چطور برای اتاق ها پرده ای مناسب انتخاب کنیم؟

written by بانوی شهر 1 خرداد 1396
چطور برای اتاق ها پرده ای مناسب انتخاب کنیم

پرده ها، جزییات مهمی در دکور اتاق ها به شمار می روند، فرقی نمی کند اتاق نشیمن، اتاق خواب یا آشپزخانه. هر یک از اینها با وجود پرده ، شکلی دیگر به خود می گیرند. در حقیقت نصب پرده باعث می شود دکور کردن اتاق به بهترین شکل کامل شود. اما همه اینها به این بستگی دارد که شما چه پرده ای را برای اتاق ها انتخاب کنید. فقط در صورتیکه این پرده به درستی انتخاب شده باشد می توانیم بگوییم که دکور اتاق را تکمیل کرده ایم. با ما همراه باشید تا با نکاتی درباره انتخاب پرده برای اتاق ها آشنا شوید.

عملکرد

پرده مناسب برای اتاق ها - زندگی بانوی شهر

پرده مناسب برای اتاق ها - زندگی بانوی شهر

در ابتدا، باید بدانید هدفتان از انتخاب پرده چیست و می خواهید علاوه بر زیباتر کردن اتاق چه کاری انجام دهد؟ می خواهید جلوی نور را بگیرد یا از وجود نور در اتاقتان لذت می برید؟ دوست دارید در فصل های مختلف پرده اتاقتان را عوض کنید؟ می خواهید جلوی سرما را بگیرد ؟ بهتر است در ابتدا به همه این مسائل فکر کنید و لیستی تهیه کنید تا در آن ببینید این پرده برای چه اتاقی و به چه منظوری قرار است نصب شود. اینگونه خیلی راحت تر می توانید جنس و نوع پرده ای که می خواهید را انتخاب کنید.

جنس پرده

پرده مناسب برای اتاق ها - زندگی بانوی شهر

حالا که لیست خود را تهیه کرده اید می توانید جنس پرده را انتخاب کنید. جنس های سنگین تر نظیر ابریشم یا مخمل حالتی رسمی ونمایشی به فضای اتاق می دهند. این نوع پرده ها جلوی نور را می گیرند و حالت شخصی تری به فضای اتاق می دهند. اما اگر می خواهید اتاقتان حالت غیررسمی  و دوستانه داشته باشد از پرده هایی که سبک وزن تر هستند استفاده کنید نظیر کتان. پارچه های سبک تر معمولا نازک تر هستند و این امکان را می دهند که نور طبیعی داخل اتاق وارد شود. پرده هایی از جنس کتان معمولا حالت سنتی دارند اما با این حال هم برای دکوراسیون های رسمی به کار می آید هم مناسب دکور های غیررسمی است. حالت قرار گرفتن پرده نیز مهم است، باید ببینید دکوری که می خواهید با این پرده ایجاد کنید مناسب پرده های سنگین با جنس خشک تر است یا پرده های سبک و حریر بیشتر به درد دکور شما می خورد.

رنگ

پرده مناسب برای اتاق ها - زندگی بانوی شهر

پرده مناسب برای اتاق ها - زندگی بانوی شهر

پرده مناسب برای اتاق ها - زندگی بانوی شهر

نوبت به انتخاب رنگ مناسب برای پرده می رسد. رنگ ، نقشی اساسی در دکور اتاق دارد. هنگام انتخاب رنگ پرده این را در نظر بگیرید که می خواهید همرنگ سایر وسایل دکورتان شود یا طوری باشد که در نگاه اول نظر همه را به خودش جلب کند. اگر نمی خواهید پرده اتاقتان بدرخشد و زیبایی سایر دکور را بگیرد بهتر است یک رنگ خنثی یا رنگی همرنگ دیوارها انتخاب کنید. با این کار می گذارید رنگهای سایر وسایل اتاق، مثل مبلمان، خودشان را بیشتر نشان دهند. اما اگر می خواهید پرده نقش نقطه کانونی اتاق را بازی کند باید رنگی جذاب تر برای آن انتخاب کنید. با توجه به اینکه چه میزان می خواهید نور به داخل اتاق بتابد می توانید رنگ تیره یا روشن برای پرده انتخاب کنید. هرچند پرده ها به مرور زمان با توجه به تابش مستقیم نور خورشید ممکن است رنگشان از بین برود و این اتفاق برای رنگهای تیره زودتر از رنگهای روشن مشخص می شود.

طرح و نقش های مختلف

پرده مناسب برای اتاق ها - زندگی بانوی شهر

پرده مناسب برای اتاق ها - زندگی بانوی شهر

اگر در اتاق روکش مبلمان یا روبالشی های تختخواب پارچه های طرح دار و در نقش های مختلف هستند، بهترین کار اینست که پرده را از طرحی ساده انتخاب کنید که ایجاد شلوغی در اتاق نکند. اما در مقابل اگر وسایل اتاقتان هیچ طرحی ندارند و همه فقط در یک رنگ ساده هستند شما می توانید پرده ای که می خواهید را طرح دار انتخاب کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه