چطور یک گلوبند زیبای طرح گل بسازیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 9 مهر 1396
چطور یک گلوبند زیبای طرح گل بسازیم؟

همیشه ما وسایلی در خانه داریم که مدتهاست از آنها استفاده نمی کنیم، همانند لباس هایی که نمی پوشیم یا پارچه ای که هیچگاه آن را ندوختیم. شاید شما هم به این فکر بیفتید که از این وسایل بی مصرف چیز جدیدی بسازید که بتوانید از آن استفاده کنید. پس اگر پارچه اضافه دارید که نمی دانید با آن چه کنید این دستورالعمل را دنبال کنید تا یک گلوبند زیبا با طرح گل بسازید.

وسایل لازم برای درست کردن گلوبند

گلوبند - زندگی بانوی شهر

  • پارچه ساده (در اینجا از یک پارچه ساده سفید رنگ استفاده شده است.)
  • پارچه چرمی یا پلاستیکی همرنگ پارچه انتخابی
  • اتو
  • دکمه طلایی
  • قلاب
  • دکمه قابلمه ای
  • قیچی
  • سوزن
  • چسب حرارتی یا چسب صنعتی

گلوبند - زندگی بانوی شهر

این کار بسیار ساده است، در ابتدا پارچه مورد نظرتان را به اندازه دور گردنتان مشخص کرده و ببرید. سعی کنید چند سانتی متر را برای دوخت و قرار گرفتن پارچه روی هم ( دکمه های قابلمه ای ) در نظر بگیرید که پس از دوخت، گلوبند دور گردنتان به راحتی قرار بگیرد. اگر پارچه طوری است که بعد از بریدن نیاز به دوختن دارد این کار را نیز انجام دهید و دور تا دور پارچه را بدوزید تا یکدست شود.

گلوبند - زندگی بانوی شهر

حالا نوبت به گل ها می رسد. گل های ساده چهار پر را روی پارچه دیگری که انتخاب کرده بودید بکشید. سعی کنید همه این گل ها یکدست باشند. برای اینکار می توانید ابتدا طرح را روی مقوا کشیده و از آن بعنوان شابلون کمک بگیرید. گل های چهار پر را با قیچی ببرید. تعداد و سایز گل ها دلخواه هستند ولی ما در این طرح از دو گل دو پر روی هم استفاده کرده ایم.

بیشتر بخوانید:  بهترین نکات استفاده از زیورآلات را بدانیم

گلوبند - زندگی بانوی شهر

گل ها را روی پارچه ای که به اندازه دور گردنتان بریده بودید با فاصله مناسب قرار دهید. می توانید گل ها را به پارچه بدوزید یا با استفاده از چسب آنها را بچسبانید . این بستگی به خودتان دارد که کدام روش برایتان ساده تر است.

گلوبند - زندگی بانوی شهر

وقتی که گل ها به خوبی روی پارچه چسبیدند برای تکمیل آن دکمه های گرد طلایی رنگ را وسط هر یک از گل ها قرار دهید. این دکمه ها را نیز می توانید با چسب حرارتی به روی گل ها بچسبانید.

گلوبند - زندگی بانوی شهر

می توانید در آخر دکمه های قابلمه ای را به پارچه بدوزید، اگر پارچه را دقیقا اندازه دور گردنتان بریده اید برای اینکه بهم وصل شوند از قفل های خرچنگی کمک بگیرید (قفل هایی همانند قفل های گردنبند یا جاسوییچی). این قفل ها از آنجایی که بیرون از پارچه قرار می گیرند براحتی جا برای بسته شدن دارند و باعث تنگ شدن گلوبند دور گردنتان نمی شوند.

گلوبند - زندگی بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه