چه کنیم که پوستی روشن تر داشته باشیم؟

written by بانوی شهر 24 آذر 1395
“چه کنیم که پوستی روشن تر داشته باشیم؟” is locked چه کنیم که پوستی روشن تر داشته باشیم؟

همه ما دوست داریم پوستی روشن و سالم داشته باشید. داشتن پوست شفاف و صاف باعث می شود تا ما نگرانی های کمتری در ظاهرمان داشته باشیم و اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاوریم. اما اگر پوست صورتمان تیره باشد یا شاداب نباشد باعث می شود نگرانی های ما درباره چهره مان بیشتر شود و دائما به  دنبال چاره باشیم. اما این را بدانید که ترمیم این پوست کار سختی نیست، شما هم می توانید پوستی روشن و صاف را تجربه کنید اگر به صورت روزانه از پوستتان به درستی مراقبت کنید و روش زندگی و بخصوص تغذیه تان را کمی تغییر دهید.

با این 5 قدم می توانید به روشن تر و شاداب تر شدن پوستتان کمک کنید.

1 ) در غذا خوردن دقت کنید و غذاهای سالم بخورید.

شاید این جمله را شنیده باشید که می گویند شما آنچه می خورید هستید، هر چند شاید کمی اغراق به نظر برسد که بگوییم غذای خاصی روی صورتمان جوش ایجاد می کند، شاید بیشتر به این بستگی دارد که چقدر آن غذا را بخورید چرا که این می تواند روی پوست شما تاثیر بسزایی بگذارد.

سعی کنید غذاهایی که دارای اسید های چرب هستند را در رژیم غذایی تان جا دهید همانند ماهی ( بخصوص سالمون )، گردو و دانه کتان. اسیدهای چرب برای پوست مهم و حیاتی هستند چرا که میزان کلاژن و تولید سلول های زیر سطح پوست را بالا می برد.

how-to-have-brighter-face23-banooyeshahr

2 ) سلول های مرده را از روی پوستتان پاک کنید.

شاید فکر کنید مرطوب کردن پوست همیشه کارساز است، اما زمانی که سلول های مرده روی پوستتان باشد هر قدر هم تلاش کنید با مرطوب کردن نمی توانید به نتیجه برسید. باید این سلول های مرده را از پوستتان پاک کنید تا مرطوب کننده بتواند نفوذ بهتری به پوستتان داشته باشد. این کار را با انواع اسکراب ها انجام دهید. اگر این کار را نکنید سلول های مرده در پوستتان رنگی تیره و مرده ایجاد می کنند.

3 ) روزتان را با ویتامین C آغاز کنید.

درست است که مصرف روزانه ویتامین C باعث جلوگیری از سرماخوردگی می شود، اما در عین حال این ویتامین برای جلوگیری از پیر شدن پوست نیز مفید است چرا که آنتی اکسیدان دارد و می تواند در روشن شدن پوستتان کمک کند. محصولات آرایشی متعددی با این ویتامین تولید می شوند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

4 ) پس از شستن صورتتان از کرم استفاده کنید.

باید هر روز دوبار صورتتان را بشویید، یکبار صبح و یکبار شب پیش از خواب. با اینکار آلودگی ها، چربی  و مواد آرایشی که روی پوست باقی مانده را پاک می کنید و این اجازه را به پوستتان می دهید تا به اصطلاج نفس بکشد. اگر اینکار را نکنید باعث می شود که پوستتان از آلودگی ها و موادی که روی آن جمع شده سنگین شده و به اصطلاح خفه شود.

اما نکته ای که باید در شستشوی صورت مد نظر داشته باشید اینست که تنها عیب شستن روزانه صورت این است که با این کار مقداری از چربی طبیعی پوست نیز از بین می رود و باعث می شود پوست خشک شود. حتما پس از شستشوی صورت کرم های مرطوب کننده به پوستتان بزنید، بخصوص اگر پوست شما به طور طبیعی خشک است حتما توجه کنید از چه محصولی برای پوستتان استفاده می کنید و محصول خیلی خشک را به پوستتان نزنید. در صورت استفاده نکردن از مرطوب کننده ها پوستتان زودتر پیر می شود و خطوط در چهره تان نمایان تر می شود. در طول روز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و پیش از خواب کرم های مرطوب کننده یا آبرسان به پوستتان بزنید.

5 ) از ماسک های روشن کننده پوست استفاده کنید.

ماسک های صورت متنوعی برای انواع پوست ها – از پوست های خشک گرفته تا چرب و آسیب دیده – وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به داروخانه ماسک صورت مورد نظرتان را بگیرید و یا حتی با مواد طبیعی که در خانه د ارید خودتان یک ماسک صورت روشن کننده پوست تهیه کنید. شما می توانید ماسک را هر روز یا هفته ای یکبار به پوستتان بزنید اما پیش از آن باید پوستتان را کاملا بشویید تا هیچگونه آلودگی روی آن باقی نماند و ماسک بهتر به پوست شما نفوذ کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه