رژیم دارید؟ از کیک کدو حلوایی غافل نشوید!

written by بانوی شهر 22 اسفند 1395
رژیم دارید؟ از کیک کدو حلوایی غافل نشوید!

کیک کدو حلوایی یکی از پرطرفدارترین کیک هاست که علاوه بر کالری کم و پخت راحت فواید بسیاری دارد. کدو حلوایی سرشار از کاروتنوئید، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین A و C، منیزیم، پتاسیم، روی و فیبر است و برای سلامت پروستات، آثار ضد التهاب، پیشگیری از تشکیل شدن سنگ کلیه، درمان افسردگی، درمان انگل مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

کیک کدو حلوایی - دست پخت بانوی شهر

کیک کدو حلوایی یکی از راحت ترین کیک هاست و شما برای تهیه آن فقط به 6 ماده اولیه و 30 دقیقه زمان نیاز دارید. هر تکه از این کیک 125 کیلوکالری انرژی دارد و بنابراین از گروه کیک های رژیمی و کم کالری محسوب می شود.

زمان آماده سازی مواد اولیه 5 دقیقه  و مدت زمان پخت 20 تا 25 دقیقه در نظرگرفته شده است.

مواد اولیه لازم برای تهیه کیک کدو حلوایی

  • کدو حلوایی1 عدد متوسط
  • آرد 5/1  پیمانه معادل 180 گرم
  • شکر4/1 پیمانه معادل 50 گرم
  • ادویه مخصوص پای کدو حلوایی قاشق 1چای خوری
  • 3 عدد سفیده تخم مرغ و یک عدد تخم مرغ کامل

ابتدا کدو حلوایی ها را بپزید و به شکل پوره درآورید. سپس پوره کدو حلوایی تخم مرغ و سفیده های تخم مرغ را با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس به این ترکیب آرد شکر و ادویه مخصوص پای کدوی حلوایی را اضافه کرده و ترکیب را به خوبی با هم مخلوط کنید.

کیک کدو حلوایی - دست پخت بانوی شهر

فر را روشن کنید و به دمای 190 یا 375 درجه برسانید. بهتر است از قالب 8×8 استفاده کنید. روی آن را کمی چرب کنید و کاغذ شیرینی پزی را روی قالب قرار دهید. خمیر را درون قالب بریزید. کیک را به فر منتقل کنید. کیک پس از 20 دقیقه آماده است. می توانید با فرو کردن یک خلال دندان داخل کیک از پخته بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر وقتی خلال دندان را از کیک بیرون می آورید کیک به آن نچسبد یعنی آماده است ونیاز نیست بیشتر درون فر بماند. قالب را از فر بیرون بیاورید. به کیک کدو حلوایی 5 دقیقه زمان دهید تا خنک شود. مرحله آخر یعنی تزئین کیک کدو حلوایی کاملا به خودتان بستگی دارد! می توانید از انواع میوه های خوشمزه و خوشرنگ استفاده کنید. نوش جان!

بیشتر بخوانید:  کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی - دست پخت بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه