات باعث سوخت و ساز در بدن می شود و همچنین باعث چربی سوزی. اگر به درستی این حرکات را انجام دهید و تمرینات مستمری داشته باشید هم طی ورزش کردن کالری می سوزانید هم پس از آن.

ورزش هایی برای کم کردن وزن - شادابی و سلامتی

ورزش های قلبی عروقی یا کادیو باعث می شوند عملکرد قلب و ریه های شما افزایش یابد، شاید بگویید این مساله تاثیری در لاغری شما نخواهد داشت اما همین مساله به شما کمک می کند سرحال تر و فعال تر باشید. برای مثال اگر قلب شما سالم باشد شما  راحت تر می توانید از پله به جای آسانسور استفاده کنید یا پیاده روی برایتان خوشایند و راحت خواهد بود.

  • ورزش های قدرتی برای کم کردن وزن

ورزش هایی برای کم کردن وزن - شادابی و سلامتی

ورزش های قدرتی به حرکات و ورزش هایی گفته می شود که ماهیچه های شما را قوی می کنند. قوی شدن ماهیچه ها به شما کمک می کند تا با قدرت و راحتی بیشتری تحرک داشته باشید. بسیاری از افراد ورزش های قدرتی را وزنه برداری یا حرکاتی که با وزنه انجام می شود می دانند.اما همیشه اینطور نیست. شما می توانید ورزش های قدرتی را به راحتی بدون هیچ دمبل یا وزنه ای در خانه نیز انجام دهید. ورزشهای قدرتی را می توان با وزن بدن نیز انجام داد.

برخی از افراد ورزش های قدرتی را به دلیل اینکه فکر می کنند باعث بالا رفتن وزنشان می شود کنار می گذارند. اما عضله سازی در حقیقت می تواند به سوختن چربی های بدنتان  نیز کمک کند. وقتی چربی بدن از بین برود و بدنی عضلانی داشته باشید فرم و شکل بدن نیز زیباتر خواهد بود.

  • انجام حرکات کششی برای کم کردن وزن

ورزش هایی برای کم کردن وزن - شادابی و سلامتی

حرکات کششی ساده ترین روش برای کم کردن وزن هستند. برای انجام این حرکات، زمان مطرح نیست وفضای خیلی زیاد و وسایل تخصصی لازم ندارید. ورزش های یوگا و یا پیلاتس را می توان در این دسته بندی قرار داد. شما به کمک این ورزش ها می توانید هم وزن کم کنید، هم مدیتیشن کنید و ذهن و روح را نیز نرمش دهید. حتی. تمامی حرکات کششی به راحتی در فضای اتاق شما قابل اجرا هستند و به راحتی می توانید آنها را در چند دقیقه انجام دهید. باید این را به یاد داشته باشید که یک بار انجام دادن این حرکات کافی نیست و باید ورزش را به صورت مستمر و روزانه دنبال کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید