اگر گوشت را کنار بگذارید چه اتفاقاتی در بدنتان می افتد

written by کیانا میرحقانی 5 فروردین 1396
اگر گوشت را کنار بگذارید چه اتفاقاتی در بدنتان می افتد

کنار گذاشتن گوشت از عادات غذایی تاثیرات زیادی روی جسم خواهد داشت. کنار گذاشتن پروتئین گیاهی نه تنها با محیط زیست سازگارتر است، بلکه می تواند خطر ابتلا به بیماری های خاصی را در بدن شما کاهش دهد، تاثیر مثبتی روی ظاهرتان دارد و احتمالا طول عمر شما را افزایش می دهد. اتفاقاتی که در بدن شما می افتد :

1 ) ممکن است وزن کم کنید

کنارگذاشتن گوشت - شادابی و سلامتی

تحقیقات در مورد تغییر عادات غذایی به رژیم سبزی محور نشان داده است افراد در طول دوره ی 44 هفته ای در حدود 5 کیلو وزن کم کرده اند. این یعنی بدون تغییر در برنامه ورزشی و بدون شمردن کالری ها وزن کم کنید.

جنبه ی منفی این تغییر این است که بعضی افراد با اضافه شدن کربوهیدرات هایی مثل حبوبات به رژیم غذایی شان، نفخ موقتی را گزارش داده اند.

2 ) ممکن است پوست بهتری داشته باشید

کنارگذاشتن گوشت - شادابی و سلامتی

ویتامین های موجود در میوه و سبزی با رادیکال های آزاد پوست که علت اصلی لکه های پوستی هستند مبارزه می کنند. بعضی از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان شامل توت ها، گیلاس و آلبالو، کرفس، آلوها و زیتون هستند.

3 ) احتمال ابتلا به سرطان کاهش می یابد

کنارگذاشتن گوشت - شادابی و سلامتی

بر طبق تحقیقات انجام شده، حداقل 30% سرطان ها مرتبط با عادات غذایی هستند. گیاه خوارانی که شیر و تخم مرغ هم مصرف می کنند جز گروه هایی بودند که به علت مصرف فیبر ها و آنتی اکسیدان ها، کمترین میزان ابتلا به سرطان های مختلف از جمله سرطان سینه، معده، لنف، مثانه و تخمدان را داشته اند.

4 ) ممکن است یک مکمل غذایی لازم داشته باشید

کنارگذاشتن گوشت - شادابی و سلامتی

وقتی رژیم غذایی گیاهی را انتخاب می کنید یعنی باید غذا خوردنتان را خیلی منظم و دقیق کنید تا همه ی مواد مورد نیاز را به بدن برسانید، حتی ممکن است نیاز به مکمل هایی داشته باشید. یکی از شایع ترین مشکلاتی که گیاه خواران با آن روبرو می شوند کمبود روی است، چرا که روی ( زینک zinc ) بیشتر در گوشت قرمز و صدف یافت می شود. علاوه بر آن گیاهان حاوی فیتیک اسید هستند که جذب روی را در بدن مختل می کند. کمبود روی  می تواند در بدن عوارضی مثل ضعف دستگاه ایمنی، فراموشی، ریزش مو، اسهال، عکس العمل های حساسیتی و پوستی را به دنبال داشته باشد. برای حل این مشکل مواد غذایی حاوی روی مثل قارچ، اسفناج، نخود و کاکائو را به غذاهایتان اضافه کنید. حواستان به بقیه چیزها مثل ویتامین B12  آهن و کلسیوم نیز باشد.

5 ) ممکن است دچار افسردگی یا اضطراب شوید

کنارگذاشتن گوشت - شادابی و سلامتی

یافته های دکتر ها در مورد تاثیر رژیم گیاهی بر خلق و خو متفاوت است. بعضی از تاثیر منفی آن،مانند حالت رخوت و افسردگی خبر می دهند و برخی دیگر هیچ گونه تاثیر منفی گزارش نکرده اند. روان شناسان برای پیشگیری از هر گونه تغییر احتمالی در حالات رفتاری و ذهنی مکمل های امگا 3 و ویتامین B12  را پیشنهاد می کنند. این مواد در گردو، تخم کتان، زرده تخم مرغ و تخم شربتی موجود است.

6 ) در نهایت هر انتخابی می کنید، هوشمندانه بکنید

کنارگذاشتن گوشت - شادابی و سلامتی

گیاه خوار شدن فواید زیادی برای بدنتان دارد. از کاهش مشکلات دستگاه گوارش گرفته تا جلوگیری از ابتلا به سرطان. اما باید بدانید گیاه خوار شدن نیازمند برنامه ریزی و توجه خاص به رژیم غذایی است تا مطمئن شوید هر آنچه بدن شما نیاز دارد، به آن می رسانید. مهم ترین کار این است که مواد غذایی که در گوشت موجود است را لیست کنید، جایگزین های گیاهی آن ها را بیابید و آن ها را در برنامه ی غذایی هفتگی تان بگنجانید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه