چطور یک گلدان رنگارنگ بسازیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 7 شهریور 1396
چطور یک گلدان رنگارنگ بسازیم؟

دوست دارید در خانه تان گل و گیاه نگه دارید اما گلدانی زیبا و همرنگ دکور اتاق هایتان پیدا نمی کنید؟ شما می توانید به سادگی با گلدان هایی که دارید برای گل و گیاهان خود یک گلدان رنگارنگ دست ساز بسازید و با این کار نه تنها سرسبزی و شادابی گیاهان را داخل خانه تان بیاورید بلکه با گلدانی زیبا در دکور خانه نیز تاثیر بگذارید.

برای این کار نیاز به موارد زیر دارید :

یک گلدان بزرگ – یک گلدان کمی کوچک تر ( انتهای هر دو گلدان باید هم اندازه باشند ) – چند رنگ اسپری دلخواه – چسب مایع مستحکم – سنگ های سفید برای تزیین کردن گیاهان داخل گلدان ها

گلدان رنگارنگ - زندگی بانوی شهر

در مرحله اول گلدان ها را با اسپری رنگ کنید. ترجیحا از دو رنگ استفاده کنید تا گلدان رنگارنگ و زیباتر جلوه کنند. باید بگذارید یک یا دو ساعت بماند تا رنگها خشک شوند و راحت تر بتوانید با گلدان ها کار کنید.

حالا با استفاده از دو گلدانی که تهیه کرده ایم می خواهیم یک گلدان رنگارنگ جدید و متفاوت بسازیم. انتهای دو گلدان را با یک چسب مستحکم به یکدیگر می چسبانیم. گلدان کوچک تر نقش پایه گلدان بزرگتر را ایفا می کند. برای اینکه گلدان شکلی زیباتر بگیرد در نظر داشته باشید که انتهای دو گلدان یکرنگ باشند تا تفاوت رنگی ایجاد نشود و گلدان حالت یکدست تری بگیرد.

گلدان رنگارنگ - زندگی بانوی شهر

پس از اینکه گلدان ها به خوبی به یکدیگر چسبیدند نوبت به قرار دادن گل و گیاهان داخل آنها می شود.

گلدان رنگارنگ - زندگی بانوی شهر

اگر انتهاب گلدان هایتان سوراخ است باید زیر آنها چیزی قرار دهید که خاکی که داخل گلدان می ریزید و در نهایت زمانی که به گل ها آب می دهید، بیرون نریزد. برای این کار نیز می توانید از سنگ های سفیدی که تهیه کرده بودید در انتهای گلدان بریزید تا آب و خاک بین آن قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:  چند روش دکور خلاقانه برای شخصیت بخشیدن به خانه

گلدان رنگارنگ - زندگی بانوی شهر

پس از اینکارها دیگر می توانید خاک را داخل گلدان ریخته و گل های زیبایی که تهیه کرده اید را داخل گلدان بکارید. در مرحله آخر برای زیباتر شدن گلدان روی خاک آن کمی دیگر از سنگ های سفید بریزید تا تزیین شود.

گلدان رنگارنگ - زندگی بانوی شهر

گلدان رنگارنگ زیبای شما آماده ست می توانید از آن برای دکور اتاق نیز استفاده کنید و شادابی بیشتری به فضای اتاق بیفزایید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه