بهترین درمان های خانگی برای کاهش درد معده

written by ژاله نوذری 18 آبان 1397
درمان های خانگی برای کاهش درد معده را بشناسیم

درد معده جز دردهای ناخوشایند بدن است. افراد به هنگام درد معده به دنبال یافتن راه حل های فوری و شاید پزشکی باشند، هرچند که این وضعیت معمولا دلیلی برای نگرانی نیست و اغلب می توان علائم خاص درد را با استفاده از روش های خانگی درمان کرد. به همین منظور بانوی شهر شما را با علایم شایع آن و بهترین راهکارهای خانگی برای کاهش درد معده و درمان آن آشنا می سازد.

علایم شایع درد معده

  • سوزش سر دل یا رفلاکس اسید
  • حالت تهوع
  • نفخ
  • گاز معده
  • دل پیچه
  • بوی بد یا ترش کردن معده
  • سرفه

به بررسی برخی از داروهای خانگی مناسب برای کاهش درد معده و سو هاضمه می پردازیم.

نوشیدن آب یا مایعات

نوشیدن آب یا مایعات

از دست دادن آب بدن می تواند موجب ناراحتی معده شود. بدن نیاز به آب برای هضم و جذب مواد مغذی از غذاها و نوشیدنی ها دارد. از دست دادن آب بدن، فرایند هضم شدن را دشوارتر می کند، که باعث افزایش احتمال ابتلا به درد معده می شود.

به طور کلی، متخصصان بهداشت و پزشکی توصیه می کند که:

  • زنان باید در حدود 2.7 لیتر آب در روز مصرف نمایند.
  • مردان باید در حدود 3.7 لیتر آب در روز بنوشند.

تقریبا 20 درصد این آب از غذاها بدست می آید و بقیه از نوشیدنی ها کسب می شود. برای اکثر افراد یک رقم خوب برای رسیدن به این هدف نوشیدن تقریبا 8 لیوان یا بیشتر آب در روز است. کودکان نیاز به آب کمتری نسبت به بزرگسالان دارند.

برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند، ضروری است که بدن را هیدراته نگه دارند. استفراغ و اسهال می تواند منجر به کم آبی شود، افراد مبتلا به این علائم باید مصرف آب آشامیدنی مناسبی داشته باشند.

اجتناب از دراز کشیدن

هنگامی که بدن افقی باشد، اسید در معده بیشتر به سمت بالا حرکت کرده و می تواند باعث سوزش معده شود.

افراد مبتلا به ناراحتی معده باید حداقل چند ساعت صبر کنند. این افراد باید سر، گردن و سینه را، در حالت ایده آل در یک زاویه 30 درجه قرار دهد.

زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل درمان طبیعی رایج برای کاهش درد معده و سو هاضمه است. زنجبیل حاوی مواد شیمیایی به نام gingerols و shogaols می باشد که می تواند به کاهش سرعت انقباض معده کمک کند. مواد شیمیایی زنجبیل همچنین ممکن است به کاهش تهوع، استفراغ و اسهال کمک کنند. افراد مبتلا به ناراحتی معده سعی کنند زنجبیل را به سبد غذایی خود اضافه یا آن را به عنوان یک چای بنوشند.

نعنای تازه یا عرق نعنا

نعناع میتواند به موارد زیر کمک کند :

  • جلوگیری از استفراغ و اسهال
  • کاهش اسپاسم عضلانی در روده
  • کاهش درد معده

محققان دریافتند که نعناع یک درمان سنتی برای سو هاضمه، اسهال در ایران، پاکستان و هند است. برگ های نعنای خام و پخته هر دو برای مصرف مناسب می باشند. به طور سنتی، مردم اغلب از برگ های نعنا برای تهیه چای استفاده می کنند. عرق نعنا را با آب، چای یا نوشیدنی دیگر مصرف کنند.

حمام آب گرم یا استفاده از کیسه گرم

استفاده از حمام آب گرم باعث كم شدن علائم ناراحتی معده می شود. همچنین می توان با قرار دادن یک کیسه یا پد گرم روی معده به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که سرد شود درد معده را کاهش می دهد.

اجتناب از سیگار و نوشیدن الکل

اجتناب از سیگار و نوشیدن الکل

سیگار کشیدن می تواند باعث گلو درد شود و احتمال ایجاد ناراحتی معده را افزایش دهد. اگر فرد دچار استفراغ شده، سیگار کشیدن می تواند موجب آسیب بیشتر به معده شود.

الکل به عنوان یک ماده سمی برای بدن مضر و هضم آن دشوار است و می تواند باعث آسیب به کبد و معده شود. افراد مبتلا به ناراحتی معده باید از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل جلوگیری کنند تا به کاهش درد معده خود کمک نمایند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه