کاربردهای فراوان سرکه سیب

written by بانوی شهر 15 بهمن 1395
کاربردهای فراوان سرکه سیب

سرکه سیب کاربردهای فراوانی دارد. از خواص سلامت زا گرفته تا خلاص شدن از مگس های میوه در خانه و از بین بردن چرک و لکه همگی از کاربردهای سرکه هستند. پس تعجبی ندارد که سرکه سیب در طول سالیان گذشته از چنین محبوبیتی برخوردار بوده است.

به دام انداختن مگس های میوه با سرکه سیب

اگر در خانه شما مگس های میوه جا خوش کرده اند، می توانید با استفاده از سرکه سیب، یک بطری و سلفون شفاف آنها را به دام بیاندازید. سرکه سیب را در بطری بریزید و با استفاده از سلفون آن را بپوشانید. چند سوراخ را روی سلفون ایجاد کنید و بطری را نزدیک محل تجمع مگسها قرار دهید. مگس ها از راه سوراخ ها می توانند به داخل بروند، اما راه فراری ندارند.

تمیز کردن شیشه عینک با استفاده از سرکه سیب

ترکیب مساوی سرکه سیب و آب مقطر را در یک ظرف اسپری بریزید. ترکیب را به خوبی تکان دهید. آن را به شیشه های عینک زده و با یک پارچه نرم تمیز کنید.

لباس های بدون چروک با سرکه سیب

 آیا همه لباسهایتان چروک هستند؟ اخم نکنید. سرکه سیب برای از بین بردن سریع چین و چروک لباس فوق العاده عمل می کند. ترکیب سه به یک سرکه سیب را با آب در یک ظرف اسپری بریزید. از ظرف اسپری برای نم دار کردن پارچه های چروک استفاده کنید. لباس ها را به جا رختی آویزان کنید و بگذارید چند دقیقه در همین حالت بمانند. چین و چروک ها بلافاصله صاف می شوند.

برطرف کردن بوی سطل زباله با سرکه سیب

گاهی سطل زباله، حتی بعد از بیرون آوردن زباله، بو می دهد. سرکه سیب برای رهایی  از بوی بد سطل زباله به شما کمک می کند. یک تکه نان را به سرکه سیب آغشته کنید. تکه نان را در یک دستمال توالت پیچیده و قبل از خواب، کف سطل زباله قرار دهید. بگذارید نان آغشته به سرکه سیب تمام شب، داخل سطل زباله بماند. هنگام صبح آن را بردارید. سطل زباله نباید دیگر بو بدهد. شما می توانید از این روش برای برطرف کردن بوی بد در جاهای دیگر نیز استفاده کنید.

باز کردن لوله های فاضلاب با استفاده از سرکه سیب

اگر لوله ظرفشویی یا وان شما مسدود شده است، به مواد شیمیایی قوی برای باز کردن آن نیاز ندارید. جوش شیرین و مقداری سرکه سیب کار شما را روبراه خواهد کرد. ابتدا تقریبا نصف پیمانه جوش شیرین و سپس یک فنجان سرکه سیب  داخل ظرفشویی یا وان بریزید. بعد از فروکش کردن کف، مقداری آب داغ داخل لوله ها بریزید تا تمیز شوند.

سرکه سیب یک پاک کننده همه کاره است

سرکه سیب یک پاک کننده همه کاره فوق العاده است. یک قسمت سرکه سیب را با دو قسمت آب ترکیب کنید و محلول  را در یک ظرف اسپری بریزید. این محلول برای تمیز کردن سطوح حمام و آشپزخانه بسیار عالیست.

رفع لکه های روی ماهی تابه و کتری با استفاده از سرکه سیب

کتری یا ماهی تابه لکه دار را روی اجاق قرار دهید، و سپس یک الی دو پیمانه سرکه سیب داخل آن ریخته و به همین مقدار آب اضافه کنید. ترکیب را بجوشانید و بگذارید به مدت پنج دقیقه بجوشد. اگر لکه ها برطرف نشدند، به همان روش قبلی خود آنها را تمیز کنید. خواهید دید که تمام لکه ها به آسانی از بین می روند.

سرکه سیب به گلها عمر بیشتری می دهد

دو قاشق غذاخوری شکر و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به آب گلدان، قبل از قرار دادن گل ها در گلدان، اضافه کنید تا عمر گل ها طولانی تر شود. این سایت همچنین پیشنهاد می دهد برای کسب بهترین نتایج، آب را هر چند روز یکبار عوض کنیم و در هر بار تعویض، حتماً شکر و سرکه را به آب گلدان اضافه کنیم.

برداشتن پس مانده های چسبنده با استفاده از سرکه سیب

آیا در برداشتن پس مانده های چسبناک با مشکل مواجه اید؟ محل را به سرکه سیب آغشته کنید. بعد از چند ثانیه از نشست سرکه، به آسانی قادر خواهید بود پس مانده ها را پاک کنید.

با سرکه سیب مانع از خراشیدن مبلمان شوید

 مقداری سرکه سیب را در یک ظرف اسپری بریزید و کمی از آن را به قسمتی از مبلمان که گربه خانگی شما دوست دارد چنگ بزند، بپاشید. گربه ها بوی سرکه را دوست ندارند و از قمستهایی که سرکه را روی آن پاشیده اید، دوری می کنند.

سرکه سیب کاربردهای فراوانی دارد و در پخت و پز هم عنصریست که نمی توان لحظه ای از آن دور ماند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه