آیا کرم های ضد آفتاب تاریخ مصرف دارند؟

written by بانوی شهر 24 آذر 1395
آیا کرم های ضد آفتاب تاریخ مصرف دارند؟

کرم های ضد آفتاب معمولا تاریخ مصرفی سه ساله دارند. این بدین معناست که شما همچنان می توانید از کرمی که سال گذشته خریده اید استفاده کنید.

برخی از کرم های ضد آفتاب تاریخ مصرف دارند که این تاریخ نشان می دهد چه زمانی دیگر این کرم موثر نیست، بنابراین کرمی که تاریخ مصرفش گذشته را کنار بگذارید چرا که دیگر آن کارایی اولیه را نخواهد داشت. اگر کرمی خریداری کردید که روی آن تاریخ انقضا نداشت، خودتان روی آن تاریخی که آن را خریده اید بنویسید تا توجه داشته باشید در صورتی که از تاریخ در نظر گرفته شده گذشت دیگر از آن استفاده نکنید. همچنین اگر متوجه شدید کرم ضد آفتاب شما رنگش تغییر کرده دیگر از آن استفاده نکنید.

sun-screen-expiration2-banooyeshahr

این را در نظر داشته باشید که در استفاده از کرم ضد آفتاب دست و دلباز باشید و مرتب از این کرم استفاده کنید، اگر به درستی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید مدت زیادی باقی نخواهد ماند و دیگر نگران تاریخ انقضای آن نخواهید بود. برای محافظت بیشتر از پوستتان از کرم هایی استفاده کنید که حداقل SPF 15 دارند و هر دو ساعت ضد آفتابتان را تجدید کنید، بخصوص اگر در استخرهای روباز هستید.

این را بدانید که استفاده از کرم ضد آفتاب اولین قدم برای داشتن پوستی سالم است، پس اصلا در استفاده از آن صرفه جویی نکنید، هیچ کرم ضد آفتابی تا سه سال بعد باقی نخواهد ماند تا آن را دور بیندازید.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه