کانتورینگ مرحله به مرحله صورت

written by هستی پورمرز 13 دی 1396
کانتورینگ مرحله به مرحله صورت

وقتی در مورد تکنیک کانتورینگ (آرایش گریمی) صورت نوشته هایی منتشر شد، خیلی ها مشتاق به اجرای آن شدند. ما هم از خانم سپیده فتاحی آرایشگر حرفه ای عروس خواستیم که کانتورینگ صورت را مرحله به مرحله همراه با جزئیات آموزش دهند.

مرحله 1 :  استفاد از پرایمر

کانتورینگ - آرایش صورت

خانم فتاحی می‌گوید : پرایمر، زیبایی آرایش را در تمام طول روز حفظ می‌کند. منظور اینست که اگر ناحیه تی (T-zone)  صورت شما چرب، و گونه هایتان خشک است، در صورت استفاده از پرایمر، آرایش شما در انتهای روز هم همان زیبایی اولیه را خواهد داشت. یک نکته خوب دیگر در مورد پرایمر اینست که مدت بیشتری آرایش شما می‌ماند و دیگر لازم نیست نگران محو شدن آرایش باشید. از طرفی دیگر، پرایمر از نفوذ پیگمنت‌ها و فونداسیون به درون پوست جلوگیری می‌کند.

مرحله 2 : از کرم پودر متناسب با پوست خود استفاده کنید

کانتورینگ - آرایش صورت

خانم فتاحی پیشنهاد می‌کند : ” باید روشنترین و تیره‌ترین آرایش خود را به خاطر داشته باشید تا بتوانید همیشه ترکیبی از این دو بسازید که به زیبایی روی صورت شما بنشیند”. خانم فتاحی از فونداسیون بدون چربی به نام کرم پودر اچ دی میکاپفوراوراستفاده کرد. او می‌گوید اگر جوان هستید، همه صورت شما صاف است و فونداسیون را همه جا بکار ببرید. روی صورتهای بالغ‌تر، بهتر آنست که از گونه‌ها شروع کرده و سپس وارد ناحیه T شوید و به خطوط خنده، فونداسیون زیاد نمالید.

مرحله 3 : استفاده از کانسیلرو هایلایت

کانتورینگ - آرایش صورت

خانم فتاحی می‌گوید “ کانسیلر نهایت زیبایی را به پوست می‌دهد. از یک لایه فونداسیون نازک، و سپس کانسیلر استفاده کنید.”

در این مرحله خانم فتاحی، از کانسیلر میکاپفراور استفاده کرد. او می‌گوید: “کانسیلر را یک ایراد بر بدانید و آن را به هر جایی از پوست که نیاز به صاف و یکنواخت شدن داشت، بزنید.”

مرحله 4 : با استفاده از پالت گریم یا کاموفلاژ تیره‌تر، فرایند کانتورینگ یا آرایش گریمی را شروع کنید

کانتورینگ - آرایش صورت

در اینجا، روی نازک تر کردن پل بینی تمرکز کنید. برای اینکار، خانم فتاحی از یک برس مسطح کوچک استفاده کرده و از بالا به پایین بینی یک نوار کشید و بعد آن را محوکرد. او می‌گوید : “بعداً، بین استخوان گونه و بینی یک خط صاف بکشید و از همان جا شروع به ترکیب کنید. اینکار به مرزبندی گونه‌ها کمک می‌کند. برای مرزبندی مشخص‌تر خط فک، درست از همانجایی که فک قرار دارد یک خط بکشید و سپس آن را بسمت گردن محو کنید.”

مرحله 5 : استفاده از رژگونه

کانتورینگ - آرایش صورت

خانم فتاحی می‌گوید ” رژگونه‌های کرمی را دوست دارم چون بهتر پخش می شود و طبیعی‌تر به نظر می‌آید. بنابراین، اگر مایل بودید می‌توانید یک لایه رژگونه روی آرایش بکار ببرید.” پیشنهاد خانم فتاحی، رژگونه میکاپفوراورمی باشد.

مرحله 6 : کانتورینگ چشم‌ها

کانتورینگ - آرایش صورت

سایه مشابه با رنگ پوست خود انتخاب کنید. خانم فتاحی می‌گوید: “من رنگها را با هم ترکیب می‌کنم. رنگهای روشنتر را وسط و رنگهای تیره‌تر را کناره های پلک می‌زنم تا چشم بیشتر شکل بادامی پیدا کند.” اگر هدف شما از کانتورینگ چشم‌ها اینست که بیشتر عقب بروند و گردتر به نظر بیایند، بجای اینکه سایه‌های تاریکتر را به کناره‌ها بزنید، باید روی گوشه‌های داخلی تمرکز کنید. با این روش چشم‌ها کوتاهتر، اما گردتر به نظر می‌آیند.

مرحله7 : کار را با استفاده از خط چشم، ریمل مژه و براق کننده پایان دهید

کانتورینگ - آرایش صورت

یک صورت کانتور شده اما کاملاً طبیعی حاضر است.

خانم فتاحی معتقد است، آرایش با کانتور در شب ماندگاری و جلوه بهتری دارد. این نوع آرایش ملایم وزیبا و بسیار طبیعی خواهد بود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه