کیک رژیمی عسلی

written by بانوی شهر 20 دی 1395
کیک رژیمی عسلی

این یک پیشنهاد ویژه برای کسانی است که کالری ها را می شمارند! این روزها بیشتر افراد بویژه خانم ها نگران اضافه وزن و تناسب اندام خود هستند. در این راستا خوراکی های خوشمزه ای مثل کیک ها و شیرینی جات را از زندگی خود حذف می کنند. تصور کنید زندگی بدون خوردن کیک چقدر غم انگیز می شود! کیک رژیمی تهیه شده با عسل، مخصوص کسانی است که رژیم و قصد کاهش وزن دارند. از طرفی چون شیرینی این کیک از عسل تامین شده، سالم است. درست کردن این کیک رژیمی سالم در منزل راحت است و هر برش آن 100 کیلوکالری انرژی به شما می دهد. پس دست به کار شوید و این کیک را امتحان کنید!

کیک رژیمی عسلی - دست پخت بانوی شهر

مواد لازم برای تهیه کیک رژیمی عسلی :          

  • آرد :  ۱۰۰ گرم
  • عسل : ۱۱۰ گرم ( اگر دوست دارید کیک کمتر شیرین باشد بسته به ذائقه می توانید از عسل کمتری استفاده کنید.)
  •  تخم مرغ : ۳ عدد
  •  بیکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری
  • وانیل : نصف قاشق چایخوری
  •  کمی عسل و پودر پسته برای تزئین کیک

ابتدا فر را روشن کنید و تا دمای 185 درجه گرم نگه دارید.
تخم مرغ ها را با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا حجمش دو برابر و رنگش روشن شود. عسل را اضافه می کنیم و بازهم ۳ دقیقه دیگر هم می زنیم. آرد و بیکینگ پودر و وانیل را با هم الک کرده و اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم. کف قالب ۲۰ تا ۲۲ سانتی متری را چرب می کنیم و کاغذ روغنی می اندازیم و روی کاغذ روغنی را هم کمی چرب می کنیم و به مدت یک ساعت درون فر ۱۸۵ درجه که از قبل گرم کرده ایم می گذاریم. بعد از آن که کیک را از فر بیرون آوردیم صبر می کنیم تا سرد شود، کاغذ را جدا کرده با عسل و پودر پسته تزئین می کنیم.

کیک رژیمی عسلی - دست پخت بانوی شهر

این کیک را می توانید با میوه های خوش رنگ مثل توت فرنگی یا شاتوت تزئین کنید و به لیست دسرهای یکی از مهمانی هایتان اضافه کنید، نگران نباشید و بدون عذاب وجدان میل کنید و از این کیک رژیمی لذت ببرید!

نوش جان!

کیک رژیمی عسلی - دست پخت بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه